Gå til innhold

Hvordan uttaler du GOOGLE?

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

5

• Åsemor

4

• Lurveline

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gåggl

Alle som kan engelsk vet vel at det skal uttales Gugel

Skrevet

Min datter trodde kanskje det var Gåggl - som kikkert?

Skrevet

Jeg sier gugel, men kom til å tenke på det, som din datter, kikkert eller briller (kan det ikke bety det og da tro?), gåggels, og tenkte på at det kanskje skulle være gåggel istedet...

Men jeg fortsetter å si gugel jeg, inntil noen forteller meg at det er feil.

Skrevet

Jeg sier gugel, men kom til å tenke på det, som din datter, kikkert eller briller (kan det ikke bety det og da tro?), gåggels, og tenkte på at det kanskje skulle være gåggel istedet...

Ikke vet jeg med kikkert, men vet at sånne brille-greier heter goggles, ikke googles.

Gjest papirtiger
Skrevet

Min datter trodde kanskje det var Gåggl - som kikkert?

Datteren din tenker nok på goggles.

Google uttales gugel :)

Skrevet

Jaha,så da kan ikke jeg engelsk??

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Datteren din tenker nok på goggles.

Google uttales gugel :)

Jeg ville trodd ut fra de engelske reglene for uttale jeg husker at det skal være gugl med lang u-lyd, at e ikke høres.

Gjest Grumpy
Skrevet

Jeg ville trodd ut fra de engelske reglene for uttale jeg husker at det skal være gugl med lang u-lyd, at e ikke høres.

Enig med du. dvs. ikke stemt u, eller hva det heter, mellomting mellom u og o. og stum e. elns :)

Skrevet

Guggl

To o'er uttales som "u" vanligvis, ihvertfall. Men "Goggle", som faktisk betyr noe, er briller, og uttales litt annerledes.

Skrevet

Guggl

To o'er uttales som "u" vanligvis, ihvertfall. Men "Goggle", som faktisk betyr noe, er briller, og uttales litt annerledes.

Rulling med øyne,stirring bl.a.

Står det i Clue.

Skrevet

Rulling med øyne,stirring bl.a.

Står det i Clue.

Ja, men se det i bruk. Da brukes det annerledes. Jeg leser en god del amerikansk litteratur i forbindelse med hobbyen min, og der har jeg sett det brukt slik. "Briller" er vel ikke helt korrekt, men heller mere "lesebriller" eller noe som forstørrer slik at man kan lese smått eller se detaljer.

Skrevet

Ikke vet jeg med kikkert, men vet at sånne brille-greier heter goggles, ikke googles.

Aha!

Da fortsetter jeg iallefall å si gugel.

Skrevet

Ok, da kan jeg fortelle deg at det er feil :-)

Det uttales gugl - e'en uttales ikke. Akkurat på samme måte som "eagle" uttales igl, ikke igle.

".........................."

Skrevet

Alle som kan engelsk vet vel at e'en ikke uttales? :-)

"......................"

Skrevet

guugl, men gåggel hørtes utrolig mye kulere ut, så jeg tror sørenmeg jeg skal gå for den heretter ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...