Gå til innhold

Endelig ikke røyker av Allen Carr??

Anbefalte innlegg

lille, store, redde meg
Skrevet

Er intresert i å høre deres erfaringer med easyway metoden til Allen Carr.

Holder på å lese boka.

På chatten i natt fikk jeg vite om to som har sluttet å røyke med denne boka.

Er det virkelig så lett?

Jeg er veldig intresert i å høre om deres erfaringer fordi denne boka fasinerer meg.

Selv har jeg klart å slutte med sterkere ting, så det er ikke selve røykslutten som fasinerer meg.

Det er boka.

Skrevet

Jeg slutta å røyke, men gikk leeeenge med sug og savn etter røyken. Det forsvant etter å ha lest boka, og jeg er ganske overbevist om at det ER den rette måten å slutte på, hvis man vil slutte.

Jeg er helt sikker på at jeg aldri kommer til å begynne å røyke igjen. Det blir bare for dumt, noe man innser etter å ha lest boka.

lille, store, redde meg
Skrevet

Jeg slutta å røyke, men gikk leeeenge med sug og savn etter røyken. Det forsvant etter å ha lest boka, og jeg er ganske overbevist om at det ER den rette måten å slutte på, hvis man vil slutte.

Jeg er helt sikker på at jeg aldri kommer til å begynne å røyke igjen. Det blir bare for dumt, noe man innser etter å ha lest boka.

Takk for svar.

Han sier jo det selv i boka også.

At det blir for dumt, mener jeg.

Interesant at du sier det du sier.

Skrevet

Jeg er ikke røyker og har ikke lest boken, men min mor som er en storrøyker fikk boken og sluttet tvert. Det er nå 1/2 år siden og hun er fremdeles røykfri.

Det kom overraskende på oss alle, for hun har ikke vært motivert tidligere hvor mye vi enn har prøvd å motivere.

lille, store, redde meg
Skrevet

Jeg er ikke røyker og har ikke lest boken, men min mor som er en storrøyker fikk boken og sluttet tvert. Det er nå 1/2 år siden og hun er fremdeles røykfri.

Det kom overraskende på oss alle, for hun har ikke vært motivert tidligere hvor mye vi enn har prøvd å motivere.

Du er tydeligvis overrasket over din mor, for du skriver fortsatt at hun er storrøyker.

Nå kan du si at hun var.

Er ikke det gøy?

Alltid kjekt å høre når folk klarer å slutte med noe som skader dem, uansett hva det er.

Ønsker din mor lykke til som ikke røyker!

Skrevet

Du er tydeligvis overrasket over din mor, for du skriver fortsatt at hun er storrøyker.

Nå kan du si at hun var.

Er ikke det gøy?

Alltid kjekt å høre når folk klarer å slutte med noe som skader dem, uansett hva det er.

Ønsker din mor lykke til som ikke røyker!

hehe, det er sant......det så jeg ikke at jeg skrev engang.

Skal endre min ordbruk ;o)) for jeg er siiiinnnsykt stolt av henne.

Skrevet

Nå røyker ikke jeg, men har lest litt i den boken. For meg vil den ikke kunne fungere, rett og slett fordi den er direkte dum enkelte steder. Han kommer med enkelte påstander som han mener er uomtvistelige, og som jeg mener er direkte feil (for meg). Og når han bygger resten av ideologien, og selve poenget med boken på disse, mister jeg respekten for "logikken" hans.

Men mange klarer jo å slutte v.h.a den, og det er jo bra.

".............................."

Gjest endelig ikke-røyker
Skrevet

Jeg har lest boka tre ganger - og har omsider sluttet å røyke. Det er ikke noe sesam-sesam, man må ville det selv. Men når jeg ville - da var det enkelt. Det virker plutselig helt latterlig å tenke på at jeg noensinne skal begynne igjen. Hvorfor skal jeg liksom det? Jeg går jo ikke glipp av noe ved å la være å røyke.

Gjest mmmmmmmmmmmmmm
Skrevet

Nå røyker ikke jeg, men har lest litt i den boken. For meg vil den ikke kunne fungere, rett og slett fordi den er direkte dum enkelte steder. Han kommer med enkelte påstander som han mener er uomtvistelige, og som jeg mener er direkte feil (for meg). Og når han bygger resten av ideologien, og selve poenget med boken på disse, mister jeg respekten for "logikken" hans.

Men mange klarer jo å slutte v.h.a den, og det er jo bra.

".............................."

Akk ja, sånn er det å være mer intelligent enn gjennomsnittsbefolkningen..........................................................................

Skrevet

Akk ja, sånn er det å være mer intelligent enn gjennomsnittsbefolkningen..........................................................................

