Gå til innhold

Tror du det ligger noe i...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at

"Den som taler stygt om andre i ditt nærvær, taler stygt om deg i ditt fravær" ?

Skrevet

Det er klart det ligger noe i det. Jeg og venninnene mine snakker desverre ikke alltid like pent om de som ikke er der, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke er noe spesielt bedre og snillere person, som dermed slipper unna.

Skrevet

Det er klart det ligger noe i det. Jeg og venninnene mine snakker desverre ikke alltid like pent om de som ikke er der, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke er noe spesielt bedre og snillere person, som dermed slipper unna.

Jeg tror nok jeg tror litt for godt om folk rundt meg til tider, at de ikke alltid prater like pent om andre, men at jeg slipper unna. Vet ikke hvorfor jeg har tenkt sånn, men man kan ikke være paranoid heller.

Jeg prøver ihvertfall selv å unngå baksnakking. Og jeg synes jeg mestrer det bra. Hater det. Jeg finner det billig. Folk må ha lite å bedrive tida si meg eventuelt lite å tenke på hvis de bedriver sånt.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg tror nok jeg tror litt for godt om folk rundt meg til tider, at de ikke alltid prater like pent om andre, men at jeg slipper unna. Vet ikke hvorfor jeg har tenkt sånn, men man kan ikke være paranoid heller.

Jeg prøver ihvertfall selv å unngå baksnakking. Og jeg synes jeg mestrer det bra. Hater det. Jeg finner det billig. Folk må ha lite å bedrive tida si meg eventuelt lite å tenke på hvis de bedriver sånt.

Du er ikke paranoid, du er forferdelig naiv.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja selvfølgelig. Hvorfor skulle de gjøre noe unntak for deg :)

Skrevet

Du er ikke paranoid, du er forferdelig naiv.

Hvilket jeg nevner selv i innlegget over. Jeg velger med andre ord å se bort ifra det. Ønsker folk å baksnakke meg, må de igrunn bare gjøre det. Ofte er det sjalusi ute og går i baktaling. Folk som har det bra med seg selv og er fornøyd med tilværelsen, snakker sjelden bak ryggen på folk. Tror det ligger noe der. Hvorfor skulle de ellers gjøre det?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hvilket jeg nevner selv i innlegget over. Jeg velger med andre ord å se bort ifra det. Ønsker folk å baksnakke meg, må de igrunn bare gjøre det. Ofte er det sjalusi ute og går i baktaling. Folk som har det bra med seg selv og er fornøyd med tilværelsen, snakker sjelden bak ryggen på folk. Tror det ligger noe der. Hvorfor skulle de ellers gjøre det?

"Ofte er det sjalusi ute og går i baktaling."

I de tilfellene der venner blir baktalt av venner tror jeg rett og slett det er en utidig måte å hevde seg selv på. Og baktaler de en venn, så baktaler de en annen. Å tro de gjør det av sjalusi tror jeg rett og slett er å tenke for høyt om seg selv og hvor misunnelsesverdig man er. De baksnakker nok alle, er de sjalu på alle? Neppe.

Skrevet

"Ofte er det sjalusi ute og går i baktaling."

I de tilfellene der venner blir baktalt av venner tror jeg rett og slett det er en utidig måte å hevde seg selv på. Og baktaler de en venn, så baktaler de en annen. Å tro de gjør det av sjalusi tror jeg rett og slett er å tenke for høyt om seg selv og hvor misunnelsesverdig man er. De baksnakker nok alle, er de sjalu på alle? Neppe.

Ja, sant nok. Trangen til selvhevdelse er roten til alt ondt, ofte.

Skrevet

Snakker bare "stygt" om folk jeg ikke liker, så dersom jeg snakker med noen jeg liker er det jo usansynlig at jeg snakker stygt om dem senere.

Heh.

Skrevet

Ordspråk er doxa og noe tull 'folk flest' trykker til sitt bryst som dype tanker og sannheter.

Litt fritt etter Roland Barthes.

Skrevet

Ordspråk er doxa og noe tull 'folk flest' trykker til sitt bryst som dype tanker og sannheter.

Litt fritt etter Roland Barthes.

Dette ordspråket er ikke særlig dypt. Men det ligger vel noe i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...