Gå til innhold

Damer, sex og likestilling og rettferdighet


pirko

Anbefalte innlegg

Gjest svabera

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

Kunne ha vært unngått? Ikke ved at jenter sa ja til sex med hvem som helst!

Derimot er det slike som deg, som mener at jenter burde si ja oftere, og at når de sier nei, så er det for å demonstrere makt overfor menn eller straffe dem og slike tenkemåter - det er _dere_ som setter tanker igang i syke hoder.

Slike innlegg som ditt gjør at noen syke hoder tror at "alle andre får det" - og så mener de kan ta seg tilrette.

Det er ikke damenes nei, men din oppfatning av deres nei - som er farlig i syke hoder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    68

  • tjohei

    44

  • pirko

    16

  • mil1365380270

    16

Gjest svabera

Dette innlegget vitner om totalt mangel på logikk.

Dersom en skal anta at pirkos teori er riktig så ville jo ikke disse guttene ha gjort dette dersom de hadde tilgang på sex. Det er da altså ikke noe galt med dem i seg selv, det er mangelen på sex som har gjort dem slik.

Det er da ikke noe galt med genene deres, selv om jeg tviler sterkt på at slikt er direkte arvelig. Barna deres ville selvfølgelig ikke følt noen skam, da deres fedre ikke ville vært overgipere.

Bravo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

Jeg vil anta utifra det du har skrevet sålangt, at du er en potensiell voldtektsforbryter.

Ja, jeg tror også han er en potensiell voldtektsforbryter. Og at det han sier høyt, i hvert fall kan få andre, med syke sinn, til å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

jeg nærmer meg 30 og er høyskoleutdannet(uten at det trenger å si noe) med en intelligens over gjennomsnittet.

Den intelligensen merker jeg ikke noe til! Men det er kanskje ikke sosial og emosjonell intelligens du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

Urettferdighet skaper problemer, og det er voldtekter en konsekvens av. Mange menn føler det urettferdig at damer nærmest kan velge og vrake mens de selv de ikke er i nærheten av å ha den tilgjengeligheten på damer.

Nok en gang forsvarer jeg ikke voldtekter, men bare antyder at hadde det vært rettferdighet/likt for begge kjønn så hadde voldtektsstatistikken vært mye snillere.

Å ha sex når man ikke vil, er ikke det voldtekt, da?

Voldtekt, har jeg lest, handler om å ha sex fordi man frykter for eget liv, helse og lykke.

Det er klart at om man har sex for å unngå å bli voldtatt, så er det likevel voldtekt.

Det er bare mannen som føler seg bedre, fordi han ikke måtte holde henne fast. Men for henne er det like fullt voldtekt, sex mot hennes lyst, ønske, vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svabera

Hvordan i all verden får du rettferdighet og likhet inn i dette??

Hvis det nå er slik du sier, at det er så umulig for menn å få sex: er det kvinnenes skyld at menn har lyst hele tiden? Er det kvinnene som skal rette seg etter det? Her er en vill tanke: kanskje enkelte menn skal innfinne seg med at alt ikke er slik de vil? At en ikke kan forlange at andre (kvinner i dette tilfellet) skal rette seg etter hvordan en selv vil de skal være?

"..........................."

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svabera

Så du tror ikke at det hadde vært færre voldtekter hvis menn hadde hatt det like lett som damer?

Om ikke skyld, så er det i alle fall en konsekvens av det...

Hvor ferdes du, forresten? På høgskolen jeg går, er alle menn sammen med noen, mens mange av oss jentene er single. Det er flere kvinner enn menn her i verden. Det _må_ da være andre grunner til at du ikke får tilbud mer enn etpar ganger i året, enn at jenter er mindre lystne enn menn?

Jeg er i hvert fall singel kvinne, og alle menn i mils omkrets er ikke det! Er det menns skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Jeg skjønner at du ikke har drag på damene, slik som du resonnerer - du resonnerer vel likedan når du møter damer "live", antar jeg.

"ingen damer liker meg, ergo er det noe feil med alle damer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvordan i all verden får du rettferdighet og likhet inn i dette??

Hvis det nå er slik du sier, at det er så umulig for menn å få sex: er det kvinnenes skyld at menn har lyst hele tiden? Er det kvinnene som skal rette seg etter det? Her er en vill tanke: kanskje enkelte menn skal innfinne seg med at alt ikke er slik de vil? At en ikke kan forlange at andre (kvinner i dette tilfellet) skal rette seg etter hvordan en selv vil de skal være?

"..........................."

Flesteparten av menn innfinner seg jo med at flesteparten av kvinner ikke ønsker å ha sex med dem.

Har truffet mange kvinner jeg har ønsket sex med, mange av de jeg har prøvd med på har takket nei, uten at jeg klikket av den grunn. Men noen takler ikke slikt og klikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

Naturen er jo tross alt skapt slik at mannen er mye sterkere slik at han han skal få seg noe uavhengig av om damene vil eller ikke....men hadde derimot damene vært tilgjengelige slik som oss, så hadde det gått knirkefritt..ergo damene har skyld i dette selv

det er ikke damens skyld at hun ikke vil. derfor er det mannens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coronado

Vi kan det vel ikke for at menn er så forbanna kåte vel?? Skal vi gå rundt å bli voldtatt fordi han vil ha sex?

