Gå til innhold

Ikke-røykere

Anbefalte innlegg

Gjest det stinker
Skrevet

Hvordan holder dere ut med røykerne? Jeg er en nybakt eks-røyker (ca. en måned siden jeg stumpa røyken for godt) og jeg kjenner jo at røykerne STINKER. På butikken, på jobb, overalt, det stinker virkelig. Og jeg som trodde det ikke ble så mye lukt når man sto ute og røkte.

Og hvordan i alle dager har mine ikke-røykende eks-kjærester klart å kysse meg??

Jeg fatter ikke hvordan jeg skal holde ut med denne stanken fremover. Kanskje man blir vant til den?

Skrevet

Venn deg til det. Det er få ting som er værre enn nyfrelste ikkerøykere som går rundt og klager på at det lukter røyk. Dessuten - det skal ikke så mye til for å godta at ikke alt og alle lukter som man vil hele tiden.

"..........................."

Gjest det stinker
Skrevet

Venn deg til det. Det er få ting som er værre enn nyfrelste ikkerøykere som går rundt og klager på at det lukter røyk. Dessuten - det skal ikke så mye til for å godta at ikke alt og alle lukter som man vil hele tiden.

Jeg har ikke nevnt røyklukta en eneste gang, så jeg er ingen nyfrelst ikke-røyker som klager.

Jeg bare forundres over hvor sterkt det lukter, og hvordan det kan ha seg at i alle de årene jeg røkte var det få kommentarer om lukt og sånt.

Jeg regner med at jeg blir vant til det.

Skrevet

Jeg har ikke nevnt røyklukta en eneste gang, så jeg er ingen nyfrelst ikke-røyker som klager.

Jeg bare forundres over hvor sterkt det lukter, og hvordan det kan ha seg at i alle de årene jeg røkte var det få kommentarer om lukt og sånt.

Jeg regner med at jeg blir vant til det.

Kanskje du har møtt stort sett rimelig høflige folk?

"........................."

Gjest tull og tøys
Skrevet

Hvorfor skal en venne seg til at folk lukter drit?

Når noen har dårlig ånde eller lukter svette blir jo ofte det kommentert. Hvorfor skal røykerne hele tida beskyttes?

Skrevet

Når noen har dårlig ånde eller lukter svette blir jo ofte det kommentert. Hvorfor skal røykerne hele tida beskyttes?

Nei, det blir det ikke. Du går ikke rundt og sier til folk du møter at de har dårlig ånde eller kroppslukt. Hvis du pleier å gjøre det, så er du del av et annet samfunn enn de fleste.

"........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har også sluttet å røyke nå ganske nylig, men røykere plager meg ikke.

Ikke-røykere som klager og syter noe helt forjævlig over alle som røyker, plager meg derimot.

Det er jo så ufattelig patetisk. Her har man røyket i mange år, og når man slutter gjør man ikke annet enn å syte og klage og bære seg over de som fortsatter å røyke.

Det er pinlig å høre på dere.

Gjest lotus7
Skrevet

Ikke-røykere som klager og syter noe helt forjævlig over alle som røyker, plager meg derimot.

Det er jo så ufattelig patetisk. Her har man røyket i mange år, og når man slutter gjør man ikke annet enn å syte og klage og bære seg over de som fortsatter å røyke.

Hatten av for deg:-)

Jeg støtter de ordene dine fullt ut.

Og de verste antirøykere er faktisk de som har røykt selv.

Patetisk å høre på dem alle sammen.Dette har gått altfor langt.

Gjest lotus7
Skrevet

Beskyttes??????

Nevn EN eneste gang vi blir beskyttet i dagens samfunn.

Bare gi meg ETT eksempel!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hatten av for deg:-)

Jeg støtter de ordene dine fullt ut.

Og de verste antirøykere er faktisk de som har røykt selv.

Patetisk å høre på dem alle sammen.Dette har gått altfor langt.

Det er sånn at man blir pinlig berørt av å høre på dem. Først tviholder de på sin rett til å røyke i alle år, og så slutter de selv å røyke og blir de personene de tidligere skjelte ut fordi de ikke fikk lov til å røyke. Og de blir ikke bare disse personene. De blir disse personene ganget med 10.

De aller verste er de av disse som etter noen måneder begynner å røyke igjen, og nok engang begynner å tviholde på sin røykerett.

De er unnskyldt når de er 14 år gamle, men ofte er de mye eldre. Utrolig.

Gjest lotus7
Skrevet

Det er sånn at man blir pinlig berørt av å høre på dem. Først tviholder de på sin rett til å røyke i alle år, og så slutter de selv å røyke og blir de personene de tidligere skjelte ut fordi de ikke fikk lov til å røyke. Og de blir ikke bare disse personene. De blir disse personene ganget med 10.

De aller verste er de av disse som etter noen måneder begynner å røyke igjen, og nok engang begynner å tviholde på sin røykerett.

