Gå til innhold

Tips til hvordan lage fint fotoalbum?

Anbefalte innlegg

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg har kjøpt et album med svarte sider til å klistre inn bilder på. Ingen plastlommer altså. Og skal skrive med en sølvpenn.

Men så har jeg jo selvsagt en uendelig mengde bilder av min lille gutt.. :-) Så utfordringen er å få inn så mange bilder som mulig - og fremdeles få det til å se pent ut.

Prøvde å klippe i bildene, slik at bare motivet blir med og ikke alt uvesentlig rundt, men det ble litt vanskelig å arrangere disse utklippene slik at det så pent ut sammen...

Har noen forslag til hvordan jeg kan få til dette? Er ikke så fantasifull av meg på det området...

Gjest uten signatur
Skrevet

Ta en tur på biblioteket! De har helt sikkert bøker til glede og inspirasjon.

Gjest Joanna Hel
Skrevet

Vil bare si at jeg selv angrer veldig på at jeg har klipt i bildene, så det gjør jeg aldri mer.

Har lest masse fra de som driver med scrapbooking, der de klipper og styrer, men det kommer jeg aldri til å gjøre.

Jeg har en masse bilder fra hele oppveksten som er klipt, og man ser jo ingenting av det som er rundt menneskene. Og det er jo det jeg har lyst til å se nå.

Ja, det var altså bare det jeg ville si.

Lykke til med albumet okke som :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg håper du ikke klipper rundt motivene? Men bare lager mindre firkanter..?

Og en ting til...hvis albumet er beregnet for andre, da feks barnløse som meg, så kan det gjerne være bilder med litt interessante bakgrunnsmotiver...

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg håper du ikke klipper rundt motivene? Men bare lager mindre firkanter..?

Og en ting til...hvis albumet er beregnet for andre, da feks barnløse som meg, så kan det gjerne være bilder med litt interessante bakgrunnsmotiver...

Jo, jeg begynte å klippe rundt motivene. Og det ble ikke særlig fint nei.. :-/ Tenkte på å lage mindre firkanter, men det krever da en del jobb for å klare å klippe rett. Måle med linjal, streke opp....

Kunne kanskje kjøpe en saks som klipper sikk-sakk, da vil det ikke synes om sidene er litt vindskjeive.. *idé* :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jo, jeg begynte å klippe rundt motivene. Og det ble ikke særlig fint nei.. :-/ Tenkte på å lage mindre firkanter, men det krever da en del jobb for å klare å klippe rett. Måle med linjal, streke opp....

Kunne kanskje kjøpe en saks som klipper sikk-sakk, da vil det ikke synes om sidene er litt vindskjeive.. *idé* :-)

Kjøp en papirskjærer, da får du rette, fine kanter.

Skrevet

Stikk innom en fotobutikk og spør (feks Fotoknudsen). Der får du noen ganger gratis brosjyrer med tips, og noen steder ligger det "prøve-album" du kan bla i, med tips og ideer.

Skrevet

Mine slike album har firkantede bilder, bilder med buede hjørner, utklippede bilder - slike m. bare motiv - hårtufser, kommentarer med datoer, første tegningen, avtegn av fot og hånd...osv.osv...

Men så har de hver en fire, fem av disse albummene da...de går til to år.

:)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Oj, der var det mye fint!

Men med alle bildene jeg har liggende ville jeg aldri blitt ferdig.

Synd man ikke er litt kreativ.

:o)

Nå fikk jeg og lyst til å prøve meg gitt, får håpe kreativiteten skyller over meg en dag, har 3 skoesker fulle med bilder:)

Molly Mandy
Skrevet

Nå fikk jeg og lyst til å prøve meg gitt, får håpe kreativiteten skyller over meg en dag, har 3 skoesker fulle med bilder:)

Alltid glad for å være en sprudlende kilde av inspirasjon for andre!

*stolt*

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...