Gå til innhold

Om du hadde 100 000 på konto...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inn en del over den summen på konto i dag eller morgen.

Skal betale gjeld og spare de resterende rundt 40 000 til reperasjoner på huset mitt.

Hva hadde du gjort/kost deg med med en slik sum?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg hadde vel gjort omtrent det samme som deg. Betalt ned gjeld eller spart.

Skrevet

40000 er en behagelig sum å ha i "reserve". Stadig noe som ryker, ungene trenger nye ski, sykkel elign. Dessuten kan det være greit å ha en mulighet til å ta en liten vinterferie i varmere strøk midt i februar feks.

Jeg hadde!! en slik sum, men den har forsvunnet i strømmen av regninger som "plutselig" dukker opp....

Skrevet

40000 er en behagelig sum å ha i "reserve". Stadig noe som ryker, ungene trenger nye ski, sykkel elign. Dessuten kan det være greit å ha en mulighet til å ta en liten vinterferie i varmere strøk midt i februar feks.

Jeg hadde!! en slik sum, men den har forsvunnet i strømmen av regninger som "plutselig" dukker opp....

Ja, er ikke det merkelig...

En klarer seg bra med vanlig økonomi...men så fort en har litt ekstra så spirer regningene også og tusenlappene forsvinner ut vinduet...

:)

Skrevet

Akkurat nå hadde jeg faktisk begynt å gråte, om det hadde hendt meg.

Jeg er blitt dårligere, har knapt råd til medisiner, sannsynligvis må jeg flytte igjen fordi jeg ikke kan betale leie etter august. (Hvor flytter man når man ikke kan betale for seg forresten?? Finnes det en eget hotell jeg kan ta inn på???) All støtte fra Tr.kont. stopper opp i 4måneder mens saken er til behandling og jeg det som er så fantastisk morsomt er.. at jeg har Ingen inntekt fra før :)

Sosialkontoret ble så altfor

nedverdigende forrige gang jeg var der.

Jeg hadde brukt pengene til husleie, medisiner, regninger og 10 kopper espresso ute! :) Og så hadde jeg opprettet en sparekonto.

Sånn nå fikk jeg spydd litt gørr ut her o.g

*går å tar en kopp kaffe jeg*

Skrevet

Jeg hadde gjort omtrent det samme som deg, bortsett fra at jeg nok hadde brukt hele summen til å betale ned gjeld.

Har vært "flink" i det siste, og har allerede satt av et passende beløp til uforutsette utgifter.

Skrevet

Betalt ned litt av gjelda.

Skulle ønske at det kunne skje.

Skrevet

Betalt 50 000 på studielånet og drekki opp resten!

Neida, tror jeg ville kjøpt en fin spisestue og prøvd å sparte det som ble igjen..

Kanskje spart litt på BSU.

Skrevet

Jeg er blitt dårligere, har knapt råd til medisiner, sannsynligvis må jeg flytte igjen fordi jeg ikke kan betale leie etter august. (Hvor flytter man når man ikke kan betale for seg forresten?? Finnes det en eget hotell jeg kan ta inn på???) All støtte fra Tr.kont. stopper opp i 4måneder mens saken er til behandling og jeg det som er så fantastisk morsomt er.. at jeg har Ingen inntekt fra før :)

Jeg hadde brukt pengene til husleie, medisiner, regninger og 10 kopper espresso ute! :) Og så hadde jeg opprettet en sparekonto.

Jeg tror nok ikke du har særlig mange andre alternativer enn sosialkontoret da nei... Dessverre...

Og når det gjelder bolig, så får man vel dekket husleie (så lenge denne er lav) via sosialkontoret? Evt. bo på hospits el.lign. som sosialkontoret dekker, men det er vel ikke akkurat å foretrekke...

Skrevet

Jeg tror nok ikke du har særlig mange andre alternativer enn sosialkontoret da nei... Dessverre...

Og når det gjelder bolig, så får man vel dekket husleie (så lenge denne er lav) via sosialkontoret? Evt. bo på hospits el.lign. som sosialkontoret dekker, men det er vel ikke akkurat å foretrekke...

husleien er akkurat for høy til å bli dekket, selvsagt.

