Gå til innhold

lei naboens stoore trær! h

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man fjerner dem uten å sage dem ned? de er store, ca 15-20 m. Et eller annet vidundermiddel.pliiis hjelp meg daaa.Har prøvd kobberspiker..men ingenting sjedde desverre...

Skrevet

Det er forbudt for deg å gjøre noe med dem. Men det finnes regler for hvor høye de kan være - noe med høyden i forhold til avstanden til naboen tror jeg, så det kan du jo undersøke.

Skrevet

har du prøvd å snakke med naboen om de sjenerende trærne? Det er mulig det funker, vettu :-))

Hvis ikke kan du helle diesel på røttene, men det kommer naboen selvfølgelig til å lukte... Ta det når han er på ferie!

lykke til ;-)

Skrevet

Hm, og så jeg som hadde planer om kobberspiker her ute på plenen når sjurungene har forlatt redet.

Skrevet

Har hørt at det tar laang tid før treet dør av kobberspiker.

Uansett er det en litt lusen måte å gjøre det på. Bedre å ta en prat med naboen, kanskje du kan gjøre dem en tjeneste også. Evt bestikke dem!

Skrevet

Jeg tror at reglene er slik at dersom man legger ned trærne må mer enn 2/3deler av treet ligge på din eiendom. Isåfall kan du kreve at de hogger dem, eller kapper dem. Men det er alltid litt kjedelig med sånne saker.

Skrevet

Takk for svar:) Saken er den at naboen er ei suuuur gammel dame, som NEKTER å fjerne trærne.Hele nabolaget sjeneres av trærne hennes, og aller mest vi! Så det hjelper ikke hva enn vi sier.Kobberspikrene spikret jeg og en annen nabo i i fjor, men jeg har liten tro på at det kommer til å funke. Men diesel kan hende gjør susen...hehe.Det er stygt å gjøre det, men guud hvor irriterende det er...

petter smart
Skrevet

Sannsynligvis har du retten på din side, men dersom du dreper disse trærne er det du som vil bli straffet.

Snakk med en advokat. Gamle damer har ofte en del respekt for advokater og vil sannsynligvis føye seg dersom hun får et brev fra en advokat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...