Gjest anouschka78 Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hei! Er litt i villede nå, men lurer på om kanskje noen her kan svare. Har en sønn med ADHD som er svært krevende. Han går på skole 4 km fra hjemmet. Selv så har jeg fått diagnosen bipolar depresjon. Har slitt med dette siden barndommen og er i perioder syk. I tillegg til å ha et barn med ADHD, skal jeg fungere i jobb. Er arbeidssøkende. Korteste vei til by med jobb er 3 mil. For å rekke sfo er jeg nødt til å kjøpe bil. Har ikke mye penger som arbeidsledig enslig forsørger. Kan vi ha rett til stønad til bil for å redusere stress og for at jeg fortere kan komme i jobb? Jeg tåler dårlig stress, har vært under attføring to ganger og har mye muskelsmerter og stivhet. Håper noen vet! :-) 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Her har du reglene for å få trygdebil http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=hjelpemidler&path_sub=livssituasjoner&path4=dagliglivet&path5=bil 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Jeg vet om noen som har fått bil pga psykisk lidelse men vet også at det er svært vanskelig å få det gjennom. Og har du dårlig råd, vil det antagelig være rimeligere for deg å kjøpe en gammel bil isteden. Kaskoforsikring på trygdebiler er pålagt og den er skyhøy siden trygdekontoret forlanger lav egenandel. Kjenner folk som betaler 16 000 kr i året bare i forsikring. Dessuten må du levere bilen på service to ganger i året og det koster gjerne 4000 kr hver gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.