Gå til innhold

Hvordan er det ute på byen etter den nye røykeloven?

Anbefalte innlegg

Gjest osiris
Skrevet

Like mye folk som før, bare mye bedre luft. Noen av de jeg snakka med som var illsinte med det samme, syns nå det er bra fordi de røyker mindre.

Skrevet

Her er det gudskjelov akkurat som før. De som røyker tar seg en røyk, de som ikke røyker, lar være. Alt dette uten at nyfrelste ikkerøykere, som sist var på byen i 1972, demonstrerer og skriver innlegg i avisa av den grunn.

Og takk for det!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Vell, jeg bor rett over en kafe, og nå står de utenfor ytterdøren og røyker i stedet, så nå lukter vi røyk, istedet for de som jobber der.

Skrevet

Stort sett bedre luft, og det er ikke så altfor galt med antall gjester heller. Dette med røykingen utenfor ser jo litt dumt ut, spør du meg, men et sted må man jo røyke.

En annen, viktig ting, er - og dette er ikke en spøk, selv om det kan høres slik ut: det lukter mye mer svette, dårlig ånde og promp. Disse luktene ble tidligere i stor grad overdøvd av sigarettlukten før, men nå merker man det definitivt på tettpakkede steder. Og det er ikke alltid det er å foretrekke fremfor røyklukt.

".........................."

Skrevet

Tja - de tvang jo på oss "teitinger" barneseter også - ikke alltid vi vet vårt eget og andre beste :)

Vi sikret faktisk ikke ungene våre før....og røkte i bilen. Jeg er vokst opp med bilturer hvor vi stod på konsollen mellom forsetet, mens mor og far dampet og røkte...hehe

Røyking og barneseter kan ikke sammenlignes helt. Barnseter er snakk om et ansvar for dine barns sikkerhet - røyking er mulig å gjøre uten at andres "sikkerhet" settes på spill.

Og det at "vi ikke vet vårt eget beste" er aldri noen gyldig grunn til overformynderi. Det er det samme som misjonærene sa om "hedningene", før de utryddet de som ikke var villige til å konvertere.

"..........................."

Skrevet

Stort sett bedre luft, og det er ikke så altfor galt med antall gjester heller. Dette med røykingen utenfor ser jo litt dumt ut, spør du meg, men et sted må man jo røyke.

En annen, viktig ting, er - og dette er ikke en spøk, selv om det kan høres slik ut: det lukter mye mer svette, dårlig ånde og promp. Disse luktene ble tidligere i stor grad overdøvd av sigarettlukten før, men nå merker man det definitivt på tettpakkede steder. Og det er ikke alltid det er å foretrekke fremfor røyklukt.

".........................."

Hehe, er det alle ikkerøykerne som hevner seg med å fise på restaurant? *lol*

Skrevet

Røyking og barneseter kan ikke sammenlignes helt. Barnseter er snakk om et ansvar for dine barns sikkerhet - røyking er mulig å gjøre uten at andres "sikkerhet" settes på spill.

Og det at "vi ikke vet vårt eget beste" er aldri noen gyldig grunn til overformynderi. Det er det samme som misjonærene sa om "hedningene", før de utryddet de som ikke var villige til å konvertere.

Det jeg mente er at man i ettertid ser selv hvor "gal" man var som IKKE sikret ungene.....bilen har vært lenge den....:)

Skrevet

Det jeg mente er at man i ettertid ser selv hvor "gal" man var som IKKE sikret ungene.....bilen har vært lenge den....:)

Joda, skjønner hva du mener. Men overformynderi er likevel en uting, og hører mer hjemme i gamle sovjet enn i et land som forsøker å være et demokrati.

"......................."

Skrevet

Joda, skjønner hva du mener. Men overformynderi er likevel en uting, og hører mer hjemme i gamle sovjet enn i et land som forsøker å være et demokrati.

"......................."

Vi er jo så vant til sånne kommunsistiske ting vi nordmenn :)

Skrevet

Vi er jo så vant til sånne kommunsistiske ting vi nordmenn :)

Nåja.

Skrevet

Her er det gudskjelov akkurat som før. De som røyker tar seg en røyk, de som ikke røyker, lar være. Alt dette uten at nyfrelste ikkerøykere, som sist var på byen i 1972, demonstrerer og skriver innlegg i avisa av den grunn.

Og takk for det!

...og hvor er "her"?

I Norge? Eller utkantsNorge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...