Gå til innhold

Båndtvang for kvinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Tøft! Men jeg tror ikke utstrålingen har så mye å si på den måten. For de mennene som voldtar for å få makt, må det jo være mer tiltrekkende med en de kan tråkke skikkelig på, ikke en fugleunge?

Men det er lurt å kunne litt, tror jeg også. Hvis man sparker skikkelig fra i første øyeblikket kan man jo ha sjanse for å slippe unna. Så lenge man gir seg når overmakten blir for stor, så man unngår å bli banket helseløs eller bli drept i tillegg.

Kanksje man bare skal ha sex med de? Da kanskje de ikke vil - det må jo være slåingen de tenner på.

For de som ikke skjønte det, så mener jeg ikke det.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

20

• mil1365380270

13

• flisa

4

• Goliath

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Daisy
Skrevet

Det har du rett i, de som er eldre enn meg er gamle.

Hvor gammel er du da?

Sånn av ren nysgjerrighet...

petter smart
Skrevet

Eh, han er ikke en dritings guttunge på 20 år. Tror nok det hjelper en del.

Og hva hadde det gjort med statistikken om alle jentene begynte å ta like lite forholdsregler som menn?

Så du mener altså at det er menns feil at de blir utsatt for vold?

Hvorfor skal kvinner få oppføre seg som de vil uten at dette gir dem noe skyld/ansvar dersom de blir utsatt for vold, mens menn har skyld/ansvar selv pga sin oppførsel?

petter smart
Skrevet

Slett ikke enkelt å være kvinne heller, skal jeg fortelle deg.

Vil du ha en mann, vil ikke han ha deg.

Vil du bare flørte litt, vil han gifte seg.

Vil du ikke en gang ha noe særlig med han å gjøre, kan du banne på at han sender deg sms hver helg og du må gjemme deg for han på byen.

Hi, hi.

Det er det sikkert ikke.

Men det er et større problem at ingen vil ha deg, enn at mange du ikke liker vil ha deg.

Å ha mange uønskede beilere blir litt luksusproblem. Det blir som de kvinnene som klager på innpåslitne menn, men som klager enda mer når de blir eldre og mindre attraktive og ingen menn viser interesse.

Det er ikke enkelt å være menneske.

Gjest Sniff
Skrevet

Så du mener altså at det er menns feil at de blir utsatt for vold?

Hvorfor skal kvinner få oppføre seg som de vil uten at dette gir dem noe skyld/ansvar dersom de blir utsatt for vold, mens menn har skyld/ansvar selv pga sin oppførsel?

Fordi vi fortjener det? ;-)

petter smart
Skrevet

Huff, hvor får du det fra?

Det beste hadde vært om alle var snille, sånn at alle kunne gjøre som de ville, men sånn er det jo ikke.

Mer politi i gatene! Og er du full jente, må du passe deg, akkurat som en full gutt må passe seg. Dessverre.

Jeg har da aldri sagt det er offerets skyld?

Du sier jo at menn er mer utsatt for vold fordi de ikke er forsiktige. Altså tillegger du dem skyld/ansvar. Mens kvinner skal kunne oppføre seg som de vil. Dobbeltmoral. FY ;-)

petter smart
Skrevet

Kanksje man bare skal ha sex med de? Da kanskje de ikke vil - det må jo være slåingen de tenner på.

For de som ikke skjønte det, så mener jeg ikke det.

Litt omvendt psykologi, ikke dumt det. Det verste er at det kunne ha fungert.

petter smart
Skrevet

Hvor gammel er du da?

29

Gjest Sniff
Skrevet

Hvor gammel er du da?

Jeg tror petter er like gammel som faren hans var da han var eldgammel :-) Foreldrene våre, de var gamle, de. Selv når de var under 40...

mil1365380270
Skrevet

Det er ikke høyden det kommer an på.

Hørte om noen dømte voldtekstforbrytere i USA. De fikk se videofilm med forskjellige damer. Da de skulle peke ut den de hadde overfalt, valgte nesten samtlige hun samme. Det har noe med holdning / usikkerhet hos jenta å gjøre,

Det var det DE fant ut hvertfall.

