Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mine foreldre eller svigerforeldre dør og har masse gjeld, blir dette overført til meg da?

Hvordan fungerer egentlig dette?

Skrevet

Hvis du arver etter en person kan du velge å arve alt - verdier, gjeld, penger på bok, smånips. Eller så kan du velge å ikke arve.

Skrevet

Såvidt jeg vet vil du arve gjelden sammen med resten av arven. Men du har mulighet til å fraskrive deg arven, og da vil du hverken arve gjeld eller noe annet.

"............................"

Skrevet

Hvis boet er "negativt", altså at gjelden er høyere enn verdiene, kan man velge å avstå fra arven. Da arver man ikke eiendom, gjenstander osv., heller.

Velger man å arve, må man gjøre opp med kreditorene.

Man kan vente med å avgjøre om man vil motta arven, til man har fått oversikt over boet, altså funnet ut om gjelden er høyere enn verdiene, dersom det er mye rot. Men da må man ikke begynne å fordele gjenstander o.l. (selv om det bare dreier seg om gammelt "skrot") før saken er avgjort.

Se forøvrig her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2202984

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...