Gå til innhold

Utroskap å kjøpe sex? Jeg vil gjerne si en ting til alle som kjøper sex.

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta
Skrevet

Er det ikke også synd på de menn som er så stakkarslige og desperate at de må kjøpe sex? De som gjerne ikke får sex på noen annen måte. Tror du ikke mange av de også sliter med problemer?

"lovlig voldtekt", det blir jo en selvmotsigelse. Så lenge kvinnen stiller villig opp så er det ikke voldtekt.

En kan bruke samme logikk om alle jobber. Jeg hadde foretrukket å ikke jobbe, utnytter da min arbeidsgiver meg?

En kan også se det som at kvinnene utnytter desperate menn og tar penger for sex. Mange menn blakker seg på horer.

Videre er det enkelte kvinner som prostituerer seg av fri vilje. Bl.a. er det mange studenter som sper på studielånet på denne måten.

Du kan ikke ta utgangspunkt i din situasjon og konkludere med at det er likt for alle andre. Du vet? Nei, du vet kun om din situasjon og evt de du har snakket med. Du kjenner ikke alle prostituerte, du vet ikke hva som ligger bak hos alle.

Du tok valget om å bruke stoff, noe som ofte fører til kriminalitet eller prostitusjon. Dette er altså ikke noe som er tredd ned over ørene på deg.

"Videre er det enkelte kvinner som prostituerer seg av fri vilje. Bl.a. er det mange studenter som sper på studielånet på denne måten. "

Hva er "mange"?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

10

• thinkerbell

9

• lille, store, redde meg

8

• mil1365380270

4

Skrevet

"Videre er det enkelte kvinner som prostituerer seg av fri vilje. Bl.a. er det mange studenter som sper på studielånet på denne måten. "

Hva er "mange"?

Jeg har desverre ingen tall å gi deg, et nøyaktig antall finnes nok heller ikke. Men kvinner som selger sex for å spe på studielånet, de finnes. Kanskje ikke så mange i dette landet, men i USA er ikke dette helt "uvanlig" å høre om.

petter smart
Skrevet

Det er ikke synd på menn som er så stakkarslige og desperate at de "må" kjøpe sex. Sex er faktisk ikke en menneskerett. Det er ikke noe man kan kreve. Man kan faktisk leve uten.

Da er det heller ikke synd på kvinner som selger sex. De må ikke selge sex. Å tjene masse penger til stoff eller andre ting er ingen menneskerett. Man kan klare seg uten.

Gjest ikke alle valg er reelle
Skrevet

Da er det heller ikke synd på kvinner som selger sex. De må ikke selge sex. Å tjene masse penger til stoff eller andre ting er ingen menneskerett. Man kan klare seg uten.

Noen er mentalt sterke, og takler å jobbe seg gjennom incest / overgrep / omsorgssvikt / psykiske plager på grunn av vonde opplvelser.

Noen er ikke så sterke, og ender opp med å søke seg til miljøer og narkotika og deretter prostitusjon / kriminalitet.

Jeg er enig med deg at de aller fleste av oss har frie valg, og det er viktig å være obs på dette slik at enkeltpersoner ansvarliggjøres for de valgene de tar, også i vanskelige situasjoner i livet.

Men det blir litt flåsete slik du skriver det, man må ta høyde for at de som faller utenfor, ofte har kobinasjoner av veldig vonde opplevelser som overgrep og omsorgssvikt bak seg, samtidlig som de kanskje ikke er blant de mentalt sterkeste.

Noen klarer seg utrolig bra til tross for vonde opplevelser, disse omtales gjerne som "løvetannbarna". Og mange forsker på hva det er som gjør at noen klarer seg veldig bra til tross for overgrep, mens andre ikke gjør det.

Alt handler ikke om reelle valg, vi er ulikt utstyrt fra fødselen av.

Skrevet

jeg reagerer også på bruken av ordet -lovlig voldtekt.

De som har blitt voldtatt hadde ingen valg. De som gjør dette for å ha en økonomisk "sikkerhet" gjør det av egen fri vilje. Du kan ikke frata disse kvinnene retten til å velge selv, ei heller plassere dem i en "offer-bås".

Mitt poeng var altså. Der finnes så uendelig mange "typer" av prostitusjon.. noen mennesker velger prostitusjon som en løsning og må da også selvsagt være klar over konsekvensene dette kan gi. Enkelte prostituerte har valg men nekter å ta dem og forblir i offer-rollen (mye for det det kjente traume er bedre enn det ukjente). Andre prostiterte som du skriver..har faktisk ikke valg. De er fullstendig fanget.

Gjest Grumpy
Skrevet

Jeg har desverre ingen tall å gi deg, et nøyaktig antall finnes nok heller ikke. Men kvinner som selger sex for å spe på studielånet, de finnes. Kanskje ikke så mange i dette landet, men i USA er ikke dette helt "uvanlig" å høre om.

