Gå til innhold

Damer, sex og likestilling og rettferdighet


pirko

Anbefalte innlegg

Nei, men de premierer det. Og da er det ikke rart om menn lyver.

De premierer gode sosiale egenskaper, fysisk tiltrekning og status og penger, men ikke løgnen. Skjønner du hva jeg mener nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    68

  • tjohei

    44

  • pirko

    16

  • mil1365380270

    16

Nei, men de premierer det. Og da er det ikke rart om menn lyver.

Personlig tilhører jeg ikke denne kategorien. Jeg ser på utseende og personlige egenskaper. Yrke, status og penger betyr ikke så mye for meg. Synes rike menn kan virke klysete og ekle. Men smaken er som baken. Kvinner er ikke like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Å jo, antall butikktyver ville gått opp. Sier ikke at alle ville gjort det, på lik linje med at ikke alle menn lyver for å få sex. Men at flere ville gjort det er logisk.

Jeg sier ikke at drittsekkene som lyver for å få sex er snille og greie, men det fungerer. Kvinner klarer dessverre ikke å gjennomskue de, selv om det ofte ikke skulle være så vanskelig.

Jeg synes ikke det "fungerer". Hvis det eneste viktige er å ha sex, så, men man har flyttet en grense for seg selv, når man begynner å synes det er greit å lyve for andre mennesker.

Det er alltid lettere å se ting for andre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Her skal du få en konklusjon på problemstillingen din:

Det vil aldri - ALDRI - bli like lett for menn å få kjøtt på pinnen som for kvinner å få pinne i kjøttet. For at det skal kunne skje, vil forskjellene mellom kvinner og menn på mange områder (om ikke alle) forsvinne. Og skjer det, så er det ikke lenger forskjell på kjønnene - det vil altså ikke finnes noen "kvinner" og "menn". Jeg vet ikke helt om jeg setter pris på en slik utsikt.

Forskjellene - både de store og de mer subtile, på kjønnene, er sansynligvis hovedgrunnen til at vi fascineres slik av hverandre. Og det faktum at det i noen tilfeller skaper problemer i større eller mindre grad får vi bare ta med på kjøpet. Jeg vil ikke at kvinner skal være noe annet enn det de er, akkurat som jeg ikke ønsker å være noe annet enn det jeg er.

".........................."

Dette skjønte jeg ikke. Er man ikke lenger en ordentlig kvinne hvis man har like mye lyst på sex som det menn har?

Er kvinner med høy seksualdrift "ukvinnelige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke. Er man ikke lenger en ordentlig kvinne hvis man har like mye lyst på sex som det menn har?

Er kvinner med høy seksualdrift "ukvinnelige"?

Hvor har jeg sagt noe slikt? Hvis jeg har sagt at kvinner har mindre seksualdrift enn menn, så har jeg formulert meg feil. Kvinners seksualdrift har det med å arte seg annerledes enn menns. Og i alle tilfeller - det her er en generalisering. Det finnes selfølgelig masse unntakt.

"............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Hvor har jeg sagt noe slikt? Hvis jeg har sagt at kvinner har mindre seksualdrift enn menn, så har jeg formulert meg feil. Kvinners seksualdrift har det med å arte seg annerledes enn menns. Og i alle tilfeller - det her er en generalisering. Det finnes selfølgelig masse unntakt.

"............................."

Du sa at hvis det skulle bli like lett for menn som for kvinner å få et knull, måtte skillene mellom kjønnene viskes ut. Det forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus Maria, enten er du utrolig dårlig på spøk og direkte dum, eller du er en potensiell farlig fyr eller i det minste potensielt farlig som sprer noe så smakløst.

Hvis du ikke vet såpass er det dessverre inngrodde og kjønnsfascistiske holdninger du her representerer - også utrolig nok innenfor rettsvesenet: I voldtektssaker kan det være greit å skyve skylden over på offeret og offeret må gjerne også bevise sin uskyld (hvilke andre straffesaker skjer det i?)

Det hadde vært synd om voldtektsofre eller andre skrullinger leser denne tråden.

