Gå til innhold

Har så dårlig selvtillitt og er kommet inn på høgskole

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så god..
Skrevet

Kan noen oppmuntre meg litt....er kommet inn på høgskole etter mange år som jeg ikke har sittet på skolebenken. Karakterene mine var ikke de beste den gang og syns ikke jeg hadde så lett for å lære. Men jeg har lyst å komme videre, men har så dårlig selvtilitt at jeg det kommer til å bli tøft for meg. Hvor vankelig er høgskole kontra videregående ? Vil så gjerne, men......føler meg som et null mange gang fordi jeg ikke er av de flinkeste, har på en måte følelese at det kun er de flinke som kommer frem i verden....sukk

Gjest hei nye student!
Skrevet

Jeg har også alltid fått middels karakterer. Men du klarer studiet fint! Husk å lese hver dag, og følg studieplanen så du ikke plutselig henger etter mange kapitler... Ha disiplin! Du har kommet inn, så da er du da god nok. Kjøp pensum tidlig, og begynn å les så snart du kan. Lykke til!!!!

Gjest papirtiger
Skrevet

Høyskole/universitet er SÅ mye bedre enn videregående :)

Les hver dag, HELE semesteret og det vil gå fint. Bli med på kollokvie.

Gjest Caztra
Skrevet

Mye bedre enn videregående. Husk at nå har du kun et tema du leser/jobber under. etterhvert finner du en rød tråd gjennom alle forelesingene og det er dessuten mye lettere å lære noe du interesserer deg for! Det er desverre en del vanskelig lesestoff og oppgaver som må skrives, men det var det jo tross alt på videregående også!

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...