Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min datter fikk en kanin for 2 uker siden, i dag har den hoppet rundt som vanlig, men vi fant den død i buret sitt nå nettopp. Det har vært veldig varmt i dag..tropevarme her.

Det kan ikke være så lenge siden den døde...

Er det noe vi kan gjøre? Hva døde den av?

Fortsetter under...

Skrevet

"Er det noe vi kan gjøre?"

eh....nei?

Spør en dyrlege.

Gjest camilla`n
Skrevet

Hei!

Leit når sånt skjer, emn naturen går alltid sin gang... vi drev med oppdrett tidligere, hadde over 1000 kaniner på en og samme tid. Dette var når jeg var liten, men jeg kan aldri huske at vi hadde noen som døde av "hete-slag", men det kan sikkert skje. Men jeg vil velge og tro at det er en annen naturlig grunn til dødsfallet. Hvor gammel var den? Kan rett og slett vært en "usynlig" sykdom...

Skrevet

Noe dere kan gjøre? Vel, jeg antar at gjenoppliving vil være forgjeves, så da er det heller LITE dere kan gjøre, ja...

Gi den en fin begravelse?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Voodoo? For å vekke den til live igjen?

Gjest Grumpy
Skrevet

Voodoo? For å vekke den til live igjen?

Gratis middag, kaller jeg det :) Kaninkjøtt skal visst være godt, det.

Annonse

tommy's tiger
Skrevet

Man spiser ikke selvdøde dyr da, og det å spise kjæredyr er da litt grotesk uansett. Hadde det vært kaniner beregnet til formålet mat hadde det vært noe annet.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Og skinn så man kan lage seg en søt liten veske:)

Skrevet

Den er død, det er det ikek noe å gjøre ved.

Buret bør stå et sted som det ikke blir for varmt. Kaninen skal alltid ha kaldt vann. På varme dager kan man sette inn en 1 1/2 liters flaske med frossent vann. Da kaninen legge seg inntil og kjøle seg ned.

Det kan jo være andre grunner enn varmen som har tatt knekken på kaninen, men de tåler varme dårligere enn kulde.

Skrevet

"Er det noe vi kan gjøre?"

eh....nei?

Spør en dyrlege.

Og dyrlegen vil si: eh...nei? :-)

"........................"

Skrevet

Og dyrlegen vil si: eh...nei? :-)

"........................"

sikkert :)

petter smart
Skrevet

Jeg er dessverre ikke tankeleser så jeg vet ikke hva den døde av.

Men du kan jo ta kontakt med en tryllekunster, de kan vistnok trekke kaniner opp av hatten.

Spøk (morbid sådan) til side. Denkan ha dødd av varmen, eller hatt en sykdom. Det best er vel å kjøpe en ny. Det kan jo være greit at barna får et forhold til døden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke mulig å svare på hva den døde av, men jeg ville i hvert fall droppet å spise den før dere eventuelt finner det ut.

Annonse

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg ville tatt den med til veterinæren eller til butikken d u kjøpte den i, slik at dere kan få en pekepinn om hva den døde av (i hvertfall hvis dere skal ha en ny kanin, slik at dere kan være mer obs hvis det er noen risikofaktorer dere burde ha tatt hensyn til / symptomer dere burde ha sett).

Kaniner skal ha jevn temperatur uten for store temperatursvningninger, så buret bør plasseres på et egnet sted i så henseende, og isoleres for å holde en jevn temperatur, ikke for varmt / kaldt.

Men kaniner kan jo bli syke / få hjertestans som alle andre..

Du får lære barna om livets gang, og evt skaffe dere en ny kanin.

Skrevet

Det er ikke mulig å svare på hva den døde av, men jeg ville i hvert fall droppet å spise den før dere eventuelt finner det ut.

Fyyy da! *smekk på fingrene*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fyyy da! *smekk på fingrene*

Hvorfor? Jeg tror da det der var et godt råd. Jeg har i hvert fall lært at man ikke skal spise dyr som kan ha dødd av sykdom eller lignende.

Egentlig burde jeg rådet henne til å grave den ned på en gammel indianergravlund. Som i Stephen Kings Pet Sematary. Hun lurte jo på hva hun kunne gjøre, og meg bekjent finnes det ikke så mange alternativer dersom hun kom for sent til hjertekompresjon.

Skrevet

Hvorfor? Jeg tror da det der var et godt råd. Jeg har i hvert fall lært at man ikke skal spise dyr som kan ha dødd av sykdom eller lignende.

Egentlig burde jeg rådet henne til å grave den ned på en gammel indianergravlund. Som i Stephen Kings Pet Sematary. Hun lurte jo på hva hun kunne gjøre, og meg bekjent finnes det ikke så mange alternativer dersom hun kom for sent til hjertekompresjon.

Joa,men spise kjæledyret sitt?

Høres ille ut synes jeg.

Forøvrig så var det en spøk da,glemte å få med denne: ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joa,men spise kjæledyret sitt?

Høres ille ut synes jeg.

Forøvrig så var det en spøk da,glemte å få med denne: ;o)

Jeg forsto det! ;)

Jeg har for øvrig aldri spist kanin eller hare, men jeg hører det er godt.

Selv om jeg strengt tatt foretrekker storfe!

*mmmmmmmmm barbecue....*

Gjest zuuul
Skrevet

Jeg forsto det! ;)

Jeg har for øvrig aldri spist kanin eller hare, men jeg hører det er godt.

Selv om jeg strengt tatt foretrekker storfe!

*mmmmmmmmm barbecue....*

Minner meg og da mamma og mannen hennes slo i hjel hanen sin og spiste den:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...