Gå til innhold

Utroskap å kjøpe sex? Jeg vil gjerne si en ting til alle som kjøper sex.

Anbefalte innlegg

lille, store, redde meg
Skrevet

Skriver dette innlegget etter å ha lest innlegget som sikkert ikke var mye seriøst.

(Det var et spørsmål om det var utroskap å kjøpe sex...)

Men om det var det: Skal vi på DOL spore opp dama til denne fyren og spørre henne.

Jeg har selv prostituert meg for å få penger til stoff noen ganger.

Og min definisjon på prostitusjon er: En lovlig voldtekt som ikke kan anmeldes.

Å utnytte folk i en vanskelig livsituasjon.

Å se på en kvinne som en vare.

Hvordan tror du denne kvinnen har det?

Du er med på å ødelegge et liv!

Hva betaler du?

Hvor mye er et liv verdt?

Ikke si at hun liker det, for hun hater hvert sekund.

Ikke si at hun gjør det av egen fri vilje.

Enten er hun hekta på dop eller så er hun tvunget av noen.

Ikke?

Nei, da er hun psykisk syk og fanget i et nett av masse voldtekter som hun frivillig er med på.

Jeg vet.

Fordi jeg selv har vært der.

Det er helt jævligt.

Men jeg var allerede misbrukt og voldtatt, så jeg hadde allerede bygget opp et skall.

Jeg hadde allerede lært meg å skille kropp og sjel.

Den dagen jeg fant ut at kroppen min og sjelen min var et menneske.

At det var meg.

Da grått jeg lenge.

Jeg fortalte noen damer hvilke uhyrer de hadde som mann.

Og det har de i ettertid takket meg for.

Til alle dere som kjøper sex:

Dere er med på å ødelegge et liv.

Til alle dere som ikke bryr dere om det:

Håper dere brenner i helvete

Ps. Svar som er for salg av sex blir ikke lest!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

10

• thinkerbell

9

• lille, store, redde meg

8

• mil1365380270

4

Skrevet

Jeg har aldri prostituert meg. Derimot har jeg jobbet med prostituerte og jeg er helt enig i det du skriver etter å ha snakket med mange av dem.

Skrevet

Men nå har det seg også slik at endel kvinner faktisk velger denne veien selv. Og evnen til å velge, -den har de fleste.

lille, store, redde meg
Skrevet

Jeg har aldri prostituert meg. Derimot har jeg jobbet med prostituerte og jeg er helt enig i det du skriver etter å ha snakket med mange av dem.

Takk Dorthe!

Satte pris på innlegget ditt.

Vil ikke akuratt si at jeg hadde evnen til å velge som tinkerbell hevder.

Da jeg gikk på heroin.

Men nå som jeg er nykter synes jeg det er helt sykt at jeg gjorde noe slik mot megselv.

Skrevet

Kjente for noen år siden ei som jobbet som prostituert. Verken tvunget eller rusavhengig, men jeg tror ("vet") at det lå seksuell mishandling i barneårene bak. En følelse av å ikke duge til annet... Og mange ubehandlede traumer mm. Etter hvert noe rus-problematikk, men ikke som start på det hele, mer for å døyve tanker og følelser i kjølvannet av sitt "yrke"... Og etter hvert også en avhengighet av de store inntektene som det tross alt var snakk om... Men følelsen av å ikke duge til annet, ikke være verdt mer var nok den største hindringen til å komme ut av det hele og inn i normalt liv. Jeg prøvde hardt for å få henne ut av bransjen, men lyktes dessverre ikke... :-(

Gjest lynyrd
Skrevet

Men nå har det seg også slik at endel kvinner faktisk velger denne veien selv. Og evnen til å velge, -den har de fleste.

Ja slik er det,tenk at i Pakistan er det riktig mange pikebarn som velger å omkomme i strykejernsulykker.Evnen til å velge har vi alle,som du sier.

Skrevet

Takk Dorthe!

Da jeg gikk på heroin.

Men nå som jeg er nykter synes jeg det er helt sykt at jeg gjorde noe slik mot megselv.

Med fare for å høre kynisk ut: Du hadde vel et valg da du tok stoff for første gang?? Det var vel ingen som truet deg til å prøve??

Men over til prostitusjon, jeg syns uendelig synd på de som står på gata om kvelden og selger kroppen sin. Ofte er de helt unge jenter, det er grusomt. Ingen kan vel påstå noe annet..og mannfolka som kjøper..fy! Jeg har ikke ord for å beskrive hva jeg syns om dem..

Skrevet

Takk Dorthe!

Da jeg gikk på heroin.

Av alle de jentene jeg traff når jeg jobbet, var det kun en av dem som synes det var en grei måte å tjene penger på. Resten hadde ikke noe valg fordi de trengte penger til heroin.

Jeg får vondt i magen over alle de jentene som døde av overdoser mens jeg jobbet der. Det var like fælt hver gang.

