Gå til innhold

Damer, sex og likestilling og rettferdighet


pirko

Anbefalte innlegg

Gjest Eizoze

Selv om statistikken viste at 99% av alle kvinner hadde blitt voldtatt så sier ikke det noe om hvor mange menn som voldtar. Kanskje er det en person som drar rundt og utfører alle voldtekter.

Det er mange grunner til at en mann kan bli en overgriper. Mangel på sex hører ofte sammen med andre anti-sosiale trekk og psykiske problemer. Hadde det kun vært mangel på sex ville nok flesteparten heller kjøpt sex.

"Mangel på sex hører ofte sammen med andre anti-sosiale trekk og psykiske problemer."

Interessant. Jeg antar du har belegg for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    68

  • tjohei

    44

  • pirko

    16

  • mil1365380270

    16

Jeg kan ikke uttale meg på pirkos vegne, men jeg har aldri sagt eller ment at det er kvinners skyld at de blir voldtatt. Men at det kan være en sammenheng mellom menn som ikke får sex og voldtekt har jeg god tro på. Det forklarer ikke hele problemet, men det er en bit av puslespillet.

Jeg ser at du / dere bruker uttrykket 'får sex'. Betyr det at du / dere anser sex som et gode noen bør gi bort? Det er det jo selvsagt ikke (med mindre vi snakker om forhold, og det gjør vi ikke her).

Hva med 'ha sex' i stedet for? Et atskillig mer nøytralt begrep. Språket er formende for våre tanker, holdninger og handlinger, og en bør derfor være oppmerksom og forsiktig med hvilke vendinger en bruker, _spesielt_ i touchy settinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icora Panter

Det blir jo en feil sammenligning da pirko er heterofil, og han ber kun heterofile kvinner om å legge seg på rygg.

Spiller ingen rolle.. Bare han legger seg for de som får sex, så de ikke voldtar små barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest My Kinda Glide

Det er feil. Det er kun dersom mannen skulle visst at hun ikke hadde lyst og kun gjorde det fordi hun følte seg truet at det er voldtekt.

Dersom hun ikke har lyst, men ikke gir uttrykk for dette, samt at ingenting skulle tilsi dette, dvs at han ikke har noen måte å vite at hun ikke har lyst, så er det ikke voldtekt.

Hvis man vet at man blir slått helseløs eller drept, så gjør man ikke akuratt så jævlif mye motstand.. Men da er det greit liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest My Kinda Glide

Så det er fordi pirko er stygg at han viser til forsøk som er blitt gjort og ting en finner på spray?

Poenget var jo at kvinnene i undersøkelsen takket nei til en modell, altså en mann som var attraktiv. Mens mennene takket ja til en kvinnelig modell.

Nei, poenget hans er at vi skal spre beina for alle menn og at vi er skyld i voldekter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icora Panter

Hvorfor er det så viktig å få makt over offeret? Skjønner ikke at noen kan gå så langt og nyte det?

Menn vettø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coronado

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

Nei, der tar du ganske feil.. De tenner ikke på offeret. De tenner på hav de skal gjøre! For dem spiller det som regel ikke hvordan personen ser ut, bare det har et høl å putte saken sin inn i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ewyfly

Det er da slett ikke voldtekt om en mann lurer en kvinne til sengs med løfte om et forhold.

Problemet for de fleste menn er jo at de må lure/manipulere en kvinne for å få sex. De fleste kvinner sier at de setter pris på ærlighet, men i praksis ser en at dette ikke stemmer.

