Gå til innhold

Priser på Kanariøyene

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Har hørt at etter at euroen ble innført er det blitt like dyrt på Kanariøyene som det er her hjemme.

Men i en statistikk i VG eller Dagbladet stemte jo ikke dette da! Det skulle i ht den være gabske mye billigere å leve i Spania enn i Norge. Eller er Kanariøyene dyrere enn fastlandsSpania?

Jeg er mest interessert i priser på transport, sightseein, mat og drikke siden jeg skal feriere der. Hadde jo håpet å finne noe billig lær også.

Noen som har vært der nylig og har erfaringer om kostnadsnivå?

Skrevet

Kanariøyene er jo en eneste stor turistmaskin, så det overrasker meg ikke om det er noe dyrer der enn på fastlandet. Men det kommer vel an på hvor på fastlandet man er også.

Imidlertid er det ikke særlig billig på kanariøyene. Billigere enn norge, ja - men det er jo de fleste land. Vet ikke om det er stedet for å finne særlig billig lær - da er vel kanskje heller tyrkia stedet?

"..........................."

Skrevet

Spise ute, røyk, drikke, taxi, skinn, parfymeri, elektroniske artikler er billigere på Kanariøyene enn på fastlandet.

Skrevet

Kanariøyene er jo en eneste stor turistmaskin, så det overrasker meg ikke om det er noe dyrer der enn på fastlandet. Men det kommer vel an på hvor på fastlandet man er også.

Imidlertid er det ikke særlig billig på kanariøyene. Billigere enn norge, ja - men det er jo de fleste land. Vet ikke om det er stedet for å finne særlig billig lær - da er vel kanskje heller tyrkia stedet?

"..........................."

Du finner butikker med billig lær i Arinaga, Gran Canari. Ta lokalbussen dit, mye flott i spesiellt okseskinn. Sko, vesker, belter osv.

Ellers så har du Atlantico med siste moter, mengder av skikkelige spekeskinker m.m.m.m

Skrevet

Du finner butikker med billig lær i Arinaga, Gran Canari. Ta lokalbussen dit, mye flott i spesiellt okseskinn. Sko, vesker, belter osv.

Ellers så har du Atlantico med siste moter, mengder av skikkelige spekeskinker m.m.m.m

Jeg har da ikke tenkt meg ned til det hølet der :-)

"........................."

Gjest uten signatur
Skrevet

Spise ute, røyk, drikke, taxi, skinn, parfymeri, elektroniske artikler er billigere på Kanariøyene enn på fastlandet.

Men hvordan oppfatter du prisnivået i forhold til i Norge?

Eller i forhold til Hellas? Der har jeg feriert noen ganger.

Skrevet

Men hvordan oppfatter du prisnivået i forhold til i Norge?

Eller i forhold til Hellas? Der har jeg feriert noen ganger.

Norge er rådyrt! Jeg bor i Las Palmas og hver gang jeg drar til Norge, noe som ikke er så ofte, får jeg prissjokk. Prisene her nede har nok steget siden euroen kom, det er det ingen tvil om.

Jeg betaler 11 euro for en kartong L&M, Marlboro tror jeg ligger på 17-18 euro for kartongen. Enkeltpakker er dyrere.

En liter whisky på butikk koster vel ca 11 euro, aner ikke hva prisene er på barer.

Pepperstek av indrefilet ligger på 11-16 euro, alt etter sted. Du må nok regne med 6-16 euro for en middag ute.

Solkrem er vel nesten på norsk nivå.

Sist jeg tok taxi kom det på ca. 3 euro for 3 km.

Las Palmas er vel litt billigere enn sydkysten, der er jeg ikke så ofte.

Gjest uten signatur
Skrevet

Norge er rådyrt! Jeg bor i Las Palmas og hver gang jeg drar til Norge, noe som ikke er så ofte, får jeg prissjokk. Prisene her nede har nok steget siden euroen kom, det er det ingen tvil om.

Jeg betaler 11 euro for en kartong L&M, Marlboro tror jeg ligger på 17-18 euro for kartongen. Enkeltpakker er dyrere.

En liter whisky på butikk koster vel ca 11 euro, aner ikke hva prisene er på barer.

Pepperstek av indrefilet ligger på 11-16 euro, alt etter sted. Du må nok regne med 6-16 euro for en middag ute.

Solkrem er vel nesten på norsk nivå.

Sist jeg tok taxi kom det på ca. 3 euro for 3 km.

Las Palmas er vel litt billigere enn sydkysten, der er jeg ikke så ofte.

Takk skal du ha! Jøss, så du bor på kanarien du. I dag har det vært knallvær i gamlelandet også. Sommeren kom sent, men godt her nord. Men kveldene er jo kalde så nær opptil august.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...