Skrevet

Med fare for å høre kynisk ut: Du hadde vel et valg da du tok stoff for første gang?? Det var vel ingen som truet deg til å prøve??

Men over til prostitusjon, jeg syns uendelig synd på de som står på gata om kvelden og selger kroppen sin. Ofte er de helt unge jenter, det er grusomt. Ingen kan vel påstå noe annet..og mannfolka som kjøper..fy! Jeg har ikke ord for å beskrive hva jeg syns om dem..

Det er mye mer prostitusjon enn den som foregår åpenlyst på gata... Det finnes en haug av såkalte massasje-institutter rundt om (særlig i Oslo, men sikkert også i andre byer), der det foregår langt mer enn massasje... Og så har du selvsagt de som driver med prostitusjon ut fra egne leiligheter. Jeg har ikke satt meg inn i noen statistikk, men jeg kan godt tenke meg at det er langt mer prostitusjon innendørs enn utendørs, for å si det sånn... Uten at det er noe mer ålreit av den grunn, på ingen måte!

Skrevet

Ja slik er det,tenk at i Pakistan er det riktig mange pikebarn som velger å omkomme i strykejernsulykker.Evnen til å velge har vi alle,som du sier.

Jeg snakker ikke om trafficking, jeg snakker ikke om de hjelpeløse prostiuerte som lille,store skriver om ..som er fanget ..hvis eneste mål er å overleve neste dag. Jeg snakker om _noen_ kvinner som faktisk velger den veien, som oftest grunnet økonomi. De finnes de også.

Gjest lynyrd
Skrevet

Jeg snakker ikke om trafficking, jeg snakker ikke om de hjelpeløse prostiuerte som lille,store skriver om ..som er fanget ..hvis eneste mål er å overleve neste dag. Jeg snakker om _noen_ kvinner som faktisk velger den veien, som oftest grunnet økonomi. De finnes de også.

Selv heller jeg mot den oppfatning at kvinner som har dårlig økonomi er like kreative som menn med dårlig økonomi.Altså enten jobber de "hvitt" for å komme ut av knipa,eller begår ulike typer lovbrudd for å spe på inntekta.

At det skulle være en hel del kvinner som pga økonomiske hensyn og sin egen valgfrihet lever som prostituerte får du ikke meg til å tro på et sekund,og jeg har jobbet med veldig mange prostituerte.

Det er alltid psykiske problem eller rusmisbruk som ligger bak.

Noen menn jeg kjenner derimot hevder at flertallet av de prostituerte liker jobben sin og at dette "yrket" er et reelt alternativ til annen arbeidsvirksomhet.For meg høres dette fullstendig søkt ut.

Skrevet

Selv heller jeg mot den oppfatning at kvinner som har dårlig økonomi er like kreative som menn med dårlig økonomi.Altså enten jobber de "hvitt" for å komme ut av knipa,eller begår ulike typer lovbrudd for å spe på inntekta.

At det skulle være en hel del kvinner som pga økonomiske hensyn og sin egen valgfrihet lever som prostituerte får du ikke meg til å tro på et sekund,og jeg har jobbet med veldig mange prostituerte.

Noen menn jeg kjenner derimot hevder at flertallet av de prostituerte liker jobben sin og at dette "yrket" er et reelt alternativ til annen arbeidsvirksomhet.For meg høres dette fullstendig søkt ut.

"Altså enten jobber de "hvitt" for å komme ut av knipa,eller begår ulike typer lovbrudd for å spe på inntekta". Ja, det er disse jeg snakker om.

å hevde at .."flertallet av de prostituerte liker jobben sin og at dette "yrket" er et reelt alternativ til annen arbeidsvirksomhet." er jo helt skrudd. Det var nå en gang ikke -det- jeg mente :)

Gjest lynyrd
Skrevet

"Altså enten jobber de "hvitt" for å komme ut av knipa,eller begår ulike typer lovbrudd for å spe på inntekta". Ja, det er disse jeg snakker om.

å hevde at .."flertallet av de prostituerte liker jobben sin og at dette "yrket" er et reelt alternativ til annen arbeidsvirksomhet." er jo helt skrudd. Det var nå en gang ikke -det- jeg mente :)

????

Skjønner ikke hva du mener,mulig jeg er ekstremt tungnem)

"De som jobber hvitt eller begår ulike typer lovbrudd" er de du snakker om?

Javel,men de som jobber eller er kriminelle er jo ikke prostituerte,men har funnet andre måter å skaffe penger på.

Skrevet

????

Skjønner ikke hva du mener,mulig jeg er ekstremt tungnem)

"De som jobber hvitt eller begår ulike typer lovbrudd" er de du snakker om?