De er unnskyldt når de er 14 år gamle, men ofte er de mye eldre. Utrolig.

Ja,jeg er enig med deg.

Og alt dette har gått altfor langt,synes jeg.

Det er så mye dobbelmoral ute å går så det holder.

Slik jeg ser det,så blir røykere mobbet slik det er nå.

Fordi staten sier at det skal være slik.

Disse ikkerøykerene glemmer ofte at de gjerne har både to biler,og gjerne en motorsykkel.

Men fy så egoistiske vi røykere er ikke sant?:-)

Vi ødelegger jo folk sine lunger når vi sitter i våre lukkete båser.

Gjest maiklive
Skrevet

Slik var det med meg også når jeg sluttet for 3 år siden. Det stinket røyk overalt. Nå er så og si alle mine venner røykfri og enda deiligere er det å gå ut på byen når det ikke er lov å røyke der.

Mange i familien min røyker og det er surt og ekkelt. Jeg sier ikke noe fordi jeg har røykt sjøl og vet hvordan det er.

Er overhode ikke høy på strå fordi jeg er røykfri , slik mange blir når dem klarer å slutte.

Skrevet

Er det nå vi skal begynne å diskutere feite folk som trøkker i seg feite hamburgere?

Gjest zuuul
Skrevet

Er det nå vi skal begynne å diskutere feite folk som trøkker i seg feite hamburgere?

nei ikke gjør det da!!

skyldig

Skrevet

Syns ikke røyk-lukta er så ille jeg...

Og er man i nærheten av noen man syns lukter fælt, det være seg alkohol, dårlig ånde, svette eller røyk, pleier man å kunne klare å flytte på seg.

Gjest det stinker
Skrevet

Som jeg skrev til Prozak lenger ned i tråden, jeg er ikke ute etter og klage og syte. Jeg har ikke nevnt røyklukta med et ord til mine røykende venner og kolleger. Jeg har tross alt nylig vært der selv.

Jeg bare FORUNDRES over at røyklukta er så sterk for jeg trodde aldri det luktet så ille.

Jeg skal nok klare å leve med lukta, mine ikke-røykende venner har tross alt holdt ut med meg i mange år.

Det må vel være lov til å komme med et anonymt innlegg om at røyklukt er ille uten at man blir en fantaisk, hysterisk ikke-røyker?

Eller burde jeg ikke kjent lukta i det hele tatt???

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som jeg skrev til Prozak lenger ned i tråden, jeg er ikke ute etter og klage og syte. Jeg har ikke nevnt røyklukta med et ord til mine røykende venner og kolleger. Jeg har tross alt nylig vært der selv.

Jeg bare FORUNDRES over at røyklukta er så sterk for jeg trodde aldri det luktet så ille.

Jeg skal nok klare å leve med lukta, mine ikke-røykende venner har tross alt holdt ut med meg i mange år.

Det må vel være lov til å komme med et anonymt innlegg om at røyklukt er ille uten at man blir en fantaisk, hysterisk ikke-røyker?

Klart du burde kjent lukta.

Men jeg finner det jo noe forunderlig at du faktisk ikke visste at røyk luktet. Dersom du ikke har merket det selv så har du vel i det minste lest om lukta i media.

Du trodde kanskje denne røyklukta bare var en myte? Ikkerøyker-propaganda mot røykere? En konspirasjonsteori for å få oss til å slutte?

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg. Men, det må da være lov å lage en diskusjon ut av det?

Det som er greia er at når man gjør noe selv, det være seg svetter, drikker øl, spiser hvitløk eller røyker, så merker man ikke lukta så godt selv som andre gjør.

I tillegg blir både smakssans og luktesans mye dårligere når man røyker, og det er klart det er et sjokk for nesa når man lukter røyk SÅ intenst, og iallefall den lukta som sitter igjen i klærne etter noen har vært ute og røyka, spesielt i regnevær.

Røyk lukter jo ikke noe godt, det kan vel alle være enige om, sånn i utgangspunktet. Men, som eks-røyker syns jeg det er koselig å sitte ved siden av en som røyker, men det er ikke digg å sitte ved siden av en som nettopp har kommet inn fra en uterøyk.

(Også jeg som trodde at mamma aldri skulle gjette at jeg røyka...)

;)

Grattis som ikke-røyker iallefall, og lykke til videre.

Gjest det stinker
Skrevet

Klart du burde kjent lukta.

Men jeg finner det jo noe forunderlig at du faktisk ikke visste at røyk luktet. Dersom du ikke har merket det selv så har du vel i det minste lest om lukta i media.

Du trodde kanskje denne røyklukta bare var en myte? Ikkerøyker-propaganda mot røykere? En konspirasjonsteori for å få oss til å slutte?

Ærlig talt så trodde jeg ikke-røykerne overdrev noe forferdelig.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...