Gjest Ut på reise snart... Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hei! Jeg har lest litt om tyrkia som dere har skrevet for en stund siden om side. Vi har bestilt tur til alanya. Jeg lurer på om du har noen erfaringer fra der? Vi skal ligge på hotell Augea Tac og reiser med star tour. Er byen i største laget? Det sto mellom side og alanya,og nå leste jeg så mye bra om side og angrer nesten på at vi tok alanya. Håper noen har erfaringer fra der. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg liker meg godt i Alanya men stranda egner seg lite for barn og nattelivet kan bli litt mye fjortisfyll. Så det kommer an på hva slags tur du er ute etter. Men vi har hygget oss der mens tenåringsdøtrene har hatt en fantastisk ferie. 0 Siter
Gemini Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg var i Tyrkia i 92 og hadde det greit nok med tanke på sol og bad, men ellers en mindre ålreit opplevelse enn jeg har hatt på alle mine Hellas-ferier. Det er noe med de ekstremt pågående selgerne og innkasterne på restaurantene blant annet, og hele "feelingen" som ikke tiltaler meg. Velger meg heller Hellas jeg da... Folk er forskjellige da! Håper jo du får en OK ferie! 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Vi reiser til Side om 3 ukers tid. Har hørt masse positivt om byen, og har leste alt det "pappa bjørn" har skrevet. Gleder meg masse. Men det var ikke det du spurte om... ;o) 0 Siter
Matthea Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Jeg var i Alanya i sommer og det er den beste ferien jeg har hatt noensinne. Folk der var jevnt over svært åpne og hyggelige, maten var aldeles nydelig, utelivet var fantastisk og servicen var stort sett upåklagelig. Ser at de innpåslitne selgerne er nevnt og det synes også jeg er en uting. Men den enkleste strategien fant jeg ut var å gå målbevisst forbi og bare riste høflig på hodet til selgere som skulle ha meg inn i butikken. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er så det er ikke sikkert du er ute etter de samme tingene som meg, men Queens Garden MÅ du besøke. Det er en resturant med superstemning og nydelig mat. Retten som heter Queens Garden special er bare utrolig. Sukk, jeg vil tilbake!! Det kommer en ny sommer... 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Heisaan, jeg edr bare fort innom her men skal forsøke meg på et kjapt svar. Alanya er en større by som jeg synes er mere uoversiktlig. Jeg liker ikke for store forhold, så vi var bare i Alanya en dag. I tillegg var kloakkledningen spruket på hotellet vi var så vi var ganske hissige på å reise videre kan du si. Men om du er i alanya og vil se side er ikke det noe problem. Sett deg inn i en drosje, gi sjåføren 5 millioner og si du skal til Otogar. Dersom han forlanger mere finner du en annen drosje. Når du kommer til Otogar går du inn på OTO Ofici som er billettkontoret og kjøper bussbillett til Side. Det koster 15-20 kroner per person avhenging av kurs. Da får du luftkondisjonert buss med servering av flaskevann inkludert. Denne bussturen tar ca. en time menkjører ikke motorveien, men langs kyststripen hele veien. Det er en kjempefin tur som jeg anbefaler. Når du kommer til Side går du til Tropic Hotell og leier strandstol av dem. Du kan ta en drosje eller gå, det er ikke langt. Der får du strandstol av en fyr jeg kjenner godt. Hils ham og si at " My friend from norway told me to find the Monkey on the beach". Da vet han at jeg har anbefalt ham så du får god pleie.*L* Han fikser parasoll, tømmer askebeger, masserer osv. Han blir veldig fornøyd om du kjøper en is til ham, gjerne blå smurfeis. Når du har solt deg litt kan du gå strandpromenaden inn til sentrum, spise på The End som er en opplevelse i seg selv, gå hovedgaten hel til toppen, kjør traktor til bussen og reis tilbake til alanya. Da har du fått se mye av Side så du har vært der. Jeg elsker den byen og vil anbefale den på det varmeste. Denne turen vil gi deg en dag i byen, og jeg vil anbefale deg å ta en runde så du har vært der. Jeg kommer til å dra en tur ned den 1 september om alt går som det skal. Da skal jeg forsøke å gjøre meg tilgjengelig på mail om ikke annet. God tur. 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Heisaan, jeg edr bare fort innom her men skal forsøke meg på et kjapt svar. Alanya er en større by som jeg synes er mere uoversiktlig. Jeg liker ikke for store forhold, så vi var bare i Alanya en dag. I tillegg var kloakkledningen spruket på hotellet vi var så vi var ganske hissige på å reise videre kan du si. Men om du er i alanya og vil se side er ikke det noe problem. Sett deg inn i en drosje, gi sjåføren 5 millioner og si du skal til Otogar. Dersom han forlanger mere finner du en annen drosje. Når du kommer til Otogar går du inn på OTO Ofici som er billettkontoret og kjøper bussbillett til Side. Det koster 15-20 kroner per person avhenging av kurs. Da får du luftkondisjonert buss med servering av flaskevann inkludert. Denne bussturen tar ca. en time menkjører ikke motorveien, men langs kyststripen hele veien. Det er en kjempefin tur som jeg anbefaler. Når du kommer til Side går du til Tropic Hotell og leier strandstol av dem. Du kan ta en drosje eller gå, det er ikke langt. Der får du strandstol av en fyr jeg kjenner godt. Hils ham og si at " My friend from norway told me to find the Monkey on the beach". Da vet han at jeg har anbefalt ham så du får god pleie.*L* Han fikser parasoll, tømmer askebeger, masserer osv. Han blir veldig fornøyd om du kjøper en is til ham, gjerne blå smurfeis. Når du har solt deg litt kan du gå strandpromenaden inn til sentrum, spise på The End som er en opplevelse i seg selv, gå hovedgaten hel til toppen, kjør traktor til bussen og reis tilbake til alanya. Da har du fått se mye av Side så du har vært der. Jeg elsker den byen og vil anbefale den på det varmeste. Denne turen vil gi deg en dag i byen, og jeg vil anbefale deg å ta en runde så du har vært der. Jeg kommer til å dra en tur ned den 1 september om alt går som det skal. Da skal jeg forsøke å gjøre meg tilgjengelig på mail om ikke annet. God tur. Vi skal også til Side, Tropic den 1. september. Ser deg kanskje da ;o) Jeg har lest og printet ut omtrent alt du har skrevet om Side her inne - kjempenyttig. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Vi skal også til Side, Tropic den 1. september. Ser deg kanskje da ;o) Jeg har lest og printet ut omtrent alt du har skrevet om Side her inne - kjempenyttig. Vi skal nok på samme fly om du reiser fra "Moen". Tropic har jeg vært på, trangt men veldig hyggelig. De har en nydelig hage og ligger nærmest på stranden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.