Og hvis en mann er kåt, så skal han bare kunne legge henne ned å forsyne seg?

Da får du heller kastrere deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icora Panter

Jeg tror du bare er sur fordi du ikke "får deg noe"

Du har vel ikke tenkt på at det kanskje kan være noe ved deg som gjør at jenter ikke blir tiltrukket??

Tror du en jente blir med deg hjem om man går bort til henne å viser at man bare er intressert i sex? Vel, så løs lumpne er ikke alle jenter (ikke noe galt med one night stand altså..)

Dessuten blir vi jo bare kalt horer dersom vi tar oss et one night stand!

Naturen er slik: Menn er skapt for å formere seg mest mulig. Derfor tenker og er menn mer avhening av sex enn kvinner.

Naturen for oss er at vi skal bli "bedekt" en gang, deretter gå gravid (uten sex) til barnet er født. Og deretter ikke blitt klar for neste graviditet står for døra..

Vi er nemlig pattedyr vi også med samme instinkter som dyr. Men vi har en meget utviklet hjerne og det er vissheten som gjør så frigjort innen sex!

Så kanskje det er noe å tenke på for menn at det faktisk egentlig ikke ligger i vår natur å ha sex hverdag. Så skyld ikke på jenter for DINE EGNE SEX PROBLEMER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Icora Panter

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Det er en som har problemer her tror jeg og det er deg..

Du sier andre menn ikke har baller fordi de mener det du sier er feil og da angriper du dem også! Det beste for deg er vel å kvitte deg med dine egne baller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicito

Misunnelse og urettferdig skaper problemer. Trodde det var en kjent sak at det skapte problemer jeg. Og det er jo nettopp det jeg tar opp.

Jeg sitter å sier at jeg tar avstand fra voldtekter og drap, men setter fingeren på ubalanse, utifra en egen analyse, også blir man opprørt over mine synspunkter?. Må da gå an å ta opp problemer, uten at men selv skal være drapsmann og voldtektsforbryter.

det du sier er jo ikke om urettferdighet..

Det du sier er at fordi DU ikke får deg sex, så er det fordi damer er dumme.

Det kan vel mere stemme at det er noe ved deg jenter ikke liker. Ellers hadde du nok fått deg noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest My Kinda Glide

Du er sikkert meget lite pen, så det er vel derfor du sier slike ting om jenter. (selv gutt) Du har vrang forestillinger.. ta en prat med psykolog. Mange som får hjelp for sex lyst og andre sex problemer der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icora Panter

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

Så du mener den seksuelle lav alder burde senkes til ti år??

Sån at de kan bli tilgjengelige for menn som deg??

Så det er kvinnene som har skylda for at de to små barnene ble drept?? Du skjønner jo virkelig ingen ting! Hvorfor i helvette skal vi være tilgjengelige for sånne som deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coronado

Naturen er jo tross alt skapt slik at mannen er mye sterkere slik at han han skal få seg noe uavhengig av om damene vil eller ikke....men hadde derimot damene vært tilgjengelige slik som oss, så hadde det gått knirkefritt..ergo damene har skyld i dette selv

Ja, bukken i skogen greier fint å voldta geita..

Er du helt blåst eller?

mannen er ikke skapt for å ha makt over kvinnen. Men føre genene sine videre. Og det får han ikke gjort uten at jenta samarbeider og gjør hun ikke det blir man voldekts mann og buret (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icora Panter

"Voldtekt har ingenting med naturens gang å gjøre, det har med idioter som er gale i hodet å gjøre"

Idioter er ofte helt vanlige folk som blir desperate nok. Har du lest forbrytelse og straff av Dostojevskij?(russiske navn er ekle å stave)

Selv er jeg ikke i tvil om at voldtektstatistikken hadde vært langt hyggeligere lesning hadde tingene jeg her peker på vært en realitet.(at damer hadde blitt tilgjengelige slik som menn)

Du er tydeligvis en som både tar for deg barn, dyr alt det måtte gå an å stikke pikken din inn i!

Jeg tror du allerede har voldtatt og prøver med dette å forsvare at du ødela en annen menneskes liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

"Voldtekt har ingenting med naturens gang å gjøre, det har med idioter som er gale i hodet å gjøre"

Idioter er ofte helt vanlige folk som blir desperate nok. Har du lest forbrytelse og straff av Dostojevskij?(russiske navn er ekle å stave)

Selv er jeg ikke i tvil om at voldtektstatistikken hadde vært langt hyggeligere lesning hadde tingene jeg her peker på vært en realitet.(at damer hadde blitt tilgjengelige slik som menn)

Ville ikke vært interessert i å ligge med en mann om jeg ville, om han viste seg å være en potensiell voldtektsforbryter. Synd man ikke vet slikt på forhånd. Men siden de så er potensielle voldtektsforbrytere etter din regning, er det jo like bra vi damer ikke ligger med alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...