Svinene ville ha en de allerede oppfattet som svak? Har jo hørt det jeg også, og lever etter det. Klar til å sparke fyren i skrittet, og gjerne kjøre kneet i ansiktet han etterpå, i ekte Nikita-stil. Men jeg stoler ikke på at det er så enkelt, da :-)

Gjest Daisy
Skrevet

Svinene ville ha en de allerede oppfattet som svak? Har jo hørt det jeg også, og lever etter det. Klar til å sparke fyren i skrittet, og gjerne kjøre kneet i ansiktet han etterpå, i ekte Nikita-stil. Men jeg stoler ikke på at det er så enkelt, da :-)

Man må gjøre sitt beste ;o)

Ja, jeg tror trikset er å se selvsikker ut og ikke se ned i bakken og rundt seg

Gjest Daisy
Skrevet

Litt omvendt psykologi, ikke dumt det. Det verste er at det kunne ha fungert.

Kanskje en idé å prøve for nestemann som blir voldtatt her.

*bank i bordet*

Gjest Daisy
Skrevet

Det er det sikkert ikke.

Men det er et større problem at ingen vil ha deg, enn at mange du ikke liker vil ha deg.

Å ha mange uønskede beilere blir litt luksusproblem. Det blir som de kvinnene som klager på innpåslitne menn, men som klager enda mer når de blir eldre og mindre attraktive og ingen menn viser interesse.

Det er ikke enkelt å være menneske.

Nei, det er ikke lett å leve. Men det er verdt det ;o)

mil1365380270
Skrevet

Du sier jo at menn er mer utsatt for vold fordi de ikke er forsiktige. Altså tillegger du dem skyld/ansvar. Mens kvinner skal kunne oppføre seg som de vil. Dobbeltmoral. FY ;-)

Kanskje du burde slå på airconditioningen?

Du sier menn er mer utsatt, og at jeg er irrasjonell i min frykt. Jeg sier de i utgangspunktet ikke er det. Grunnen til at statisktikken viser det, er at kvinner legger mye mere bånd på seg.

Vil du ha meg til å si at kvinner ber om å bli voldtatt, hvis de ikke oppfører seg på en spesiell måte? Virker sånn...

Sorry, men det kommer ikke til å skje, like lite som jeg kommer til å være enig i at kvinner har mindre grunn til å passe seg enn menn.

petter smart
Skrevet

Kanskje du burde slå på airconditioningen?

Du sier menn er mer utsatt, og at jeg er irrasjonell i min frykt. Jeg sier de i utgangspunktet ikke er det. Grunnen til at statisktikken viser det, er at kvinner legger mye mere bånd på seg.

Vil du ha meg til å si at kvinner ber om å bli voldtatt, hvis de ikke oppfører seg på en spesiell måte? Virker sånn...

Sorry, men det kommer ikke til å skje, like lite som jeg kommer til å være enig i at kvinner har mindre grunn til å passe seg enn menn.

Hvis det er slik at kvinner er mindre utsatt for vold fordi de legger bånd på seg, så betyr jo at menn blir utsatt for at de ikke legger bånd på seg. Dermed tillegger du disse mennene ansvar/skyld for at de blir utsatt for vold.

petter smart
Skrevet

ja, er vi ikke alle det ;-)

Har ikke tenkt å slutte å være 29 med det første heller :-)

petter smart
Skrevet

Men da er du jo slett ikke så ung lenger :P

Er jeg vel. Ung i sinn og sprek som en fole. Og det kommer jeg til å være resten av livet. Jeg blir aldri gammel, aldri.

mil1365380270
Skrevet

Hvis det er slik at kvinner er mindre utsatt for vold fordi de legger bånd på seg, så betyr jo at menn blir utsatt for at de ikke legger bånd på seg. Dermed tillegger du disse mennene ansvar/skyld for at de blir utsatt for vold.

"Dermed tillegger du disse mennene ansvar/skyld for at de blir utsatt for vold. "

Nei, jeg gjør ikke det! Da hadde jeg skrevet det! Det er du som tillegger meg meninger nå, ikke jeg som tillegger ofrene skyld.

Alle skjønner at du er tryggere hjemme alene, men det er der politiet kommer inn i bildet, for ørtende gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...