Gå til innhold

Trenger hjelp med mirc!

Anbefalte innlegg

lille, store, redde meg
Skrevet

Har lastet ned mirc. Fant ingen nedlasting for norge, men jeg valgte en svensk verisjon. Da kom ruten med ansiktet til han mannen opp. Trodde jeg var i boks da. Men nei... Not connected to the server.. Hva kan jeg ha gjort galt? Kan du bruke yahoo mail på mirc, eller må jeg bruke broadpark mailen. Setter pris på alle gode råd og forklaringer.

På forhånd takk!

Skrevet

Du må velge en server å koble på.

Feks: /server irc.homelien.no

Dette kan du skrive nederst på den siden der du får beskjed om at du ikke er tilkoblet.

Fins også en mappe hvor du kan velge ulike servere. Oppe til venstre. Heter "options" eller noe.

Skrevet

Hei!

Hvilken mail du bruker har ingenting å si. Du trenger egentlig ikke skrive noe der i det hele tatt :-)

Det du trenger å fylle inn er nicket du vil ha, og et alternativt nick. (f.eks lille-)

Etter at du har fyllt ut dette, trykker du på "OK". Da bare lukker boksen seg og du har et stort, hvitt vindu foran deg. Helt nederst i dette vinduet kan du skrive.

Hvis du vil inn på den chatten vi var på i går, må du skrive dette:

/server chat.timekillers.net

(med skråstrek i starten)

Da kommer det opp en masse tekst som du ikke skal bry deg om. Hvis det popper opp en boks, trykker du bare "OK".

På samme sted som i stad kan du nå skrive:

/join ranglere

(igjen med skråstrek i starten)

Og - voilá! Du er inne ;o)

Skrevet

Hei!

Hvilken mail du bruker har ingenting å si. Du trenger egentlig ikke skrive noe der i det hele tatt :-)

Det du trenger å fylle inn er nicket du vil ha, og et alternativt nick. (f.eks lille-)

Etter at du har fyllt ut dette, trykker du på "OK". Da bare lukker boksen seg og du har et stort, hvitt vindu foran deg. Helt nederst i dette vinduet kan du skrive.

Hvis du vil inn på den chatten vi var på i går, må du skrive dette:

/server chat.timekillers.net

(med skråstrek i starten)

Da kommer det opp en masse tekst som du ikke skal bry deg om. Hvis det popper opp en boks, trykker du bare "OK".

På samme sted som i stad kan du nå skrive:

/join ranglere

(igjen med skråstrek i starten)

Og - voilá! Du er inne ;o)

/join #ranglere (med #-tegnet) mener du vel?

Funker i alle fall ikke uten hos meg... :-)

Skrevet

/join #ranglere (med #-tegnet) mener du vel?

Funker i alle fall ikke uten hos meg... :-)

Har aldri brukt # foran, og kommer meg inn hver gang.

Skrevet

!

Skrevet

Noen irc-klienter (blant annet Opera)legger dette til automatisk. Men i de fleste må du skrive #-tegnet selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...