Gå til innhold

Hvor lagrer dere brødet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det du som er samme med Basse? Det er så lenge siden jeg har vært her, at slikt har gått i surr for meg for lengst.

Det er meg, ja. Og jeg har ikke vært her på veldig lenge jeg heller, så det var bare såvidt jeg husket det :-o

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Lurveline

8

• favn

7

• tommy's tiger

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har det i en av kjøkkenskuffene,

det er forresten ikke bra å lagre brød. boller etc i kjøleskap. Det blir fortere gammelt da!!

Hvor lenge varer brødet i en skuff da?

Gjest mor i juni
Skrevet

Har det i en pose i skapet over benken...

Gjest Fjomsen
Skrevet

Dette var jo et småinteressant innblikk i kjøkkenmysteriets verden, den innerste hulen så å si.

Her: Papirpose og brødboks, holder seg meget bra. Kjøper for øvrig aldri, aldri, aldri brød som selges i plastposer.

Hvor kjøpte du den brødboksen siden den er så god, hvilket merke?

Skrevet

I en plastpose på skjærefjøla på benken med kniven pent plassert bak. :o)

Hadde en gang en brødkrukke, men makan til upraktisk sak! Har vel prøvd div. brødbokser også, men synes det er enklest å ha det på benken.

Skrevet

Og du er alltid like hyggelig! :)

Jeg liker å være uhyggelig.

Skrevet

Det er meg, ja. Og jeg har ikke vært her på veldig lenge jeg heller, så det var bare såvidt jeg husket det :-o

Såvidt du husket at du var sammen med Basse? Dere er med andre ord ikke sammne lenger?

Myran1365380728
Skrevet

Hvor lenge varer brødet i en skuff da?

... si det !!!

jeg er ganske pirkete på brød, så om det er mer en 2 dager kaster jeg det uansett !!

Skrevet

Og dermed kan ikke vi gjøre det? Besteforeldrene mine hadde forøvrig ikke brødet der, men i skapet på den ene siden og i brødboks på den andre. Jeg har veldig lite kjøkken med lite skap og liten benkplass. Hvorfor kaste bort noe av plassen når jeg ikke må det?

Jo, jeg syns faktisk det er smart! :) - tenker på at jeg skal gjøre det hver gang jeg er hos henne- men glemmer det når jeg er hjemme. Vårt brød har ikke noen plass, stakkar :)

Skrevet

Er det mugg det heter? De fiiine smulene med ulike nyanser av grønt? Hmm...

Det er nesten vakkert, ja rent ut sagt poetisk! :)

Skrevet

... si det !!!

jeg er ganske pirkete på brød, så om det er mer en 2 dager kaster jeg det uansett !!

Fedonbrød må i alle fall i kjøelskap ellers mugner det, og i kjølekspaet holder det mye over en uke.

Skrevet

I papirpose på benken. Det går relativt fort unna uansett, og med papirpose slipper man i hvert fall at skorpa blir kjip og myk.

Før brukte vi en sånn terrakotta-brødkrukke. Fin holdbarhet, men krukka var både stor og stygg - så den er satt bort nå.

Skrevet

Såvidt du husket at du var sammen med Basse? Dere er med andre ord ikke sammne lenger?

Joda, vi er fremdeles sammen.

Skrevet

Vi har det i en av kjøkkenskuffene,

det er forresten ikke bra å lagre brød. boller etc i kjøleskap. Det blir fortere gammelt da!!

Jeg kan ha brødet ihvertfall 3-4 dager i kjøleskapet,uten at det blir dårlig.

I flere uker i kjøleskapet begynne brødet å mugne.

Skrevet

Hvor kjøpte du den brødboksen siden den er så god, hvilket merke?

Endelig er det min tur til å triumfere på hjemmefronten her, hah!

Boksen er av samme slag som det vi kaller sinkbøtter, tror jeg. Gammeldags materiale mao.

tommy's tiger
Skrevet

I papirpose på benken. Det går relativt fort unna uansett, og med papirpose slipper man i hvert fall at skorpa blir kjip og myk.

Før brukte vi en sånn terrakotta-brødkrukke. Fin holdbarhet, men krukka var både stor og stygg - så den er satt bort nå.

Hvordan kan skorpa bli sprø i plastpose, der holder da brødet seg mykt. I papirpose så tørker det jo bare ut. Fuktigheten trekkes ut i posen/lufta?

tommy's tiger
Skrevet

Vi har i alle fall sluttet å bruke plast-bæreposer - de er ikk ebra for matvarer sies det, så vi kjøper en rulle med gjennomsiktige brødposer. Men HVOR brødet ligger? se det er alltid et mysterium hos oss - det vandrer, etter hvem som hadde det sist....og det er jo en utrolig teit løsning...

Brukte dere bæreposene før, er det det du mener?

tommy's tiger
Skrevet

På hytta lagrer vi brødet (i en plastpose) i en av skuffene i kjøkkenbenken. Benken er av tre og finér, femtitalls.

Hjemme har vi det i en skuff av plast til å skyve inn og ut av skapseksjonen (gammel IKEA).

Den på hytta er best. Brødene har lett for å mugne i plastskuffen til Ikea.

Hadde jeg hatt bedre plass på kjøkkenbenken, skulle jeg kjøpt meg en brødboks av tre.

Da jeg var barn, hadde vi en malt boks av blikk med skyvelokk.

Hvor lenge oppbevarer du brødet om det rekker å mugne?

Skrevet

Brukte dere bæreposene før, er det det du mener?

Ja, vi har alltid gjort det vi! :)

Skrevet

jeg har også prøvd i papirpose på benken- morgenen etter kan man jo slå ihjæl en kæll med det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...