Gå til innhold

FU: Enebarn - hvor mange barn har du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest diverse innlegg i årenes løp lurer jeg på følgende

Hvor mange her inne er enebarn og hvor mange barn har du sjøl fått?

Jeg er enebarn og har valgt å få tre unger - for sikkerhets skyld :o) Håper virkelig at ungene mine ikke skal oppleve det å stå alene fordi man ikke har familie, Venner og bekjente er hyggelig å ha men jeg tror ikke det veier opp for det å ha søsken.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• TheFrozenOne

2

• Carina82

1

• huufsa

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har en søster som er ti år yngre enn meg, så var jo enebarn en god stund...

Har foreløpig bare en datter (10 mnd), men håper på å få to til etterhvert.

Skrevet

Jeg har en gutt på 13 år, og flere blir det ikke.

:-)

TheFrozenOne
Skrevet

Jeg har en bror, som jeg fikk da jeg var 6, så jeg var enebarn en stund.

Datteren min er enebarn, og kommer til å forbli enebarn fordi jeg har MS. Jeg legger vekt på å utvikle samhørighet og fellesskap med øvrig familie og gode venner. Selvsagt ikke det samme som søsken, men tror og håper hun slipper å bli stående alene noen gang.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har en søster som er 13 år yngre enn meg, så jeg var enebarn en god stund.

Siden jeg ikke hadde søsken når jeg var liten, fikk jeg god kontakt med øvrig familie, og har bra kontakt med dem ennå.

Selv har jeg ett barn på 3 år.

Vil ha ett barn til, men helsa tillater det ikke nå, så tiden vil vise når det blir.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har to. Bevisst, vil ikke ha enebarn.

Gjest anonym i anledning spørsmålet
Skrevet

Jeg har 2 helsøsken, 4 halvsøsken, 2 halvveis ste-søsken, en ordentlig stebror.

Planlegger 2 barn eller flere. Men man vet jo aldri om man kan være så heldig.

Gjest Enebarn jeg også
Skrevet

Jeg er enebarn og var veldig bevisst på at enebarn skulle ihvertfall ikke jeg få skylda for, såsant jeg kunne unngå det. Vi planla tre, men det ble to.

Enebarn er greit så lenge du er unge og ungdom, men ikke når en er voksen. Ihvertfall ikke når foreldrene dine dør.

Gjest AnyMouse
Skrevet

Jeg er yngst av tre søstre. Selv har jeg gitt meg på to barn.

Skrevet

Jeg er enebarn og var veldig bevisst på at enebarn skulle ihvertfall ikke jeg få skylda for, såsant jeg kunne unngå det. Vi planla tre, men det ble to.

Enebarn er greit så lenge du er unge og ungdom, men ikke når en er voksen. Ihvertfall ikke når foreldrene dine dør.

Jeg er helt enig med deg.

Som barn plaget det ikke meg i det hele tatt, som voksen synes jeg det er veldig ensomt.

Skrevet

Jeg har 2 helsøsken, 4 halvsøsken, 2 halvveis ste-søsken, en ordentlig stebror.

Planlegger 2 barn eller flere. Men man vet jo aldri om man kan være så heldig.

You lucky one :o)

Skrevet

Jeg har to. Bevisst, vil ikke ha enebarn.

Jeg kunne ikke tenkt meg bare en. Ungene mine har heller ingen kusiner og fettere, bare noen tremenninger de ikke kjenner.

Skrevet

Jeg har en bror, som jeg fikk da jeg var 6, så jeg var enebarn en stund.

Datteren min er enebarn, og kommer til å forbli enebarn fordi jeg har MS. Jeg legger vekt på å utvikle samhørighet og fellesskap med øvrig familie og gode venner. Selvsagt ikke det samme som søsken, men tror og håper hun slipper å bli stående alene noen gang.

Er du redd du ikke skal klare å ta vare på flere? Det er faktisk mindre jobb med to enn med en da de stort sett alltid har noen å leke med.

Skrevet

Jeg har en gutt på 13 år, og flere blir det ikke.

:-)

Er du sikker :o)

Min eldste var 14 når jeg fikk minstemann. Kontakten er ikke så stor nå men regner med at det blir bedre når eldstemann har roet seg ned med egen familie.

Skrevet

Nå er jeg eldst av tre søsken og var enebarn i 1 1/2 år, så jeg drister meg til å svare...:)

Jeg har selv tre barn og nummer fire er på vei. Jeg ser ihvertfall at mine har hatt veldig mye glede av hverandre. Tror det er sunt å ha søsken.

Skrevet

Har en søster som er ti år yngre enn meg, så var jo enebarn en god stund...

Har foreløpig bare en datter (10 mnd), men håper på å få to til etterhvert.

Det er greit med tre. Kanskje noen av dem tar vare på deg når du blir gammel :o)

Skrevet

Nå er jeg eldst av tre søsken og var enebarn i 1 1/2 år, så jeg drister meg til å svare...:)

Jeg har selv tre barn og nummer fire er på vei. Jeg ser ihvertfall at mine har hatt veldig mye glede av hverandre. Tror det er sunt å ha søsken.

Hadde jeg fortsatt i samme fart som jeg startet, kunne jeg godt hatt flere jeg også :o)

Men nå er det slutt altså :o)

Skrevet

Jeg er yngst av tre søstre. Selv har jeg gitt meg på to barn.

Du er heldig :o)

Skrevet

Jeg har en søster som er 13 år yngre enn meg, så jeg var enebarn en god stund.

Siden jeg ikke hadde søsken når jeg var liten, fikk jeg god kontakt med øvrig familie, og har bra kontakt med dem ennå.

Selv har jeg ett barn på 3 år.

Vil ha ett barn til, men helsa tillater det ikke nå, så tiden vil vise når det blir.

Men har du god kontakt med søstra di nå som du er voksen?

Jeg håper og tror at som voksne vil de store mine og minstemann få bedre kontakt. Akkurat nå har de ikke tid til verken det ene eller det andre selv om de er fryktelig glad i lillebroren.

Gjest Det blir ekstra likevel
Skrevet

Er du redd du ikke skal klare å ta vare på flere? Det er faktisk mindre jobb med to enn med en da de stort sett alltid har noen å leke med.

Det går faktisk en stund før de leker med hverandre da.Kanskje når den minste nærmer seg 2 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...