Gå til innhold

Finnes det slankepiller son VIRKER ?

Anbefalte innlegg

Gjest Reductil kan hjelpe noen
Skrevet

Jeg lærte ingenting jeg ikke allerede visste om Reductil i den diskusjonen.

Hvis noen knekker beinet og du gir dem Morfin så vil det føles bedre. Men beinet vil ikke bli bedre.

Det eneste overvektige personer kan gjøre (og nå snakker jeg ikke om folk som veier 3 ganger normalvekten - det er tross alt ekstremt og krever mer innsats enn et kvinnfolk som vil ned 15 kilo), er å endre livsstilen sin.

Og ikke bland BMI inn i det her. Du kan umulig ha noe begrep om kropp og form dersom du regner det som noe i nærheten av et troverdig mål.

Men du må selvfølgelig tro hva du vil, og så kan vi se hvem som ser best ut om 12 måneder: Du på Reductil eller en hvilken som helst annen person som har fulgt mine råd.

Poenget med Reductil er at den påvirker apetitten slik at det blir lettere å spise mindre og dermed etablere bedre vaner. I tillegg gir den noe hjelp gjennom at stoffskiftet opprettholder vanlig nivå selv om kaloriinntaket blir lavt.

Hvorfor er du i mot at folk med store vektproblemer får litt drahjelp av medikamenter?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Poenget med Reductil er at den påvirker apetitten slik at det blir lettere å spise mindre og dermed etablere bedre vaner. I tillegg gir den noe hjelp gjennom at stoffskiftet opprettholder vanlig nivå selv om kaloriinntaket blir lavt.

Hvorfor er du i mot at folk med store vektproblemer får litt drahjelp av medikamenter?

Jeg er ikke imot at folk med store vektproblemer skal bruke piller, men jeg har ALDRI - til tross for over 12 år på diverse helsestudioer - sett NOEN svært overvektige personer som har lyktes ved bruk av andre virkemidler enn seriøs livsstilsendring.

Jeg har derimot sett ufattelig mange som lar seg lure av diverse piller og andre tullete produkter som aldri fungerer. Og selv de ulovlige som fungerer har ikke hatt noen nytteverdi all den tid de overvektige i 100 % av tilfellene jeg har sett - og det er en del tilfeller til nå - har falt tilbake på gamle vaner etter slankeforsøket.

De som lykkes lykkes fordi de setter seg inn i hvordan kroppen fungerer, hva den trenger, når den trenger det og hvor mye den trenger, for så å legge om livsstilen permanent. Ikke for 2 måneder eller 2 år, men permanent.

Dere andre må gjerne la dere lure av enkle utveier som pillekurer og ubrukelig mål som BMI.

Det er deres tap. For det er dere som aldri vil oppnå deres mål.

Gjest Reductil kan hjelpe noen
Skrevet

Jeg er ikke imot at folk med store vektproblemer skal bruke piller, men jeg har ALDRI - til tross for over 12 år på diverse helsestudioer - sett NOEN svært overvektige personer som har lyktes ved bruk av andre virkemidler enn seriøs livsstilsendring.

Jeg har derimot sett ufattelig mange som lar seg lure av diverse piller og andre tullete produkter som aldri fungerer. Og selv de ulovlige som fungerer har ikke hatt noen nytteverdi all den tid de overvektige i 100 % av tilfellene jeg har sett - og det er en del tilfeller til nå - har falt tilbake på gamle vaner etter slankeforsøket.

De som lykkes lykkes fordi de setter seg inn i hvordan kroppen fungerer, hva den trenger, når den trenger det og hvor mye den trenger, for så å legge om livsstilen permanent. Ikke for 2 måneder eller 2 år, men permanent.

Dere andre må gjerne la dere lure av enkle utveier som pillekurer og ubrukelig mål som BMI.

Det er deres tap. For det er dere som aldri vil oppnå deres mål.

Det kreves en omfattende dokumentasjon mht effekt før legemidler blir godkjent i Norge. Reductil er reseptpliktig slik at de som benytter den samtidig skal følges opp av lege.

Det er for meg ufattelig hvorfor du tror det er en motsetning mellom å endre livsstil og å få noe drahjelp av et medikament. Jeg synes dette smaker av moralisering og manglende innsikt i mer omfattende overvektsproblemer.

Grunnen til at jeg i et tidligere nevnte BMI var at du stadig vekk refererte til folk som var enormt mange kilo overvektige som den eneste målgruppen for dette medikamentet. Jeg viste derfor med noen eksempler at det ikke var snakk om så ekstremt mange kilo før man hadde en BMI tilsvarende den Felleskatalogen angir som indikasjon for at Reductil kan benyttes.

For å bli kvitt overvekt kreves ulike typer tiltak; jeg har aldri påstått at medikamenter alene kan gi en varig vektreduksjon. Derimot har jeg hevdet at det etterhvert finnes en god del dokumentasjon på at Reductil kan gi god drahjelp til en del av de som sliter med overvektsproblemer.

Jeg synes også flere av innleggene dine bærer preg av manglende innsikt i hvordan enkelte med overvektsproblemer lever; du tyr til klisjeer om ekstremt feilaktig kosthold og manglende mosjon mm. Man kan godt være overvektig og veltrent, akkurat som det går an å være tynn og usunn.

Det er ingen tvil om at overvektige spiser mer enn deres kropp forbrenner; det er nettopp her Reductil kan være til hjelp ved at apetitt reduseres og forbrenning opprettholdes.

Skrevet

Dette er tull. En god del overvektige har god effekt av Reductil, og noen har også effekt av Zenical.

Phø det tror jeg ingenting på, kan være enig at det hjelper der og da men når man slutter så raser man opp i vekt igjen. Og det VET jeg av erfaring, ikke bare meg selv men mange andre også.

Skrevet

Phø det tror jeg ingenting på, kan være enig at det hjelper der og da men når man slutter så raser man opp i vekt igjen. Og det VET jeg av erfaring, ikke bare meg selv men mange andre også.

Xenical og Reductil er på resept, og skal kun gis til folk med BMI over 30 (evt. over 28 i visse tilfeller).

Det er klart at man også må spise sunnere og bevege seg mer etter vektreduksjonen om man skal unngå å gå opp i vekt etter man er ferdig på pillene.

Dersom man faktisk har veldig mange kilo man bør gå ned (ref. BMI over 30), så vil man kunne ha stor nytte av en slik "drahjelp" som disse pillene kan innebære. Reductil har bl.a. den effekten at den reduserer apetitten og særlig søtsuget, slik at det er lettere å gjennomføre en langvarig slankekur/kostholdsomlegging.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...