Men i dag har jeg bestemt meg for at jeg SKAL ha en fin dag.. så la oss i grunnen drite i det. Jeg overlever dette også :)

takk for svar gemi :)

Skrevet

Jeg får en sum omtrent som den om noen måneder. 10.000 skal settes av til sydentur neste høst og resten skal brukes til å bygge på inngangspartiet på huset vårt. Vet ikke hvor mye det kommer på, kanskje 60-70.000. Blir det noe igjen av den summen, går det vel inn i det "store sluket", tenker jeg!

Gjest backup
Skrevet

Jeg har det på konto og jeg bruker det ikke.Det er så godt å ha en backup hvis det skulle bli dårlige tider.Er hjemmeværende med små barn og liten inntekt.Så vi tenker som så at hvis mannen mister jobben så klarer vi oss en liten stund ihvertfall!!

Skrevet

husleien er akkurat for høy til å bli dekket, selvsagt.

Men i dag har jeg bestemt meg for at jeg SKAL ha en fin dag.. så la oss i grunnen drite i det. Jeg overlever dette også :)

takk for svar gemi :)

Hvis du ikke har vannvittig høy husleie så er det urimelig av sosialtjenesten å kreva at du skal flytte hvis det er slik at du får et vedtak om trygd og penger til å betale selv om 4 måneder, syns jeg...

Klarer du å betale husleia med trygd så kan ikke husleia være SÅ høy?

Skjønner at det er kjipt å gå på sossen', men må man så må man..

Henvend deg skriftlig? Og hvem vet: kanskje går det bedre denne gangen?

Skrevet

Hvis du ikke har vannvittig høy husleie så er det urimelig av sosialtjenesten å kreva at du skal flytte hvis det er slik at du får et vedtak om trygd og penger til å betale selv om 4 måneder, syns jeg...

Klarer du å betale husleia med trygd så kan ikke husleia være SÅ høy?

Skjønner at det er kjipt å gå på sossen', men må man så må man..

Henvend deg skriftlig? Og hvem vet: kanskje går det bedre denne gangen?

4400,- er husleien. Jeg ringte sos.kontoret og de ba meg finne et billigere sted å bo før de i det hele tatt kunne innvolvere seg.

Litt kaos, men det ordner seg nok :)

Gjest hhjdqs
Skrevet

Jeg har det på konto og jeg bruker det ikke.Det er så godt å ha en backup hvis det skulle bli dårlige tider.Er hjemmeværende med små barn og liten inntekt.Så vi tenker som så at hvis mannen mister jobben så klarer vi oss en liten stund ihvertfall!!

enig, backup er ordet! Jeg har mindre i backup, men jeg må ha noe i tilfelle jeg må flytte e.l. da betaler en jo gjerne forskudd og depositum når en leier og så trenger en penger til å betale flyttebyrå, er alenemor og MÅ føle litt trygghet, selv om jeg er fattig og kunne trengt pengene til noe annet enn backup.

Skrevet

Spy ut så mye gørr du vil du, om det hjelper thinkerbell.

Håper situasjonen retter seg for deg.

Skrevet

Spy ut så mye gørr du vil du, om det hjelper thinkerbell.

Håper situasjonen retter seg for deg.

takk :) den gjør nok det skal du se.

var bare litt morgengretten i dag Rubia. Men takk, det hjalp å gulpe opp litt :)

Gjest Grumpy
Skrevet

enig, backup er ordet! Jeg har mindre i backup, men jeg må ha noe i tilfelle jeg må flytte e.l. da betaler en jo gjerne forskudd og depositum når en leier og så trenger en penger til å betale flyttebyrå, er alenemor og MÅ føle litt trygghet, selv om jeg er fattig og kunne trengt pengene til noe annet enn backup.

Men hvis man først har spart opp et depositum, så er jo det et beløp som kan "gjenbrukes". Dvs du får det utbetalt når du flytter og kan bruke samme sum til neste leilighet, trenger ikke spare opp til hver gang?

Uansett, jeg vet hvordan det er å ha det så usikkert på boligfronten. Sitter og ruger på penger som gjerne skulle vært brukt på noe morsommere :)

Skrevet

Siden jeg ikke har gjeld kunne jeg brukt pengene helt som det passer meg. Jeg ville brukt endel til å kjøpe ting jeg trenger, endel til ting jeg bare ønsker meg og resten ville jeg satt til side. De to første tingene på lista er ny tv og digitalkamera :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...