Gå til innhold

Reiseforsikring, dyrt?

Anbefalte innlegg

Gjest Stellina
Skrevet

Reiste to mnd'er i østen som ryggsekkturist, og måtte betale 40 kr dagen i reiseforsikring (hos If), nå tenker jeg på å reise igjen neste år, men over langt tidsrom, ca. 1-2 år..

Hvor dyrt blir ikke reiseforsikringen da?? Har dere gjort noe lignende, hva betalte dere? Er det spesielle avtaler når man er så lenge vekke??

Takk for hjelpa, !

Skrevet

Hei,

Ja, du må ha en spesial-avtale. Da jeg undersøkte var Gjensidige Nor absolutt best (og billingst), men du må treffe den rette personen før de "innrømmer" at de har et slikt produkt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skal du være forsikret så lenge, så er det dyrt ja. Vanlige reiseforsikringer gjelder bare i 5 eller 6 uker. Skal du reise lengre tid, må du kjøpe tillegg for å være forsikret. Dette er fordi de regner risikoen for at noe skal skje med deg, større jo lengre reisen er. Men uansett: sammenlign priser og vilkår hos flere selskap. Og det er lov til å prute :)

Skrevet

Mulig jeg er helt på jordet her, siden ingen har nevnt det før, men...

Jeg har helårs reiseforsikring og den gjelder for hele fam. og med det samme vi er utenfor døra. Den koster oss rundt 1000.

Her kan du kalkulere selv. Prisen avhenger også av om du har flere forsikringer der.

https://forsikring.gjensidigenor.no/delta/portal/forsikring/ois/s?p=20940&pp=nor

Jeg vil tro at dersom du leser vilkårene i forsikringen din, så gjelder den for en reise på maks 5-6 uker. Skal du reise sammenhengende lengre enn dette, må du betale for tilleggsrisikoen - selv om du har helårsforsikring. Jeg har ihvertfall vært borti slike tilfeller før når jeg har jobbet med rettshjelp.

Skrevet

Jeg vil tro at dersom du leser vilkårene i forsikringen din, så gjelder den for en reise på maks 5-6 uker. Skal du reise sammenhengende lengre enn dette, må du betale for tilleggsrisikoen - selv om du har helårsforsikring. Jeg har ihvertfall vært borti slike tilfeller før når jeg har jobbet med rettshjelp.

..sjekket min egen helårsforsikring - der står det at den ikke gjelder for reiser utover 60 dager. Slike reiser må man altså betale ekstra for.

Skrevet

..sjekket min egen helårsforsikring - der står det at den ikke gjelder for reiser utover 60 dager. Slike reiser må man altså betale ekstra for.

Ja, da var jeg litt ute på jordet da. Hmmm, jaja.

Skrevet

Ja, da var jeg litt ute på jordet da. Hmmm, jaja.

det er nok en vanlig misforståelse, og fører desverre til at en del ikke er forsikret selv om de tror de er det når de er ute og reiser. Ting står gjerne med liten skrift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...