Gå til innhold

FU: Enebarn - hvor mange barn har du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har du god kontakt med søstra di nå som du er voksen?

Jeg håper og tror at som voksne vil de store mine og minstemann få bedre kontakt. Akkurat nå har de ikke tid til verken det ene eller det andre selv om de er fryktelig glad i lillebroren.

Jeg har to brødre, en som er litt eldre enn meg og en som er ni år yngre. Han yngste har jeg hatt en helt spesiell kontakt med helt fra han var liten. Forholdet har forandret seg etterhvert som vi har blitt eldre. Da han var yngre var jeg mer av en oppdrager, men etterhvert som han har blitt voksen har vi blitt jevnbyrdige. Nå bor vi på hver vår kant av landet, men når vi prater på telefonen går det fort to timer. Og det hender at han kommer på besøk for en uke :)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• TheFrozenOne

2

• Carina82

1

• huufsa

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det går faktisk en stund før de leker med hverandre da.Kanskje når den minste nærmer seg 2 år.

Men det er mange år igjen. Mine to eldste har hatt masse og har masse glede av hverandre.

Skrevet

Jeg har to brødre, en som er litt eldre enn meg og en som er ni år yngre. Han yngste har jeg hatt en helt spesiell kontakt med helt fra han var liten. Forholdet har forandret seg etterhvert som vi har blitt eldre. Da han var yngre var jeg mer av en oppdrager, men etterhvert som han har blitt voksen har vi blitt jevnbyrdige. Nå bor vi på hver vår kant av landet, men når vi prater på telefonen går det fort to timer. Og det hender at han kommer på besøk for en uke :)

Det er det jeg håper på da.

Dattera mi som er 11 år eldre enn ham er som en liten mamma for ham. Men hun erklærer høyt og tydelig at hun ikke skal ha barn før hun blir 30 sjøl :o)

Gjest Det blir ekstra likevel
Skrevet

Men det er mange år igjen. Mine to eldste har hatt masse og har masse glede av hverandre.

Er man hardt rammet av MS,så kan nok 2 år bli for mye.

Og husk,hun skal jo bære frem barnet også.

Skrevet

Er man hardt rammet av MS,så kan nok 2 år bli for mye.

Og husk,hun skal jo bære frem barnet også.

Det er selvfølgelig et valg man tar men som enebarn sjøl har jeg nok gjort alt for å få flere enn ett.

Men jeg har som fast oppgave her å overbevise ungjentene om at barn kan man få selv om man er funksjonshemmet. Det er inkludert i oppholdet. Og i år ble jeg til og med pålagt oppgaven av koordinatoren her. Men jeg har ikke MS da.

Skrevet

Det er selvfølgelig et valg man tar men som enebarn sjøl har jeg nok gjort alt for å få flere enn ett.

Men jeg har som fast oppgave her å overbevise ungjentene om at barn kan man få selv om man er funksjonshemmet. Det er inkludert i oppholdet. Og i år ble jeg til og med pålagt oppgaven av koordinatoren her. Men jeg har ikke MS da.

"Men jeg har som fast oppgave her å overbevise ungjentene om at barn kan man få selv om man er funksjonshemmet. Det er inkludert i oppholdet. Og i år ble jeg til og med pålagt oppgaven av koordinatoren her. Men jeg har ikke MS da."

What??

Skrevet

"Men jeg har som fast oppgave her å overbevise ungjentene om at barn kan man få selv om man er funksjonshemmet. Det er inkludert i oppholdet. Og i år ble jeg til og med pålagt oppgaven av koordinatoren her. Men jeg har ikke MS da."

What??

Jeg er på kontrollopphold på sykehuset akkurat nå og siden jeg har tre blir jeg sett på som et godt eksempel av leger og sykepleiere :o)

Det er veldig mange som velger bort barn fordi de tror de ikke greier det og så angrer de seinere.

Skrevet

Jeg er på kontrollopphold på sykehuset akkurat nå og siden jeg har tre blir jeg sett på som et godt eksempel av leger og sykepleiere :o)

Det er veldig mange som velger bort barn fordi de tror de ikke greier det og så angrer de seinere.

Okei,det virket som at du mente her inne på Dol,he he...

Jeg har selv tre barn og tre søsken.

Skrevet

Okei,det virket som at du mente her inne på Dol,he he...

Jeg har selv tre barn og tre søsken.

Nei, jeg prediker ikke slike ting her inne :o) Ligger helst litt lavt i terrenget om slike ting her.

Skrevet

Vi er 3 søsken og jeg har 3 barn.

Det høres bra ut :o)

Skrevet

Jeg har to søsken, gubben har 4, tilsammen har vi 3 unger :)

fei1365380229
Skrevet

En syv år yngre bror, altså enebarn i syv år. Jeg har fire barn, har alltid savnet søsken som var mer nær meg i alder.

Barna mine er kjempekompiser og kjempeuvenner (-:

Skrevet

Jeg har to søsken.

Og har selv to barn, 11,5 års aldersforkjell mellom mine barn.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg håper og tror at som voksne vil de store mine og minstemann få bedre kontakt. Akkurat nå har de ikke tid til verken det ene eller det andre selv om de er fryktelig glad i lillebroren.

Jeg har god kontakt med henne idag!

Hun er på besøk hos meg så mye som det lar seg gjøre, bor et stykke ifra hverandre.

Men jeg har mye kontakt med henne og vil prøve og forsette med det.

Hun har også veldig god kontakt med min sønn.

Hun er 9 år gammel nå, men jeg håper og tror at forholdet mellom oss er like bra når hun blir voksen.

Skrevet

Har 3 søsken.

Har en gutt 9 år men skulle gjerne hatt flere hvis jeg bare kan få det til.

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg er enebarn og har alltid sagt at jeg ikke skal ha enebarn selv. Så vidt det lar seg gjøre altså.

Så det er definitivt planer om en til om noen år.

Skrevet

Jeg er enebarn - og vil ikke ha enebarn selv.

Foreløpig har jeg riktignok "bare" ett barn, men jeg vil ha minst ett til, kanskje to.

Jeg har for øvrig en kusine som også er enebarn, og hun har foreløpig to barn. En kompis som er enebarn venter nummer to hvert øyeblikk.

TheFrozenOne
Skrevet

Er du redd du ikke skal klare å ta vare på flere? Det er faktisk mindre jobb med to enn med en da de stort sett alltid har noen å leke med.

Det er et valg jeg har tatt etter nøye overveielse og i "samråd" med lege. Er 38 år og alenemor, så sånn er det og blir det nok. Har en far som var enebarn, og som faktisk opplevde det som positivt...er det ingen som har noen positive erfaringer med å være enebarn, da:)?

Gjest mor i juni
Skrevet

Det er et valg jeg har tatt etter nøye overveielse og i "samråd" med lege. Er 38 år og alenemor, så sånn er det og blir det nok. Har en far som var enebarn, og som faktisk opplevde det som positivt...er det ingen som har noen positive erfaringer med å være enebarn, da:)?

Positive erfaringer med å være enebarn?

Tja, jeg fikk jo masse oppmerksomhet og all lørdagsgodisen for meg selv.

Det er derimot ikke positivt på lang sikt, så jeg må nok si -nei, jeg har ingen positive erfaringer med å være enebarn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...