Gå til innhold

FU: hva er en "godt betalt" jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest søppeltømmer
Skrevet

Kommer jo an på utdannelsesnivå, alder osv.

En renovasjonsarbeider (kjøre søppelbil) har en godt betalt jobb i forhold til utdannelse, jeg hadde det som sommerjobb et par år og tjente mye bedre enn søsteren min som var nyutdannet lege (som tross alt krever gode karakterer og en lang utdannelse).

Det samme gjelder en del yrker som ikke krever så lang utdannelse, som heismontør, visse stillinger innen trykkeribransjen osv. Det er svært godt betalte jobber i forhold til kravene som stilles.

Gjest Trygdet jeg *snufs*
Skrevet

Hvis en tenker slik generell inntjening, så må en vel idag ha nesten en halv mill brutto hvis noen skal lette på øyelokket?

Skrevet

Hvis jeg skulle si en jobb var godt betalt, burde det vel være fire hundre tusen i året eller mer.

Men alt er relativt.

Jeg har litt over tre hundre tusen i året, men det er "en godt betalt" jobb, fordi jeg har så godt som ingen utdannelse.

Gjest Grumpy
Skrevet

Det er som andre sier relativt. Var en her inne som påsto å ha 400.000 i årslønn, vedkommende var da 23-24 år gammel. Det kaller jeg godt betalt. Kommer helt an på erfaring, bransje, utdannelse, alder...

Vet bare at jeg selv IKKE har en sånn jobb :)

Skrevet

Personlig ville jeg sagt et sted mellom 350 og 450 tusen, alt etter hva slags jobb og hvor.

".........................."

Gjest Vil bli rik
Skrevet

Hvis jeg skulle si en jobb var godt betalt, burde det vel være fire hundre tusen i året eller mer.

Men alt er relativt.

Jeg har litt over tre hundre tusen i året, men det er "en godt betalt" jobb, fordi jeg har så godt som ingen utdannelse.

Hva jobber du med?

Gjest embedseksamen
Skrevet

Jeg syns ikke jeg har en godt betalt jobb. Jeg har 7 års utdanning og en årslønn på 300 000. Andre i min bransje får gjerne 70-100 000 mer. Men jeg jobber innen kommunal helsesektor (ser etter noen annet nå).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...