Jeg blir faen meg dårlig av sånn drit som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Når det gjelder ons er nok det du sier sant. Men også her kan mannen bli avslørt hvis det viser seg at han bor i en rønne når han er lege f.eks. Synes litt synd på dere som må lyve for å få dere noe. Det kan umulig føles bra for dere heller. Hva med samvittigheten?

Hva får deg til å tro at jeg lyver for å få sex? Som jeg har skrevet i flere innlegg så har jeg lite til overs for ONS, uansett så har jeg samboer.

Men dersom jeg var ute etter flest mulig ONS måtte jeg nok også lyve. Det hadde neppe føltes bra, men når en ikke har noe valg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Kvinner kan jo bli paranoide av slikt. Hvis det kommer bort en hygglig mann så må man jo tolke at han er hyggelig inntil det motsatte er bevist. Hvordan skal vi kunne skille ut drittsekkene som i starten inviterte oss ut og viste intresse for så å stikke av etter sexen? Ikke lett for oss kvinner og ikke rart noen kvinner velger sølibat framfor mannfolk. Det at menn er drittsekke faller tilbake på dem selv. Jeg personlig kjenner ingen kvinner som liker drittsekker. Men det er klart at vi blir sjarmert av oppmerksomhet. Og det burde kanskje de snille gutta lære seg også at de viser kvinnene mer oppmerksomhet? Tror det her ligger mer på sosiale egenskaper. Det med yrke har jo kanskje litt å si i og med at kvinner tenker på avkommet sitt. Men en mann blir jo fort avslørt hvis han ikke snakker sant. Hvis han er rik bør man jo merke det (fin bil, spandere, bra språk og væremåte etc.). Tror du kanskje blader sammen det å være drittsekk med det å være kjekk, sjarmerende og tiltalende for damene. Det er det vi faller for, ikke løgnen.

Hvis du blir med en mann hjem for sex første kvelden så bør det ikke komme som en overraskelse om han ikke ønsker et forhold. Såpass bør kvinner skjønne.

Videre så kommer ofte drittsekker med historier som ikke henger på greip. Alle rundt ser det, men den aktuell kvinnen er både blind og døv. Hun ser ikke det åpenbare.

Det bør også ringe noen bjeller dersom du forteller om deg og han sier at han liker alt det samme som deg osv osv. Når noe høres for godt ut til å være sant......

Løgnere kan holde det gående lenger enn du tror. De kan si de har en fin bil, men at den er på verksted, at de har dårlig råd denne måneden fordi lønna er forsinket osv osv. Veldig tynne unnskyldninger, men kvinner går på dem. Uansett har det ofte lite å si når mannen kun ønsker seg et knull. Når han har fått dette hjelper det lite om hun finner ut at han har løyet.

Det er jo ofte drittsekkene som virker kjekk, sjarmerende og tiltalende. Og løgnene de serverer er med på å bygge opp dette bildet av dem.

Og som sagt, dersom en snill gutt ønsker et knull og er ærlig om det så hjelper det lite at han er ærlig eller viser oppmerksomhet. Sannsynligvis går han hjem alene, med mindre han er veldig attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Jeg synes ikke det "fungerer". Hvis det eneste viktige er å ha sex, så, men man har flyttet en grense for seg selv, når man begynner å synes det er greit å lyve for andre mennesker.

Det er alltid lettere å se ting for andre ;-)

Det eneste målet til disse drittsekkene er jo å ha sex, de er ikke ute etter et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

De premierer gode sosiale egenskaper, fysisk tiltrekning og status og penger, men ikke løgnen. Skjønner du hva jeg mener nå?

De premierer det de tror er gode sosiale egenskaper osv. men de burde gjennomskuet drittsekkene. For et ONS teller vel status, penger osv lite, da er det fysisk tiltrekning vi snakker om. Og da foretrekkes drittsekker som virker selvsikre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at jeg lyver for å få sex? Som jeg har skrevet i flere innlegg så har jeg lite til overs for ONS, uansett så har jeg samboer.

Men dersom jeg var ute etter flest mulig ONS måtte jeg nok også lyve. Det hadde neppe føltes bra, men når en ikke har noe valg.....

