Gå til innhold

Hvordan er det ute på byen etter den nye røykeloven?

Anbefalte innlegg

Gjest Sommeren er kort....
Skrevet

Alle må ut for å røyke men går jo greit det :-)

Skrevet

Alle må ut for å røyke men går jo greit det :-)

Ja, vi merker vel ikke noe før det begynner å bli kaldere å gå ut...:)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg slipper å dursje før jeg legger meg etter en pubrunde.

Skrevet

Jeg slipper å dursje før jeg legger meg etter en pubrunde.

Høres bra ut! :) å vaske seg er no dritt! hehe

Gjest Daisy
Skrevet

Helt greit for meg så lenge det er sommer. Røyker mye mindre, noe som er bra.

Det er lysere i lokalene også, for røyken legger ikke en skygge over lysene lenger.

Og du slipper å stinke av røyk når du kommer hjem.

Jeg er selv røyker (*flau*), så jeg kan bare tenke meg hvor deilig det er for de som ikke røyker.

Men på en annen side synes jeg det er latterlig av myndighetene å tvinge folk til å slutte - det er jo det de prøver på i det store og det hele.

Skrevet

Helt greit for meg så lenge det er sommer. Røyker mye mindre, noe som er bra.

Det er lysere i lokalene også, for røyken legger ikke en skygge over lysene lenger.

Og du slipper å stinke av røyk når du kommer hjem.

Jeg er selv røyker (*flau*), så jeg kan bare tenke meg hvor deilig det er for de som ikke røyker.

Men på en annen side synes jeg det er latterlig av myndighetene å tvinge folk til å slutte - det er jo det de prøver på i det store og det hele.

Tja - de tvang jo på oss "teitinger" barneseter også - ikke alltid vi vet vårt eget og andre beste :)

Vi sikret faktisk ikke ungene våre før....og røkte i bilen. Jeg er vokst opp med bilturer hvor vi stod på konsollen mellom forsetet, mens mor og far dampet og røkte...hehe

Skrevet

Høres bra ut! :) å vaske seg er no dritt! hehe

I to-tre tia om natta mener du?

Gjest Daisy
Skrevet

Tja - de tvang jo på oss "teitinger" barneseter også - ikke alltid vi vet vårt eget og andre beste :)

Vi sikret faktisk ikke ungene våre før....og røkte i bilen. Jeg er vokst opp med bilturer hvor vi stod på konsollen mellom forsetet, mens mor og far dampet og røkte...hehe

Jeg synes likevel det er litt annerledes. Da var det snakk om barns helse og sikkerhet.

Joda, servitører blir påvirket av passiv røyking. Men de fleste servitører jeg har sett, tar en tur på utsiden og røyker de og. Et sted jeg var igjen etter stengetid, satt alle å røykte. Inne.

Man kunne heller hatt bedre avskilte røykeavd. og evnt. en slags luftmur (har lest om det et sted) rundt baren så bartenderen ikke ble røykforgiftet.

Skrevet

I to-tre tia om natta mener du?

Enig - for har man vært på byen og stått i røyk -så MÅ man jo dusje! :) Og klærne bør jo stappes i maskina med en gang - ellers har man røyklukt i hele huset - og ja, jeg er blitt fanatisk eks-røyker! :)

Skrevet

Jeg synes likevel det er litt annerledes. Da var det snakk om barns helse og sikkerhet.

Joda, servitører blir påvirket av passiv røyking. Men de fleste servitører jeg har sett, tar en tur på utsiden og røyker de og. Et sted jeg var igjen etter stengetid, satt alle å røykte. Inne.

Man kunne heller hatt bedre avskilte røykeavd. og evnt. en slags luftmur (har lest om det et sted) rundt baren så bartenderen ikke ble røykforgiftet.

