Gå til innhold

Hvor lagrer dere brødet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å se brødposen på kjøkkenbenken, for det er nemlig der vi har lagret vårt brød. Hvor gjør dere av brød og brødfjøl? Skuffer, skap, brødboks,benken...)

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Lurveline

8

• favn

7

• tommy's tiger

6

Mest aktive i denne tråden

monique1365380367
Skrevet

Har en sånn en kjekk Krukke, som det står "brød" på...og har skjærebrettet rett foran den......

Ingen poser som ligger og slenger rundt på kjøkkenet her nei!

Gjest LucySky
Skrevet

På hytta lagrer vi brødet (i en plastpose) i en av skuffene i kjøkkenbenken. Benken er av tre og finér, femtitalls.

Hjemme har vi det i en skuff av plast til å skyve inn og ut av skapseksjonen (gammel IKEA).

Den på hytta er best. Brødene har lett for å mugne i plastskuffen til Ikea.

Hadde jeg hatt bedre plass på kjøkkenbenken, skulle jeg kjøpt meg en brødboks av tre.

Da jeg var barn, hadde vi en malt boks av blikk med skyvelokk.

Skrevet

har fått tak i en plastikk brødboks med topplokk. Den er plassert i en djup skuff.

Og så er det plass til brødfjøl oppå den skjærfjøla som er i benken.

Gjest Shooting star
Skrevet

Har brødet i en brødboks av metall...

Skrevet

Har en brødboks, men brødet ligger oftere i den søte brødkurven som står rett ved siden av (slipper å åpne og lukke vetti...).

Gjest papirtiger
Skrevet

Mine foreldre har den i ovnen..

Selv så har jeg brødet i skjærefjøl-skuffen, hvis den får plass.

Kjøkkenskriver
Skrevet

Her ligger det i papirposen i en 50-talls brødboks av metall. Det er det absolutt beste av de mulighetene jeg har forsøkt.

Skrevet

Siden jeg har cøliaki har vi to brød-lagringsplasser. Sambo sitt "vanlige" brød ligger i brødboksen av stål sammen med hans brødkniv. Mitt brød ligger i en egen skuff sammen med min brødfjel og kniv.

Skrevet

I en brødboks av tre på kjøkkenbenken.Oppbevarer det i plastpose da papirpose tørker ut brødet.Skjærefjøla ligger foran boksen.

Skrevet

Siden jeg har cøliaki har vi to brød-lagringsplasser. Sambo sitt "vanlige" brød ligger i brødboksen av stål sammen med hans brødkniv. Mitt brød ligger i en egen skuff sammen med min brødfjel og kniv.

Må bare få spørre. Når en har cølliaci, tåler en ikke engang å bruke samme kniv/brødfjøl som til annet brød. Blir det som med sjokolade for den som ikke tåler nøtter liksom?

Skrevet

Lagrer i plastpose i kolonialskuffen i kjøkkenbenken.

Skrevet

Må bare få spørre. Når en har cølliaci, tåler en ikke engang å bruke samme kniv/brødfjøl som til annet brød. Blir det som med sjokolade for den som ikke tåler nøtter liksom?

Det stemmer. Smuler, meldryss o.l. er nok.

Skrevet

I en pose oppå brødboksen (som forøvrig er en blå Tupperware-dings)...

Skrevet

Det stemmer. Smuler, meldryss o.l. er nok.

Oj, takk for svar. Det var dagens lærdom, jeg var ikke klar over at det faktisk var så ille.

Skrevet

I en pose oppå brødboksen (som forøvrig er en blå Tupperware-dings)...

Siden brødet er oppå brødboksen, hva er inni brødboksen?

Skrevet

Må innrømme at også vårt brød er i en pose på benken... Men har lyst på en brødboks. Gjerne en i metall, hvis det ikke er gode grunner for å ikke ha metallboks, da...

Skrevet

Takk for at du tar opp dette høyaktuelle og banebrytende spørsmålet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...