u100048817 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei! Etter tvillingfødsel har jeg klart å legge på meg 10 kg. Men legen sier at jeg må slanke meg ned til ca 65 kg før jeg kan få bukplasikk. Er nå i overkant av 70 og er 164 høy. Kan noen gi meg tips på hvordan effektivt kvitte seg med de ekstra kiloene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Det er fysisk umulig å gå ned noe særlig mer enn 500-800 gram fett i uka. Det vil si at du vil bruke ca 3 mnd på å gå ned seks kg. Det er flere grunner til at man bør bruke litt tid. Hvis vekttapet er raskere enn dette, er det stor sannsynlighet for at det er væske og muskler man mister, og ikke fett. Og en annen grunn til at det ikke bør gå for fort, er at kroppen vil oppleve en intes slanking som en "krisesituasjon" eller en "sultkatastrofe". Kroppen er da programmert til å holde på fettlagerene lengst mulig, og bare forbrenne muslker. Så rask slanking kan ofte føre til det motsatte resultatet enn man ønsker; nemlig at man går ned i kilo, men opp i fettprosent... For å gå ned på en sunn og varende måte, bør du spise fem-seks små og magre og proteinrike måltider om dagen. DVS. grovt brød (rugbrød er bra). Kylling og fisk sammen med salat osv. Lette melkeprodukter er bra proteinkilde, og kan dempe søtbehovet noe. Masse grønnsaker - gulerøtter, selleri som mellommåltider. Du kan finne mange gode oppskrifter på Grete Roede sider på nettet. Og du bør bevege deg minst en halv time hver dag. Annenhver dag bør du trene aktivt, slik at du blir sliten i muskelene og svett. De andre dagene bør du gå en rask tur for å holde forbrenningen oppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.