Lalina Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Gåggl Alle som kan engelsk vet vel at det skal uttales Gugel 0 Siter
flisa Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 Alle som kan engelsk vet vel at det skal uttales Gugel Min datter trodde kanskje det var Gåggl - som kikkert? 0 Siter
Gjest Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg sier "Gugel" (men bruker Kvasir...). Hilsen 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg sier gugel, men kom til å tenke på det, som din datter, kikkert eller briller (kan det ikke bety det og da tro?), gåggels, og tenkte på at det kanskje skulle være gåggel istedet... Men jeg fortsetter å si gugel jeg, inntil noen forteller meg at det er feil. 0 Siter
Lucretia Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg sier gugel, men kom til å tenke på det, som din datter, kikkert eller briller (kan det ikke bety det og da tro?), gåggels, og tenkte på at det kanskje skulle være gåggel istedet... Men jeg fortsetter å si gugel jeg, inntil noen forteller meg at det er feil. Ikke vet jeg med kikkert, men vet at sånne brille-greier heter goggles, ikke googles. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Min datter trodde kanskje det var Gåggl - som kikkert? Datteren din tenker nok på goggles. Google uttales gugel 0 Siter
Lurveline Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Alle som kan engelsk vet vel at det skal uttales Gugel Jaha,så da kan ikke jeg engelsk?? 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Datteren din tenker nok på goggles. Google uttales gugel Jeg ville trodd ut fra de engelske reglene for uttale jeg husker at det skal være gugl med lang u-lyd, at e ikke høres. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg ville trodd ut fra de engelske reglene for uttale jeg husker at det skal være gugl med lang u-lyd, at e ikke høres. Enig med du. dvs. ikke stemt u, eller hva det heter, mellomting mellom u og o. og stum e. elns 0 Siter
molli Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Guggl To o'er uttales som "u" vanligvis, ihvertfall. Men "Goggle", som faktisk betyr noe, er briller, og uttales litt annerledes. 0 Siter
Lurveline Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Guggl To o'er uttales som "u" vanligvis, ihvertfall. Men "Goggle", som faktisk betyr noe, er briller, og uttales litt annerledes. Rulling med øyne,stirring bl.a. Står det i Clue. 0 Siter
molli Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Rulling med øyne,stirring bl.a. Står det i Clue. Ja, men se det i bruk. Da brukes det annerledes. Jeg leser en god del amerikansk litteratur i forbindelse med hobbyen min, og der har jeg sett det brukt slik. "Briller" er vel ikke helt korrekt, men heller mere "lesebriller" eller noe som forstørrer slik at man kan lese smått eller se detaljer. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Ikke vet jeg med kikkert, men vet at sånne brille-greier heter goggles, ikke googles. Aha! Da fortsetter jeg iallefall å si gugel. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg sier gugel, men kom til å tenke på det, som din datter, kikkert eller briller (kan det ikke bety det og da tro?), gåggels, og tenkte på at det kanskje skulle være gåggel istedet... Men jeg fortsetter å si gugel jeg, inntil noen forteller meg at det er feil. Ok, da kan jeg fortelle deg at det er feil :-) Det uttales gugl - e'en uttales ikke. Akkurat på samme måte som "eagle" uttales igl, ikke igle. ".........................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Alle som kan engelsk vet vel at det skal uttales Gugel Alle som kan engelsk vet vel at e'en ikke uttales? :-) "......................" 0 Siter
mAd Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 guugl, men gåggel hørtes utrolig mye kulere ut, så jeg tror sørenmeg jeg skal gå for den heretter ;D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.