Gå til innhold

Edderkoppen i vinudet mitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... har vokst seg skikkelig stor og stygg i løpet av sommeren! Den har sikkert kost seg med fluer og mygg som hadde tenkt seg inn til meg, og nå er den sikkert 2,5 cm lang der den sitter midt i nettet sitt og soler seg!!

Klarer ikke helt å synes at den er ekkel jeg. Syns nesten at den er litt fasinerende.

Gjest Grumpy
Skrevet

Så lenge den holder seg der den er i vinduet og du ser hvor den er ja :) svære edderkopper på "walkabout" i heimen, derimot....

Skrevet

Husk på at alle norske edderkopper er giftige.

Heldigvis ikke så giftig at man dør av det.

lille, store, redde meg
Skrevet

Så lenge den holder seg der den er i vinduet og du ser hvor den er ja :) svære edderkopper på "walkabout" i heimen, derimot....

drep en edderkopp i dag!

Skrevet

drep en edderkopp i dag!

Det betyr ulykke å drepe en edderkopp. Dessuten bærer moren med seg ungene på kroppen så om du dreper en stor kan det plutselig kry av haugevis av bittesmå! Har jeg hørt i alle fall...

Min mormor pleide å ta dem opp i hånden og bære dem ut på trappa...

Gjest millinissis
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en edderkopp i vinduet i hele sommer, så hadde jeg vurdert å tørke støv jeg!!!

Gjest Grumpy
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en edderkopp i vinduet i hele sommer, så hadde jeg vurdert å tørke støv jeg!!!

Hva har edderkopper og støv med hverandre å gjøre?

Kusine furutre
Skrevet

Hva har edderkopper og støv med hverandre å gjøre?

Hvis du tørker støv, er det naturlig å tørke med seg spindelvevet også, ikke tørke rundt/innimellom det, ;-)

see?

petter smart
Skrevet

Det betyr ulykke å drepe en edderkopp. Dessuten bærer moren med seg ungene på kroppen så om du dreper en stor kan det plutselig kry av haugevis av bittesmå! Har jeg hørt i alle fall...

Enkelte arter bærer med seg barna på kroppen, og de kan være svært små. Men dersom moren dør vil de ikke overleve lenge. Det er mange som spiser edderkopper.

Gjest millinissis
Skrevet

Hvis du tørker støv, er det naturlig å tørke med seg spindelvevet også, ikke tørke rundt/innimellom det, ;-)

see?

Tusen takk, kusine Furutre. Så skapp jeg å svare på det tåpelige spørsmålet der:-)

Gjest Grumpy
Skrevet

Tusen takk, kusine Furutre. Så skapp jeg å svare på det tåpelige spørsmålet der:-)

Enda en som må kalle andre dumme, tåpelige idioter for å komme seg litt ovenpå. Bakgrunnet for spørsmålet var at jeg gikk ut fra at den jævla edderoppen befant seg på UTSIDEN av vinduet!? Da hjelper det jævla lite å tørke støv inne! Ditt naut.

Skrevet

Hvis man trykker/tråkker ihjæl en edderkopp og den har ungene på ryggen,så dør vel ungene også,vil jeg tro.

Og du,har vi samme mormor?;o)

lille, store, redde meg
Skrevet

jotakk...jeg har sett det.

Men jeg takkler ikke edderkopper fordiom.

Dreper dem heller enn å la dem formere seg på soverommet mitt.

Bære en edderkopp?

Er du gal?

Ikke denne jenta

Gjest millinissis
Skrevet

Enda en som må kalle andre dumme, tåpelige idioter for å komme seg litt ovenpå. Bakgrunnet for spørsmålet var at jeg gikk ut fra at den jævla edderoppen befant seg på UTSIDEN av vinduet!? Da hjelper det jævla lite å tørke støv inne! Ditt naut.

Jeg har ikke kalt noen dumme i det hele tatt, jeg! Jeg kalte det for et tåpelig spørsmål, det er en vestentlig forskjell!

Light up!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...