Nå har de vel ikke samme gunstige studielånordning i USA som her i Norge så hvis ikke opphavet har spart opp "college-fond" eller man får stipend av noen slag må vel det meste finansieres på andre måter hvis man skal studere. Derfor er nok dette mer utbredt "over there". Her i landet tror jeg det bare er en myte. Noen prøver kanskje og kommer seg til helvete ut når de oppdager at det ikke er så enkelst som de tror, og noen blir. De tror jeg hadde funnet veien dit før eller senere uansett...

Skrevet

Nå har de vel ikke samme gunstige studielånordning i USA som her i Norge så hvis ikke opphavet har spart opp "college-fond" eller man får stipend av noen slag må vel det meste finansieres på andre måter hvis man skal studere. Derfor er nok dette mer utbredt "over there". Her i landet tror jeg det bare er en myte. Noen prøver kanskje og kommer seg til helvete ut når de oppdager at det ikke er så enkelst som de tror, og noen blir. De tror jeg hadde funnet veien dit før eller senere uansett...

korrekt.

petter smart
Skrevet

Presis. Ikke så "vanlig" i dette lille landet, men drar vil usa derimot er slike tilstander desverre mer "vanlig". Og ikke fortell meg at disse kvinnen ikke har valg!

Her står det en del om dette

http://universitas.uio.no/Arkiv/1998/22/SEKS.HTM

Det er klart at ingen tjener 60 000 i måneden på kun massasje.

Det står bl.a. "Det er en myte at det kun er ressurssvake jenter som prostituerer seg"

lille, store, redde meg
Skrevet

jeg reagerer også på bruken av ordet -lovlig voldtekt.

De som har blitt voldtatt hadde ingen valg. De som gjør dette for å ha en økonomisk "sikkerhet" gjør det av egen fri vilje. Du kan ikke frata disse kvinnene retten til å velge selv, ei heller plassere dem i en "offer-bås".

Mitt poeng var altså. Der finnes så uendelig mange "typer" av prostitusjon.. noen mennesker velger prostitusjon som en løsning og må da også selvsagt være klar over konsekvensene dette kan gi. Enkelte prostituerte har valg men nekter å ta dem og forblir i offer-rollen (mye for det det kjente traume er bedre enn det ukjente). Andre prostiterte som du skriver..har faktisk ikke valg. De er fullstendig fanget.

Og jeg var ei av de andre prostituerte. Jeg hadde ikke valg.

Og jeg vet hva det vil si å bli voldtatt, for jeg ble voldtatt ni år gammel.

Og jeg vet hva det er å prostituere meg.

Så jeg tilater meg å bruke hva ord jeg vil.

For det er min erfaring, mitt ord og det var slik jeg følte meg etterpå.

lille, store, redde meg
Skrevet

Er det ikke også synd på de menn som er så stakkarslige og desperate at de må kjøpe sex? De som gjerne ikke får sex på noen annen måte. Tror du ikke mange av de også sliter med problemer?

"lovlig voldtekt", det blir jo en selvmotsigelse. Så lenge kvinnen stiller villig opp så er det ikke voldtekt.

En kan bruke samme logikk om alle jobber. Jeg hadde foretrukket å ikke jobbe, utnytter da min arbeidsgiver meg?

En kan også se det som at kvinnene utnytter desperate menn og tar penger for sex. Mange menn blakker seg på horer.

Videre er det enkelte kvinner som prostituerer seg av fri vilje. Bl.a. er det mange studenter som sper på studielånet på denne måten.

Du kan ikke ta utgangspunkt i din situasjon og konkludere med at det er likt for alle andre. Du vet? Nei, du vet kun om din situasjon og evt de du har snakket med. Du kjenner ikke alle prostituerte, du vet ikke hva som ligger bak hos alle.

Du tok valget om å bruke stoff, noe som ofte fører til kriminalitet eller prostitusjon. Dette er altså ikke noe som er tredd ned over ørene på deg.

Petter smart kler deg ikke, for du er JÆVLIG dum!

Valgt det selv?

Hva faen vet du om meg siden du påstår det?

Du vet ikke en dritt om verken meg, stoffmisbruk eller prostitusjon.

Men det var jo akuratt det jeg mente med lovlig voldtekt!

Du lar andre voldta deg.

Og du sitter igjen med samme skammen som etter en voldtekt.

Kom ikke her å si at jeg ikke vet det.

Jeg har stått oppi det med begge beina!

Synd på menn som ikke får sex?

Jævlig må jeg si....

tommy's tiger
Skrevet

Valgt det selv?

Du lar andre voldta deg.

Jævlig må jeg si....

Må si meg enig med Petter jeg, man velger da om man vil bli narkoman selv, man velger også om man vil prostituere seg. Så sant man ikke blir fanget i noe da.

mil1365380270
Skrevet

Må si meg enig med Petter jeg, man velger da om man vil bli narkoman selv, man velger også om man vil prostituere seg. Så sant man ikke blir fanget i noe da.

Om å "velge".

For å gjøre et sånt valg, må det ligge visse forutsetninger til grunn. Det er ikke noe man velger om man har det godt, og er fornøyd med livet og seksualiteten sin.

Dette burde alle horekunder ha fått med seg, feigt å bruke "fritt valg" som argument for at de kan fortsette å kjøpe sex med god samvittighet.

