Gå til innhold

tyggis med sukker

Anbefalte innlegg

Gjest tyggegummidronninga
Skrevet

Jeg prøver å gå ned noen kilo. Det er veldig vanskelig for meg å kutte ut godterier. Jeg klarer å spise sunn mat, men godterier kommer i tillegg.Den siste uka har jeg kuttet ut godterier til fordel for relativt store mengder tyggis, mest med sukker.

Jeg vet det ikke er bra for tennene. Men lurer jeg meg selv når jeg tror jeg får i meg mye mindre kalorier ved å tygge slik tyggis?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare tygge sukkerfri tyggis da?

Gjest javeldå
Skrevet

Prøv med krom som kan kjøpes i helsekostbutikker. Det skal ta bort noe av søtsuget. Du må jo ha et enormt søtsug siden du ikke greier å kutte godter. Sukkerfritt tyggis er jo kalorifritt.

Gjest Pricilla
Skrevet

Spis druer i stedet for godis! Eller kiwi, jordbær, melon.. Og ta krom som de andre sier her. Drikk masse vann. Kjøp deg sukkerfri tyggis med fruktsmak, de er søte og gode.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Tygger du mye tyggis gir du feil signaler til magesekken. Den tror den får mat og begynner å jobbe. Det var svaret jeg fikk da jeg skulle slanke meg...vet ikke om det er fakta. Trim er det beste. Bare du stålsetter deg og kommer deg ut på tur hver dag en uke, så går alt siden av seg selv. Etthvert MÅ du bare ut og gå tur. Slik har jeg det nå i alle fall.

Gjest druer og frukt
Skrevet

Spis druer i stedet for godis! Eller kiwi, jordbær, melon.. Og ta krom som de andre sier her. Drikk masse vann. Kjøp deg sukkerfri tyggis med fruktsmak, de er søte og gode.

Druer trodde jeg det var mye sukker i? Men det spiser jeg alikevel..:) Det er mengden det kommer an på.

Skrevet

Ikke tenk så mye på kalorier. Det er en av de vanligste feilene folk gjør når de skal slanke seg. Det som er viktigere er at sukker inneholder lite annet enn raske karbohydrater, noe du helst skal ha i deg minst mulig av. Spis heller raske karbohydrater i form av grøntfòr. Og ja - grøntfòr er ingen "erstatning" for godis, men skal man legge om et dårlig kosthold til et bedre et så skal det ikke være så lett. Litt må man lide :-)

"........................"

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare tygge sukkerfri tyggis da?

Det hjelper jo lite på søthungeren, da.

Gjest katten kathinka
Skrevet

Med rosa Extra for kids, svart Lakerol og Pepsi max gikk jeg ned 8 kg.

Gjest tyggegummidronninga
Skrevet

Det stemmer at jeg har et enormt sukkerbehov.... Men jeg er ikke overvektig altså.., vil bare kvitte meg med 3-4 kilo. Er 170 høy og veier 64 kilo.

Trener minst 5 dager i uken og er ellers aktiv i hverdagen. Jeg vet at om jeg kutter ut godteriene vil disse kiloene fly av.. Siden resten av det jeg putter i munnen er sunt.

Problemet er at det er så utrolig vanskelig å kutte ut det søte.... Jeg eeelsker smågodt og spiser det nesten hver dag i store mengder.

Synes tyggisen med sukker hjelper stort da.. Den sukkerfrie varianten gjør liksom ikke samme susen....:-)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det hjelper jo lite på søthungeren, da.

Merkelig at det og sukkerfrie extradrops hjelper på min søthunger da.

Gjest Sniff
Skrevet

Ikke tenk så mye på kalorier. Det er en av de vanligste feilene folk gjør når de skal slanke seg. Det som er viktigere er at sukker inneholder lite annet enn raske karbohydrater, noe du helst skal ha i deg minst mulig av. Spis heller raske karbohydrater i form av grøntfòr. Og ja - grøntfòr er ingen "erstatning" for godis, men skal man legge om et dårlig kosthold til et bedre et så skal det ikke være så lett. Litt må man lide :-)

Grøntfor-karbohydratene er (stort sett) ikke raske... (unntak: _kokte_ gulrøtter og kålrot, mais)

Skrevet

Grøntfor-karbohydratene er (stort sett) ikke raske... (unntak: _kokte_ gulrøtter og kålrot, mais)

Sa jeg det? Da sa jeg feil, i såfall. Jeg mente selfølgelig at man bør få i seg trege karbohydrater - fra gnøntfor etc.

"........................."

Skrevet

TREGE karbohydrater i form av grøntfor, mente jeg selfølgelig.

"........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...