Gå til innhold

lav vekt

Gjest deppa og lei

Anbefalte innlegg

Gjest deppa og lei

Er en jente på 20 år som sliter litt med vekten for tiden. Jeg er lav av vekts, er nemlig bare 1,54m og før sommerferien veide jeg 47 kilo. Nå veier jeg 39,5kg og ser ikke ut. alle bein stikker ut her og der. Var hos legen her om dagen og da han regnet ut sånn BMI for høyden og vekten min sa han at:jo du er klart undervektig, men du har en BMI på 17 så det er ikke faretruende lavt.

jeg prøver å få i meg noe mat, men det er hardt. prøver å spise endel nøtter fordi det vet jeg er mange kalorier i. men jeg går bare ned jeg, selv om jeg spiser to poser nøtter om dagen.

jeg trives ikke med den kroppen jeg har nå, for alt av pupper, rumpe og former er borte. ser ut som en tolvåring i kroppen og det er lite kult!

tror ikke jeg har en spiseforstyrrelse for jeg ser at jeg er tynn nå, men har mistet kjæresten min i en bilulykke for 3 måneder siden og etter det har det vært veldig tøft. først reagerte jeg med å spise masse og trøste meg med det, mens når sommeren kom skjedde det motsatte. nå kjenner jeg på sulten istedet for sorgen.

men jeg er litt redd på grunn av helsa nå, for føler meg rett og slett ikke i form. har svimt av noen ganger,og det er ikke behagelig.

håper noen kan komme med noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å få i deg litt mat i gangen bare. Ta en liten skive til frokost, f.eks. med litt smør og brunost på og et lite glass melk til. Så en skive eller et knekkebrød 3 timer senere. Spis hver 3. time fra du står opp og til du legger deg, det trenger ikke være mye hver gang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Du kan ikke ha det så bra inni, siden så kort stund siden kjæresten din døde. har du noen å snakke med? får du noen form for hjelp. jeg tror ditt matproblem henger sammen med din sorg...

finn noen du kan dele tankene dine med, eller få¨profosjonell hjelp!!

Lykke til!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...