Gå til innhold

Sykehuset Østfold/Fredrikstad - likegyldighetens høyborg?

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren
Skrevet

Året 2004 (hittil....), slik jeg klarer å rekapitulere det;

SØHF får først skarp krtikk av Helsetilsynet/Fylkeslegen pga alvorlig systemsvikt, manglende koordinering og ledelse. Administerende direktør tar aksjon og fjerner divisjonsdirektøren for kvinne&barn-divisjonen, samt avdelingsoverlegen for kvinneklinikken.

Et par uker går, og sykehuset får ny skarp kritikk i en ny sak - en sak som Adm.dir. ikke en gang har hørt om fra egen organisasjon, før tilsynets kritikk foreligger!

Sak nr 3 ligger fortsatt til vurdering hos helsetilsynet/fylkeslegen.

I minst 2 av disse sakene døde barnet.

Idag får vi melding om at det er født et barn med 2 hoder (men kun èn kropp, to armer og to bein) på SØHF, og ifølge VG ble sykehuset selv svært overrasket, siden utralyd-undersøkelsen de foretok viste at det var tvillingfødsel... Trodde det var relativt greit å se forskjell på èn kropp og to kropper jeg, men nei, ikke på SØHF.... Jeg orker knapt nok å forestille meg den traumatiske opplevelsen det må ha vært for foreldrene.

Selv har jeg vært med på to fødsler på SØHF. Sist gang hadde vi svensk jordmor og svensk barnepleier under fødselen, i tillegg kom en anestesilege - han var jaggu svensk han også. Og pga noen komplikasjoner etter fødselen kom det en barnlege - han var tysk... Men vi kom nå derfra med livet i behold. Men da møtte vi amme-mafiaen på barselsavdelingen - der hadde ikke mye forandret seg på de 6 årene som hadde gått siden forrige fødsel....

Hadde det ikke vært for at en fødsel er relativt "akutt", så ville jeg nok i fremtiden benyttet meg av fritt sykehus-valg...

Sykehuset Østfold/Fredrikstad - Norges mest vanskjøttede og inkompetente kvinne/barn-miljø???

Skrevet

UNDERSKRIVER - har en venninne som driver med rettsak sammen med andre foreldre akkurat nå. De har alle barn født med skader som kunne vært unngått. Min venninne skrek tilogmed at hjertelyden var borte etc. etc. ble avfeid. I dag sitter de med et multihandicapped barn.

En kan bli så forbanna!

Gjest dette er ikke mitt faste nick
Skrevet

Men én nyanse må presiseres:

SØF har en av en av landets beste nyfødtintensivadelinger når man ser på kompetanse/ resultater osv.

Problemet er tydeligvis å komme til nyfødtintensiven...

Skrevet

Men én nyanse må presiseres:

SØF har en av en av landets beste nyfødtintensivadelinger når man ser på kompetanse/ resultater osv.

Problemet er tydeligvis å komme til nyfødtintensiven...

Huff, jeg lo nesten litt *grøss* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...