Javel,men de som jobber eller er kriminelle er jo ikke prostituerte,men har funnet andre måter å skaffe penger på.

jeg snakker oom de som i en periode bevisst velger prostitusjon som en løsning.

du er ikke tungnem, det er bare jeg som ordlegger meg noe så innigranskauen tungvindt

Gjest protita
Skrevet

jeg snakker oom de som i en periode bevisst velger prostitusjon som en løsning.

du er ikke tungnem, det er bare jeg som ordlegger meg noe så innigranskauen tungvindt

De som bevisst en periode velger prostitusjon har vel gjerne allerede fått et forferdelig negativt syn på egen kropp,kanskje pga misbruk, voldtekt osv. Det er mye som kan skjule seg bak en flott fasade. Ingen kvinner med en sunn og normal oppvekst velger prostitusjon.

mil1365380270
Skrevet

Virker som det tilsynelatende er enkle, lettjente penger. Det er etterpå - når man kommer til seg selv, og vil ha et liv - sannheten kommer frem. Hør på de som har kommet ut av det!

Man skal aldri bagatellisere det. Tenk på hva det gjør med en persons forhold til sin egen kropp, sex. Og hvor lett er det å få kjæreste, og et normalt liv? Hvis du i det hele tatt finner en du klarer å tro er god.

Ganske vanlig å få helt avsmak på menn, tror jeg, når man har involvert seg med så mange av dem, der de er familiefedre og kjærester i "virkeligheten", også viser de deg hvilke bedragerske svin de egentlig er.

Tenk gjennom hvorfor det ikke er noe du vil gjøre. Vi mennesker er egentlig ikke så forskjellige i utgangspunktet, bare preget av det livet vi har levet.

petter smart
Skrevet

En undersøkelse viste at bl.a. mange kvinnelige studenter livnærte seg som prostituerte. Mange av dem studerte jus og medisin. De klarte ikke å opprettholde et luksusliv på studielånet og en sommerjobb strakk ikke til.

Skrevet

En undersøkelse viste at bl.a. mange kvinnelige studenter livnærte seg som prostituerte. Mange av dem studerte jus og medisin. De klarte ikke å opprettholde et luksusliv på studielånet og en sommerjobb strakk ikke til.

Presis. Ikke så "vanlig" i dette lille landet, men drar vil usa derimot er slike tilstander desverre mer "vanlig". Og ikke fortell meg at disse kvinnen ikke har valg!

petter smart
Skrevet

Er det ikke også synd på de menn som er så stakkarslige og desperate at de må kjøpe sex? De som gjerne ikke får sex på noen annen måte. Tror du ikke mange av de også sliter med problemer?

"lovlig voldtekt", det blir jo en selvmotsigelse. Så lenge kvinnen stiller villig opp så er det ikke voldtekt.

En kan bruke samme logikk om alle jobber. Jeg hadde foretrukket å ikke jobbe, utnytter da min arbeidsgiver meg?

En kan også se det som at kvinnene utnytter desperate menn og tar penger for sex. Mange menn blakker seg på horer.

Videre er det enkelte kvinner som prostituerer seg av fri vilje. Bl.a. er det mange studenter som sper på studielånet på denne måten.

Du kan ikke ta utgangspunkt i din situasjon og konkludere med at det er likt for alle andre. Du vet? Nei, du vet kun om din situasjon og evt de du har snakket med. Du kjenner ikke alle prostituerte, du vet ikke hva som ligger bak hos alle.

Du tok valget om å bruke stoff, noe som ofte fører til kriminalitet eller prostitusjon. Dette er altså ikke noe som er tredd ned over ørene på deg.

Gjest Dovregubben
Skrevet

Er det ikke også synd på de menn som er så stakkarslige og desperate at de må kjøpe sex? De som gjerne ikke får sex på noen annen måte. Tror du ikke mange av de også sliter med problemer?

"lovlig voldtekt", det blir jo en selvmotsigelse. Så lenge kvinnen stiller villig opp så er det ikke voldtekt.

En kan bruke samme logikk om alle jobber. Jeg hadde foretrukket å ikke jobbe, utnytter da min arbeidsgiver meg?

En kan også se det som at kvinnene utnytter desperate menn og tar penger for sex. Mange menn blakker seg på horer.

Videre er det enkelte kvinner som prostituerer seg av fri vilje. Bl.a. er det mange studenter som sper på studielånet på denne måten.

Du kan ikke ta utgangspunkt i din situasjon og konkludere med at det er likt for alle andre. Du vet? Nei, du vet kun om din situasjon og evt de du har snakket med. Du kjenner ikke alle prostituerte, du vet ikke hva som ligger bak hos alle.

Du tok valget om å bruke stoff, noe som ofte fører til kriminalitet eller prostitusjon. Dette er altså ikke noe som er tredd ned over ørene på deg.

Det er ikke synd på menn som er så stakkarslige og desperate at de "må" kjøpe sex. Sex er faktisk ikke en menneskerett. Det er ikke noe man kan kreve. Man kan faktisk leve uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...