Gå til innhold

Noen datakyndige som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lastet ned massevis av episoder og klipp fra tv-serier som jeg liker. Dette er forholdsvis store filer på rundt 450 mb. For at de ikke skal ta opp hele harddisken min, tenkte jeg å brenne de på cder. Men kan jeg brenne de på vanlige cd-plater, eller må jeg ha dvd-plater?

Jeg har ikke så peiling på dette, så jeg blir glad for svar..=)

Gjest brenner
Skrevet

Hvis du brenner det over på CD-R plater (vanlig cd) så kan du bare se på disse tingene på datamaskinen. Brenner du det over på DVD plater vil du også kunne se disse klippene på tv'n ved å spille cd'n av i en dvd spiller.

Skrevet

For å brenne av på dvd-plater må du ha dvd-brenner. Dette begynner å komme på en del nye pc'er nå, så vidt jeg vet.

Skrevet

Hvis du brenner det over på CD-R plater (vanlig cd) så kan du bare se på disse tingene på datamaskinen. Brenner du det over på DVD plater vil du også kunne se disse klippene på tv'n ved å spille cd'n av i en dvd spiller.

Du får ikke sett filemene på på TV'en bare ved å brenne de på DVD. Du må brenne de i et format som støttes av DVD spilleren, og da kan du også bruke vanlige CD'er.

":........................"

Skrevet

En CD tar 650 MB, så 450MB filer går på en CD. Hvis det er divx filer, og du i tillegg har en DVD spiller som støtter divx, så kan du se de direkte på TV'en.

"............................."

Skrevet

Jeg har brendt ut mine friend (nyeste;)) på vanlige cd er og de funker fint i min dvd spiller til 500 kr på prix...

kan hende at du må forandre på noe på dvd spilleren, jeg må slå over på noe som heter pcf...

Jeg bare klikket og prøvte og det gikk:) men du ikke slett seriene før du vet det funker;)

Skrevet

Kunne ha lyst til å laste ned digre filer(filmer), men jeg er så redd for å bli tatt ;-) Hittil har jeg bare lastet ned musikk.

Sjansen er vel ikke stor for å bli huket?

Skrevet

Kunne ha lyst til å laste ned digre filer(filmer), men jeg er så redd for å bli tatt ;-) Hittil har jeg bare lastet ned musikk.

I Norge er den nesten lik null...foreløpig.

Skrevet

Rimelig liten sannsynlighet for det, ja. Men skulle noe sånt skje, så er det jo bare å løpe ut og kjøpe DVD'en, CD'en eller hva det nå måtte være. Da har du vel ditt på det rene? Ikke ulovlig å laste ned en kopi av noe man eier?

"..........................."

Skrevet

De du får lastet ned er beregnet på vanlige cd-plater.

I Norge er det ikke ulovlig å laste det ned, men det er ulovlig å dele det ut. Det er også der risikoen ligger, dersom du deler mye.

Uten at du deler mye er det ikke sjans at noen dukker opp på døra di for å sjekke om du eier alle filmene du har.

petter smart
Skrevet

Hva du bør velge avhenger av ditt behov.

Skal du kun brenne filmene for å spare plass på PC'en, og skal kun se filmene på PC'en har det ikke så mye å si hva du brenner det på. Men du vil nok spare noen kroner i lengden på å bruke DVD plater da disse er billigere pr MB.

Skal du se dem på DVD spilleren i stua må du først sjekke hvilke formater denne kan lese. Kan den lese divx og/eller VCD? Du kan sjekke dette bl.a. her www.videohelp.com (gå inn på DVD players).

Du må også sjekke om spilleren kan lese DVD+ og/eller DVD- plater. Husk å kjøpe kvalitetsplater (du får gode og billige thatswrite plater på bl.a. komplett.no).

Dersom DVD spilleren din ikke kan lese divx eller VCD må du lage vanlig DVD film av dem. Til dette kan bl.a. pinnacle studio brukes.

Skrevet

I Norge er den nesten lik null...foreløpig.

Fint ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...