Nåja, den er vel litt drøy. Det er vel heller snakk om å være ekstra skeptisk overfor alle forsøk på å "programmere" en.

"..........................."

Skrevet

Nåja, den er vel litt drøy. Det er vel heller snakk om å være ekstra skeptisk overfor alle forsøk på å "programmere" en.

Jeg skulle gjerne latt meg programmere til å slutte å røyke, men hjernen min ville ikke være med på det :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne latt meg programmere til å slutte å røyke, men hjernen min ville ikke være med på det :)

Nemlig - en innebygd skepsis og motvilje mot akkurat det. Det har neppe noe med intelligens å gjøre :-)

lille, store, redde meg
Skrevet

Fort gjort...

Det viser jo bare hvor vant du var med at hun røykte.

lille, store, redde meg
Skrevet

Nemlig - en innebygd skepsis og motvilje mot akkurat det. Det har neppe noe med intelligens å gjøre :-)

Ikke vondt ment.

Men hvorfor komenterer du alle innlegg her inne på en pesimistisk måte??

Er ikke rart du kaller deg prozak..som er navnet på en lykkepille.

Beklager hvis jeg tar feil, men det er ihvertfall slik i de innleggene jeg har lest, som er skrevet av deg til nå.

Gjest zuuul
Skrevet

Ikke vondt ment.

Beklager hvis jeg tar feil, men det er ihvertfall slik i de innleggene jeg har lest, som er skrevet av deg til nå.

husker jeg brukte prozac (fontex i norge) en periode. Deilig medisin...ble så oppstemt at jeg løp rundt i gangene der jeg var innlagt og flirte og danset og pratet med andre. Lå på bordet i spisesalen istedet for å sitte på stolen, mens jeg snakket høyt så alle kunne høre med min venninne/felles pasient hvor herlig livet var og hvor deeeeilig jeg var og alt det fine jeg skulle kjøpe:)

Gjest zuuul
Skrevet

husker jeg brukte prozac (fontex i norge) en periode. Deilig medisin...ble så oppstemt at jeg løp rundt i gangene der jeg var innlagt og flirte og danset og pratet med andre. Lå på bordet i spisesalen istedet for å sitte på stolen, mens jeg snakket høyt så alle kunne høre med min venninne/felles pasient hvor herlig livet var og hvor deeeeilig jeg var og alt det fine jeg skulle kjøpe:)

GOOOOO PROZAC!

Skrevet

Jeg har lest boka tre ganger - og har omsider sluttet å røyke. Det er ikke noe sesam-sesam, man må ville det selv. Men når jeg ville - da var det enkelt. Det virker plutselig helt latterlig å tenke på at jeg noensinne skal begynne igjen. Hvorfor skal jeg liksom det? Jeg går jo ikke glipp av noe ved å la være å røyke.

Jeg leste deler av boka - dvs. nesten hele, men slutta ikke å røyke av det. Tror ikke den måten å slutte på er noe for meg... Syns boka var litt håpløs jeg da... ørten gjentakelser om hvor dumt det er å røyke funka ikke på meg i hvert fall. Akkurat det vet jeg da selv også, men problemet mitt er å klare og slutte. Det fikk ikke boka meg til. Tror jeg må klare det på en annen måte jeg - en eller annen gang når jeg er mer motivert enn nå ;)

Skrevet

Jeg leste deler av boka - dvs. nesten hele, men slutta ikke å røyke av det. Tror ikke den måten å slutte på er noe for meg... Syns boka var litt håpløs jeg da... ørten gjentakelser om hvor dumt det er å røyke funka ikke på meg i hvert fall. Akkurat det vet jeg da selv også, men problemet mitt er å klare og slutte. Det fikk ikke boka meg til. Tror jeg må klare det på en annen måte jeg - en eller annen gang når jeg er mer motivert enn nå ;)

oops, den havna på feil sted..

Skrevet

Ikke vondt ment.

Hvis du mener jeg er pessimistisk i alle saker, så tar du feil. Det er imidlertid lite jeg kan gjøre for å overbevise deg om det, og for all det - det bryr jeg meg heller ikke om.

".........................."

Skrevet

Min mor har også "alltid" røykt. Fant en slektstavle-bok som jeg har skrevet litt i da jeg var liten. Og der kan man skrive interesser til foreldrene.. På både mamma og pappa har jeg skrevet "røyk". Hehe. Men hun slutta da hun fikk noen tabletter som skulle hjelpe folk å røyke. Så etter litt over et halvt år begynte hun igjen. Sukk. Men hun sier hun skal slutte igjen. Jeg bare lurer på når det blir... Håper din mor greier å holde seg! La henne stadig få høre hvor stolt du er! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...