Gå til innhold

Hunder som peser!!

Anbefalte innlegg

Gjest justwandering
Skrevet

Har gått tur med hunden min! jada, vet det er varmt for han også.....men, nå er det ca 15 min siden vi kom tilbake....turen var vel på ca en halv time!...og han peser og peser.....ennå! er det normalt?

Skrevet

Det er jo slik han blir kvitt overskuddsvarmen. Men det kan jo være at han er overopphetet. Drikker han?

Kanskje du kan tilby han en liten ispinne (uten pinne!) for å hjelpe til med å få ned temperaturen?

mvh

Gjest justwandering
Skrevet

Det er jo slik han blir kvitt overskuddsvarmen. Men det kan jo være at han er overopphetet. Drikker han?

Kanskje du kan tilby han en liten ispinne (uten pinne!) for å hjelpe til med å få ned temperaturen?

mvh

jada, han drikker...hadde tilogmed vann med på turen p.g.a varmen!.....Men takk for tipset, skal huske på det til neste gang!...han har heldigvis roet seg igjen nå!

Gjest hundeeierne
Skrevet

Hunden vår har også pest mye etter turene i dag. Han liker å ligge på et kaldt rom når vi kommer hjem - gjerne på kalde gulvfliser - og så drikker han mer enn normalt. Vi forsøker å gå morgentur kjempetidlig om dagen, før det har blitt varmt, og så går vi bare en kort aftentur.

Han liker forøvrig godt å bade etter turen, evt. at vi skyller ham i dusjen.

Gjest tanjans
Skrevet

for mange hunder er det veldig varmt om sommeren og de svetter ut gjennom munnen ved å pese så sikkert derfor, ingenting unormalt tror jeg i hvert fall..

lille, store, redde meg
Skrevet

Helt normalt. Hunden min peste sikkert i en halv time. Du svetter. Hunden peser. Rikelig med vann er viktig. Men aldri gi den mat før den har roet seg ned! Det er veldig viktig. Vent alltid en halv time etter fysisk aktivitet før du gir den mat.

Skrevet

mvh

Hunder skal jo ikke ha søtmelk (men kan få surmelk/yoghurt iflg vår dyrlege), og da skal de vel heller ikke ha (fløte-)is? En saftis er vel i såfall kanskje bedre? Ellers elsker vår hund helt vanlige isbiter han da, får det av og til :-)

Men ellers er det bare å tilby rikelig med rent drikkevann i skåla, så går det der seg til helt av seg selv. Vår hund peser også lenge hvis han har vært i aktivitet i varmt vær.

Et annet greit tips er å heller legge turen senere på kvelden og/eller tidligere på morgenen, altså mindre varme tidspunkter.

Skrevet

Hunder skal jo ikke ha søtmelk (men kan få surmelk/yoghurt iflg vår dyrlege), og da skal de vel heller ikke ha (fløte-)is? En saftis er vel i såfall kanskje bedre? Ellers elsker vår hund helt vanlige isbiter han da, får det av og til :-)

Men ellers er det bare å tilby rikelig med rent drikkevann i skåla, så går det der seg til helt av seg selv. Vår hund peser også lenge hvis han har vært i aktivitet i varmt vær.

Et annet greit tips er å heller legge turen senere på kvelden og/eller tidligere på morgenen, altså mindre varme tidspunkter.

En annen ting vi gjerne gjør på varme dager, er å dusje hunden med hageslangen for å kjøle han ned. Så lenge han ikke får vann i øynene så liker han det godt :-)

Skrevet

Jeg er klar over at de ikke skal ha søtmelk (og ikke sukker heller) - men som øyeblikkelig hjelp for en overopphetet hund, er det "lov".

Hunden skal selvsagt ikke ha is rutinemessig.

Skrevet

Jeg er klar over at de ikke skal ha søtmelk (og ikke sukker heller) - men som øyeblikkelig hjelp for en overopphetet hund, er det "lov".

Hunden skal selvsagt ikke ha is rutinemessig.

OK! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...