Egentlig skjønner jeg ikke hvordan de får seg til å gjøre det, de fleste er smarte nok til å vite bedre.

petter smart
Skrevet

Valgt det selv?

Du lar andre voldta deg.

Jævlig må jeg si....

Du synes tydelig veldig synd på deg selv. Du krever at andre skal synes synd på deg. Men du har ikke fnugg av empati for andre. En pussig og farlig kombinasjon.

Alt er "de andres" feil. Du har ikke hatt noen valg. Du er helt uten skyld. Eller?!

Jeg vet lite om deg, men jeg vet at ikke alle er som deg. Du vet like lite om alle andre prostituerte som jeg vet om deg. Alle er ikke som deg. Dine erfaringer er ikke alle andres.

Og det var du som valgte å begynne med stoff. Ingen tvang deg til å prøve. Ingen tvang deg til å selge kroppen din.

Så lenge du selger kroppen din er det ikke snakk om voldtekt.

Jeg sier at selv om du følte det som en voldtekt, så føler ikke alle andre det slik.

petter smart
Skrevet

Og jeg var ei av de andre prostituerte. Jeg hadde ikke valg.

Og jeg vet hva det vil si å bli voldtatt, for jeg ble voldtatt ni år gammel.

Og jeg vet hva det er å prostituere meg.

Så jeg tilater meg å bruke hva ord jeg vil.

For det er min erfaring, mitt ord og det var slik jeg følte meg etterpå.

Men du har INGEN rett til å projisere dine erfaringer over på andre og hevde at dine erfaringer gjelder for alle.

petter smart
Skrevet

Om å "velge".

For å gjøre et sånt valg, må det ligge visse forutsetninger til grunn. Det er ikke noe man velger om man har det godt, og er fornøyd med livet og seksualiteten sin.

Dette burde alle horekunder ha fått med seg, feigt å bruke "fritt valg" som argument for at de kan fortsette å kjøpe sex med god samvittighet.

Egentlig skjønner jeg ikke hvordan de får seg til å gjøre det, de fleste er smarte nok til å vite bedre.

Det samme kan en si om mange av de produktene/tjenestene vi kjøper. En økende andel produkter, spesielt klær og sko, blir laget i såkalte lavkostland der folk må jobbe 12+ timer hver dag for en lønn de såvidt overlever på, bokstavlig talt (de tjener såvidt nok til å bli mett).

Likevel kjøper folk disse produktene.

tommy's tiger
Skrevet

Om å "velge".

Jeg bruker ikke fritt valg å bli hore som unnskyldning for å kjøpe sex. Det kan ikke forsvares uansett!!

Men jeg mener at de som er prostiuerte heller ikke kan klage på at de er det, for de har jo valgt det selv.

mil1365380270
Skrevet

Det samme kan en si om mange av de produktene/tjenestene vi kjøper. En økende andel produkter, spesielt klær og sko, blir laget i såkalte lavkostland der folk må jobbe 12+ timer hver dag for en lønn de såvidt overlever på, bokstavlig talt (de tjener såvidt nok til å bli mett).

Likevel kjøper folk disse produktene.

Problemet med klær og skotøy, er at vi sjelden har mulighet til å sjekke opprinnelsen. Max Havelar (heter det det?) er en mulighet ved enkelte matprodukter.

Ved kjøp av prostituerte er det umulig å handle i god tro, såfremt man er et normalt opplyst menneske.

mil1365380270
Skrevet

Du synes tydelig veldig synd på deg selv. Du krever at andre skal synes synd på deg. Men du har ikke fnugg av empati for andre. En pussig og farlig kombinasjon.

Alt er "de andres" feil. Du har ikke hatt noen valg. Du er helt uten skyld. Eller?!

Jeg vet lite om deg, men jeg vet at ikke alle er som deg. Du vet like lite om alle andre prostituerte som jeg vet om deg. Alle er ikke som deg. Dine erfaringer er ikke alle andres.

Og det var du som valgte å begynne med stoff. Ingen tvang deg til å prøve. Ingen tvang deg til å selge kroppen din.

Så lenge du selger kroppen din er det ikke snakk om voldtekt.

Jeg sier at selv om du følte det som en voldtekt, så føler ikke alle andre det slik.

"Du vet like lite om alle andre prostituerte som jeg vet om deg. "

"Alle andre" prostituerte, kan man selvfølgelig ikke uttale seg om. Men visse fellesstrekk finnes, og de fanger du opp ved å snakke med andre i lignende situasjon. Eller lese undersøkelser, oppsøke prosenteret. Noe hun nok har gjort.

Et fellestrekk er at forholdet ditt til kropp, menn og sex blir ødelagt. Et overveldende flertall har opplevd seksuelt misbruk før de gikk ut i prostitusjon. Dette gjelder både kvinner og menn.

Sikkert fristende å bruke et argument som "fritt valg" og begrepet "luksusprostituert", for å vise at ikke alle er "ofre", men man kommer ikke bort fra fellestrekkene de prostituerte har for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...