Gå til innhold

mannen min mistet jobben, fikk ny før han er ferdig i den gamle!

Anbefalte innlegg

Gjest jippi! (se her dere som søker arbeid)
Skrevet

Og bare en måneds oppsigelsestid. Han søkte på mange jobber med en gang, og ble innkalt til et par samtaler. Så han begynner rett i ny jobb når han er ferdig i den gamle, slett ikke verst! Så til dere som søker arbeid; ikke gi opp! En kamerat søkte kun på et par jobber, og var arbeidsledig lenge. Men med innsats går det nok. Så skriv søknader, og bruk tid på jobbsøkingen.

petter smart
Skrevet

Om en får jobb eller ikke avhenger av så mangt.

Det er svært vanskelig å få den første jobben, ingen vil jo bruke tid og penger på å lære deg.

Dersom det er stor arbeidsledighet innen ditt fagfelt, gjerne med mange erfarne arbeidsledige, er det veldig vanskelig å få jobb.

Dersom en har lite utdannelse og eller erfaring er det vanskelig å få jobb.

Jeg slet skikkelig med å få min første jobb. Nå ringer firmaer meg og spør om jeg er interessert i jobb. Det er utrolig hva noen års erfaring kan gjøre.

Men det er selvsagt riktig at man må søke aktivt og ikke bare se etter jobber i avisen, de fleste jobber lyses ikke ut.

Skrevet

Om en får jobb eller ikke avhenger av så mangt.

Det er svært vanskelig å få den første jobben, ingen vil jo bruke tid og penger på å lære deg.

Dersom det er stor arbeidsledighet innen ditt fagfelt, gjerne med mange erfarne arbeidsledige, er det veldig vanskelig å få jobb.

Dersom en har lite utdannelse og eller erfaring er det vanskelig å få jobb.

Jeg slet skikkelig med å få min første jobb. Nå ringer firmaer meg og spør om jeg er interessert i jobb. Det er utrolig hva noen års erfaring kan gjøre.

Men det er selvsagt riktig at man må søke aktivt og ikke bare se etter jobber i avisen, de fleste jobber lyses ikke ut.

Det er også gjerne lettere å få en jobb man søker på hvis man allerede har en jobb.

"........................"

Gjest jippi! (se..)
Skrevet

Det er også gjerne lettere å få en jobb man søker på hvis man allerede har en jobb.

"........................"

De spurte om grunnen til at han skulle slutte, og det var nedbemanning (han var sist ansatt også). Fagbrev teller mye.

Skrevet

Så enkelt er det ikke. Nå er jeg så heldig at jeg har jobb. Men det er bare et vikariat. Likevel har jeg søkt på mengder med stillinger, men ikke napp noen plass. Håpløs kan jeg ikke være siden jeg faktisk ble ønsket tilbake i jobben jeg har gang på gang. Jobbet gjennom Adecco hos samme arbeidsgiver. Og har nå gått over til å jobbe for arbeidsgivern min. Men har bare jobb til i slutten av oktober.

I dagens arbeidsmarked tror jeg det eneste som hjelper er kontakter og litt flaks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...