Jeg ser ikke noen forskjell jeg. Å ha en røykfri arbeidsplass bør få gjelde alle - også de som stikker ut og tar seg en røyk - det gjør de jo andre steder også - og jeg har ikke hørt mange si at de savner alle askebegrene og grårøkte kontorer, her jeg jobber! :)

Dessuten du - det er også barn som nå kan være med på restaurant - veldig unorsk kanskje, men likevel :)

Skrevet

Enig - for har man vært på byen og stått i røyk -så MÅ man jo dusje! :) Og klærne bør jo stappes i maskina med en gang - ellers har man røyklukt i hele huset - og ja, jeg er blitt fanatisk eks-røyker! :)

Jeg har aldri røykt, men jeg er fyllesyk en gang i blant, i dag foresten - men så har jeg jo ferie.

Skrevet

Det er utrolig deilig.

Like mye folk på yndlingspuben som før, og så mye lettere luft!

Folk går ut og røyker - men de røyker generelt mye mindre når de er ute. Selv har jeg slutta å røyke, men om jeg fortsatt røyka ville jeg syns det var befriende. Røyka glatt en 20-pakning på en kveld på byen. Og hosta og var slimete neste morgen. For ikke å snakke om askebegerlukten av hele meg!!

*huff*

Nå slipper man å skylle opp en hvit topp i vasken, der vaskevannet ble brunt av nikotin/tjære....

Veldig fornøyd.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg ser ikke noen forskjell jeg. Å ha en røykfri arbeidsplass bør få gjelde alle - også de som stikker ut og tar seg en røyk - det gjør de jo andre steder også - og jeg har ikke hørt mange si at de savner alle askebegrene og grårøkte kontorer, her jeg jobber! :)

Dessuten du - det er også barn som nå kan være med på restaurant - veldig unorsk kanskje, men likevel :)

Vi blir nok vant til det som andre ting.

Skrevet

Jeg har aldri røykt, men jeg er fyllesyk en gang i blant, i dag foresten - men så har jeg jo ferie.

Jeg har hatt min fyllesyke denne sommern jeg - gidder ikke en til - men det var verdt det! :)

Skrevet

Det er utrolig deilig.

Like mye folk på yndlingspuben som før, og så mye lettere luft!

Folk går ut og røyker - men de røyker generelt mye mindre når de er ute. Selv har jeg slutta å røyke, men om jeg fortsatt røyka ville jeg syns det var befriende. Røyka glatt en 20-pakning på en kveld på byen. Og hosta og var slimete neste morgen. For ikke å snakke om askebegerlukten av hele meg!!

*huff*

Nå slipper man å skylle opp en hvit topp i vasken, der vaskevannet ble brunt av nikotin/tjære....

Veldig fornøyd.

nettopp! - Håper flere og flere ser de samme fordelene. men det er klart - i en gammel "brun" pub med gamlekara som alltid har sittet der - der er det nok ille nå.

Skrevet

Vi blir nok vant til det som andre ting.

Det tror jeg også - vi nordmenn er så føyelige! :) Vi finner oss i grunnen i mye rart! hehe

Skrevet

Jeg har hatt min fyllesyke denne sommern jeg - gidder ikke en til - men det var verdt det! :)

Neida - jeg er ikke "sånn" syk, bare ikke helt erdu enda:-)

Skrevet

nettopp! - Håper flere og flere ser de samme fordelene. men det er klart - i en gammel "brun" pub med gamlekara som alltid har sittet der - der er det nok ille nå.

Ja, de syns jeg faktisk synd på! Røyken og halvlitern på puben har jo vært hele livet deres.

Nå sitter de utenfor, bleke i ansiktet og mørke ringer under øynene, og røyker rullingsen.

Og blir iakttatt av alle forbipasserende.

Gjest Daisy
Skrevet

Det tror jeg også - vi nordmenn er så føyelige! :) Vi finner oss i grunnen i mye rart! hehe

Klager og syter mye, gjør vi. Men vi finner oss i det til slutt. He, he.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...