Gå til innhold

Til Syden

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Har pakket bikinien, solfaktoren og bankkorten, men hva annet bør en sydenfarer ha med seg til Tyrkia?

Gjest javeldå
Skrevet

Passet må du ikke glemme, vettu. Og så kanskje noen ørsmå klesplagg til kveldsbruk.

Jeg skal til Tyrkia om 5 uker. Gleder meg !!

Skrevet

Kan være lurt å ta med seg noe mot diarè.Idoform f.eks.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Passet må du ikke glemme, vettu. Og så kanskje noen ørsmå klesplagg til kveldsbruk.

Jeg skal til Tyrkia om 5 uker. Gleder meg !!

Passet ja, det er jo kanskje en idè:) Har du noe greie på prisene på resturantene der nede?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Kan være lurt å ta med seg noe mot diarè.Idoform f.eks.

Har startet med noen tabletter allerede, får håpe det hjelper:)

Skrevet

Har startet med noen tabletter allerede, får håpe det hjelper:)

Vi får håpe det.God tur da:o)

Skrevet

Tøfler eller ullsokker - det er ofte ISKALDE flishulv inne i leilighetene.

Duk og telys - det er koselig å pynte opp de kjedelige terassebordene...(ja, jeg diller, men det er takknemlighet å spore i de som reiser med meg)

Pentøy

Våtservietter og truseinnlegg

Aloe Vera!

Skrevet

Tøfler eller ullsokker - det er ofte ISKALDE flishulv inne i leilighetene.

Duk og telys - det er koselig å pynte opp de kjedelige terassebordene...(ja, jeg diller, men det er takknemlighet å spore i de som reiser med meg)

Pentøy

Våtservietter og truseinnlegg

Aloe Vera!

Det er sommer nå, gulvene er nok ikke så kalde. ;-)

Gjest javeldå
Skrevet

Passet ja, det er jo kanskje en idè:) Har du noe greie på prisene på resturantene der nede?

Jeg har aldri vært der før, så jeg har ikke greie på mer en det jeg har lest på internett. Men signaturen Pappa Bjørn her på DOL har hatt masse gode og lange innlegg om Tyrkia. Søk, så finner du.

Har du vaksinert deg ? Jeg leste her på sidene at det anbefales Hepatitt A vaksine før innreise til Tyrkia. Lurte på om jeg skulle gjøre det.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg har aldri vært der før, så jeg har ikke greie på mer en det jeg har lest på internett. Men signaturen Pappa Bjørn her på DOL har hatt masse gode og lange innlegg om Tyrkia. Søk, så finner du.

Har du vaksinert deg ? Jeg leste her på sidene at det anbefales Hepatitt A vaksine før innreise til Tyrkia. Lurte på om jeg skulle gjøre det.

Har ikke vaksinert meg, fikk høre at jeg ikke trengte det så lenge jeg holdt meg i turistomerådene... Er mest bekymra for rennemage her i gården:)

Gjest javeldå
Skrevet

Har ikke vaksinert meg, fikk høre at jeg ikke trengte det så lenge jeg holdt meg i turistomerådene... Er mest bekymra for rennemage her i gården:)

Jeg fikk anbefalt noe som heter Dukoral, vaksine mot diare. Fås av legen. Har fått sydentur ødelagt av magesjau før, lite kjekt. Og spesielt i araberland - finnes nesten ikke offentlige toaletter. Og de som er, ser jæ.... ut - ihvertfall i Marokko, der vi var ;-(

Skrevet

Det var de i Frankrike....hadde islegger jeg :)

Gjest Pricilla
Skrevet

Solkrem er kanskje ikke så dumt, hvis du ikke kjøper der nede da? Hodepinetabletter.. Allergitabletter er kjekt å ha. Venninna mi reiste til Lefkas og fikk en sinnsyk reaksjon på en blomst!!! der nede. Kunne ikke drikke, bade eller sole seg på fem dager.. + at hun fikk ganske sterke medisiner. Hadde hun hatt med allergipiller og tatt de umiddelbart hadde det hjulpet. Uansett er det kjekt å ha hvis du får noen stikk som blir snåle.

Skrevet

Lenge siden jeg har sett deg her!?

Trives fortsatt på de sydlige breddegrader?

Gjest Daisy
Skrevet

Pass, gnagsårplaster, kulltabletter (mot magen), eurax

Skrevet

Lenge siden jeg har sett deg her!?

Trives fortsatt på de sydlige breddegrader?

Trives og trives, jeg får nå tiden til å gå på en måte. Er du noe her nede?

Skrevet

Det var de i Frankrike....hadde islegger jeg :)

Jeg bruker tynne sokker inne nå, men det er mest for å ikke trø i brødsmuler og sand. :-)

Skrevet

Jeg fikk anbefalt noe som heter Dukoral, vaksine mot diare. Fås av legen. Har fått sydentur ødelagt av magesjau før, lite kjekt. Og spesielt i araberland - finnes nesten ikke offentlige toaletter. Og de som er, ser jæ.... ut - ihvertfall i Marokko, der vi var ;-(

Toalettene i Tyrkia = et guffent hull i gulvet, grisete og fæle. I alle fall var det sånn i 92 når jeg var der. Ikke på hotellene da, men om man dro litt utenfor hotellområdene osv. så var det heller trasige sanitær-forhold...

Skrevet

Jeg bruker tynne sokker inne nå, men det er mest for å ikke trø i brødsmuler og sand. :-)

Her "hjemme" kastes sokkene i april og skal ikk epå igjen før jeg MÅ :) Vi har MOPP vi! hehe

Gjest den ekte noor
Skrevet

Toalettene i Tyrkia = et guffent hull i gulvet, grisete og fæle. I alle fall var det sånn i 92 når jeg var der. Ikke på hotellene da, men om man dro litt utenfor hotellområdene osv. så var det heller trasige sanitær-forhold...

Har ikke store planer om å dra langt utenfor turistomerådene da vi bare har en uke til rådighet, men da jeg var der sist var det verste jeg opplevde at det var tomt for dopapir, og det var og i 92:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...