Så runk istedet for å være så patetisk å lure henne da vel!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hunt me down

I alle disse inleggene kommer det egentlig fram at alle menn har et sex problem! Hvis vi i utgangspunktet bare er problematiske, så dropp oss da vel og ty til den jævla handa! Hvis det bare er fitta og ingen andre deler dere er intresert i! (bortsett fra pupper da selvfølgelig!) Vi gjør det faktisk best selv (de fleste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

I alle disse inleggene kommer det egentlig fram at alle menn har et sex problem! Hvis vi i utgangspunktet bare er problematiske, så dropp oss da vel og ty til den jævla handa! Hvis det bare er fitta og ingen andre deler dere er intresert i! (bortsett fra pupper da selvfølgelig!) Vi gjør det faktisk best selv (de fleste)

Hvor mange nick har du tenkt å bruke i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

Hvilke nick er brukt før da?

Har ikke oversikt, men det kom en haug innlegg på kort tid i samme stil med forskjellige nick, så jeg antok det var samme person :) mulig jeg tar feil, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, og til dere utlendinger..bare så dere vet det og tenk grundig over det...Menn er mye mye mye mye mye mer HORER enn kvinner!!

Nemlig!

Jøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Spiller ingen rolle.. Bare han legger seg for de som får sex, så de ikke voldtar små barn!

Det blir ikke det samme. Heterofile kvinner har sex med menn, heterofile menn har ikke sex med menn. Han ber ikke kvinner gå mot sin legning, ergo han man heller ikke be menn gå mot sin legning.

Men man kan be menn ha sex med stygge burugler, slik at disse ikke forgriper seg mot noen. En relativt stor andel av overgripere er kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvis man vet at man blir slått helseløs eller drept, så gjør man ikke akuratt så jævlif mye motstand.. Men da er det greit liksom?

Leste du innlegget mitt?

Alle skjønner at dersom du truer en kvinne på livet og hun sier ja til sex så ønsker hun egentlig ikke å ha sex med deg. Da er det voldtekt. Jeg snakker om tilfeller der mannen ikke hadde noen indikasjoner på at hun ikke ønsket sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Så runk istedet for å være så patetisk å lure henne da vel!?!

Snakker du til meg? Har jeg noengang sagt at jeg lurer kvinner for å få sex? Jeg har lite til overs for ONS, selv om begge er ærlige.

Uansett er det lett å kalle desperate menn patetiske når en selv ikke trenger anstrenge seg for å få sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som voldtar er pr definisjon en drittsekk, og det som verre er.

En drittsekk er vel litt pent sagt. En overgriper og kriminell vil nok være en bedre betengelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men det er vel ikke snakk om skyld her, men årsak og virkning. Når mange menn har problemer med å få sex, så vil det føre til at enkelte av dem voldtar. Men så lenge sex ikke er en menneskerett så må alle finne seg i at de evt ikke får sex.

Du motsier deg selv i dette innlegget. Du sier at det ikke er snakk om skyld og at menn som ikke får sex kan voldta. Du indikerer med dette at menn som ikke får sex kan forvandles til overgripere. Det må jo være noe galt med disse mennene som voldtar da. Det er jo ikke vanlig å bli overgriper bare fordi man ikke får det man vil ha. Ingen har rett på sex, derfor skal de heller ikke voldta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "Når mange menn har problemer med å få sex, så vil det føre til at enkelte av dem voldtar." ENKELTE av dem.

At også tilsynelatende vellykkede menn voldtar er en annen sak.

Pirko sier ikke at menn som ikke får sex voldtar, han sier at mange voldtekter (antallet kan vel diskuteres) skyldes at en del menn ikke får sex, og at noen av disse ikke takler dette.

Hvorfor takler de ikke dette? Tenk på alle kvinner som ønsker sex og kjærlighet, men som ikke greier å skaffe seg det. De går jo ikke å voldtar for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg på pirkos vegne, men jeg har aldri sagt eller ment at det er kvinners skyld at de blir voldtatt. Men at det kan være en sammenheng mellom menn som ikke får sex og voldtekt har jeg god tro på. Det forklarer ikke hele problemet, men det er en bit av puslespillet.

Det må jo være noe galt i hjernene til disse mennene da. Hva får dem til å tro at de bare kan ta seg til rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...