Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Dol`ere, trenger noen tips fra dere.

Skal fornye min Mc-forsikring igjen nå, men tror jeg må/bør skaffe meg kundeforhold til nytt firma. Jeg betaler nå rundt 14000kr i året for min Yamaha Thundercat 600, noe jeg synes er avsindig dyrt da jeg er 31år, ikke18.

En hyggelig dame i mitt selskap "Vesta" mente jeg nok kunne få en bedre deal andre steder, men visste ikke hvor..., noen av dere som har erfaring eller ideer??

På forhånd takk:-)

Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg men hadde det vært meg hadde jeg satt meg ned med papir, blyant og en kaffekopp og ringt rundt.

Da kan du oppgi alle nødvendige detaljer og få et tilbud der og da...kanskje har du andre forsikringer som gjør at du kan få et godt pakketilbud.

Lykke til.

Skrevet

Hvor dyrt det er avhenger i stor grad av hvilken bonus du har.

Mitt tips vil være å prøve Gjensidige, men det er mulig at du da må flytte flere av dine forsikringer dit for å komme gunstig ut av det.

Jeg har gjort undersøkelser hvert år, og de siste 2 år har Gjensidige vært det selskapet jeg har kommet best ut av det med. (Kjører en Yamaha R1).

Et annet godt tips da er at Gjensidige har en avtale med NAF som går ut på at NAF betaler 4000,- av egenandelen din om uhellet er ute (hvis du er medlem av NAF - hvis ikke melder du deg bare snarest inn om du bytter til Gjensidige).

Da kan du øke egenandelen din tilsvarende og spare vesentlig mer i redusert forsikringspremie enn hva et NAF medlemskap koster.

Dog husker jeg i farten ikke om dette kun gjaldt for bilen....? Men det er det raskt for deg å sjekke.

Selv betaler jeg ca 8.500,- i premie med 7.000,- i egenkapital (minus 4.000,- fra NAF hvis uhellet skulle skje?) og 75% i bonus.

Skrevet

Hvor dyrt det er avhenger i stor grad av hvilken bonus du har.

Mitt tips vil være å prøve Gjensidige, men det er mulig at du da må flytte flere av dine forsikringer dit for å komme gunstig ut av det.

Jeg har gjort undersøkelser hvert år, og de siste 2 år har Gjensidige vært det selskapet jeg har kommet best ut av det med. (Kjører en Yamaha R1).

Et annet godt tips da er at Gjensidige har en avtale med NAF som går ut på at NAF betaler 4000,- av egenandelen din om uhellet er ute (hvis du er medlem av NAF - hvis ikke melder du deg bare snarest inn om du bytter til Gjensidige).

Da kan du øke egenandelen din tilsvarende og spare vesentlig mer i redusert forsikringspremie enn hva et NAF medlemskap koster.

Dog husker jeg i farten ikke om dette kun gjaldt for bilen....? Men det er det raskt for deg å sjekke.

Selv betaler jeg ca 8.500,- i premie med 7.000,- i egenkapital (minus 4.000,- fra NAF hvis uhellet skulle skje?) og 75% i bonus.

Egenandel og ikke egenkapital skulle det selvfølgelig stå....:-)

Gjest Magic Halo
Skrevet

Min erfaring er at å ta en telefonrunde til alle selskapene er mest fornuftig. F.eks er If billigere enn Vesta på noen sykler og motsatt. Lykke til!

Skrevet

Har akkurat spart et par tusenlapper på en kjapp ringerunde, digg det:-) Blir Gjensidige på meg nå..., takker så masse for svar...:-)

Skrevet

Heia.

Ser du har bestemt deg for Gjensidige, men nevner Terra likevel.

Har selv en Yamaha R6, er like gammel som deg, 6000 i egenandel, 75% bonus på femte året og betaler rett over 6000,-.

Lykke til.

Skrevet

Heia.

Ser du har bestemt deg for Gjensidige, men nevner Terra likevel.

Har selv en Yamaha R6, er like gammel som deg, 6000 i egenandel, 75% bonus på femte året og betaler rett over 6000,-.

Lykke til.

Du kan være glad for at du bor der du bor - i hver fall når det gjelder forsikring:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...