Jeg mente ikke deg. Det er vel bedre å vente til man får sex på redelig vis enn å ty til løgn. Hva med kvinnesynet? Føler ikke dere menn litt dårlig samvittighet overfor kvinner når dere behandler dem slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir med en mann hjem for sex første kvelden så bør det ikke komme som en overraskelse om han ikke ønsker et forhold. Såpass bør kvinner skjønne.

Videre så kommer ofte drittsekker med historier som ikke henger på greip. Alle rundt ser det, men den aktuell kvinnen er både blind og døv. Hun ser ikke det åpenbare.

Det bør også ringe noen bjeller dersom du forteller om deg og han sier at han liker alt det samme som deg osv osv. Når noe høres for godt ut til å være sant......

Løgnere kan holde det gående lenger enn du tror. De kan si de har en fin bil, men at den er på verksted, at de har dårlig råd denne måneden fordi lønna er forsinket osv osv. Veldig tynne unnskyldninger, men kvinner går på dem. Uansett har det ofte lite å si når mannen kun ønsker seg et knull. Når han har fått dette hjelper det lite om hun finner ut at han har løyet.

Det er jo ofte drittsekkene som virker kjekk, sjarmerende og tiltalende. Og løgnene de serverer er med på å bygge opp dette bildet av dem.

Og som sagt, dersom en snill gutt ønsker et knull og er ærlig om det så hjelper det lite at han er ærlig eller viser oppmerksomhet. Sannsynligvis går han hjem alene, med mindre han er veldig attraktiv.

Merkelige kvinner som liker slike menn spør du meg. Men i unge dager kunne også jeg falle for drittsekker, men man lærer med årene. Setter mer pris på en redelig mann enn en sjarmerende drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De premierer det de tror er gode sosiale egenskaper osv. men de burde gjennomskuet drittsekkene. For et ONS teller vel status, penger osv lite, da er det fysisk tiltrekning vi snakker om. Og da foretrekkes drittsekker som virker selvsikre osv.

Ja, du er inne på noe riktig der. Kvinner tiltrekkes av selvsikre menn, men de må også behandler kvinnen bra hvis ikke mister hun fort interessen (snakker ut fra meg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ingen ble tatt for butikktyveri ville det jo utvilsomt blitt flere butikktyver, da folk ville sett at det lønnet seg å stjele.

Det du insinuerer er at menn har dårligere moral enn kvinner siden de gjerne tyr til løgner for å få en kvinne i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iggendiggen

Det du insinuerer er at menn har dårligere moral enn kvinner siden de gjerne tyr til løgner for å få en kvinne i seng.

ja, de er dårligere mennesker enn kvinner, de er slemmere og mer egoistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste målet til disse drittsekkene er jo å ha sex, de er ikke ute etter et forhold.

Men de kan godt gi inntrykk av det for å få det de vil ha. Var borti en slik fyr. Han greide ikke si ifra at han ikke var interessert i noe forhold, istedenfor sa han bare gi meg litt tid, ringer deg i morgen (noe han ikke gjorde) etc. bla bla bla. Jeg kjeftet han huden full og sa han var kynisk, men det mente han at han ikke var. Sa at han hadde brukt meg, men det benektet han også. Makan til ludderdrittsekk skal man lete lenge etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de er dårligere mennesker enn kvinner, de er slemmere og mer egoistisk

Ikke alle menn da selvfølgelig. Det finnes jo snille og redelige menn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa at hvis det skulle bli like lett for menn som for kvinner å få et knull, måtte skillene mellom kjønnene viskes ut. Det forstår jeg ikke.

Da forstår du det ikke, og det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Det er vel innlysende at måten kvinner og menn lever ut eller på annen måte utøver sin seksualitet på er forskjellig nettopp fordi det er forskjell på kjønnene?

".............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

ja, de er dårligere mennesker enn kvinner, de er slemmere og mer egoistisk

Enten har jeg vært heldig, eller du uheldig, for jeg deler ikke din oppfatning.

Greit at unge menn er mer interessert i sex enn unge kvinner, og handler deretter, men i min alder (30+) er det ikke forskjell på hvem som oppfører seg bra. I min omgangskrets vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...