Gå til innhold

Hvor lagrer dere brødet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, vi er fremdeles sammen.

da må du vise litt entusiasme så ikke Lion tror dere ikke liker hverandre mer! hehe

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Lurveline

8

• favn

7

• tommy's tiger

6

Mest aktive i denne tråden

tommy's tiger
Skrevet

jeg har også prøvd i papirpose på benken- morgenen etter kan man jo slå ihjæl en kæll med det?

Ja, ikke sant? Papirposen tørker jo ut brødet helt. Skjønner ikke de som klager på mugg i plast, de må da oppbevare brødet lenge? Eller i boks, da må det da også bli tørt, med så masse luft rundt..

Skrevet

Ja, ikke sant? Papirposen tørker jo ut brødet helt. Skjønner ikke de som klager på mugg i plast, de må da oppbevare brødet lenge? Eller i boks, da må det da også bli tørt, med så masse luft rundt..

Det beste er vel å oppbevare det i plastpose nedi en brødboks.Så må man ikke ha mer brød fremme,enn hva man spiser opp på 1-2 dager.Spiser man lite brød er det lurt å dele det før man fryser det ned.

Er min erfaring i allefall.

Skrevet

Dette var jo et småinteressant innblikk i kjøkkenmysteriets verden, den innerste hulen så å si.

Her: Papirpose og brødboks, holder seg meget bra. Kjøper for øvrig aldri, aldri, aldri brød som selges i plastposer.

Hvorfor kjøper du ikke brød som er i plastposer?

tommy's tiger
Skrevet

Det beste er vel å oppbevare det i plastpose nedi en brødboks.Så må man ikke ha mer brød fremme,enn hva man spiser opp på 1-2 dager.Spiser man lite brød er det lurt å dele det før man fryser det ned.

Er min erfaring i allefall.

Når det førstes er i plast, trenger man vel ikke boks, annet enn for det estetiske?

Jeg også deler opp brødet og fryser ned. Spiser det sjeldent mer enn maks 2 dager gammelt.

Gjest sikker på det?
Skrevet

da må du vise litt entusiasme så ikke Lion tror dere ikke liker hverandre mer! hehe

Er Lionn og Lion samme person da?

Skrevet

Er Lionn og Lion samme person da?

Det skulle ikke forundre meg! :) Hun har vel reservert alt som er med de bokstavene - helt opp til LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIION .)

Skrevet

I en plastpose, eller bærepose inne i brødboksen av stål.

Skrevet

Vi har i alle fall sluttet å bruke plast-bæreposer - de er ikk ebra for matvarer sies det, så vi kjøper en rulle med gjennomsiktige brødposer. Men HVOR brødet ligger? se det er alltid et mysterium hos oss - det vandrer, etter hvem som hadde det sist....og det er jo en utrolig teit løsning...

Hva er begrunnelsen for at (rene!) bæreposer av plast er mer uheldig for oppbevaring av brød enn plastposer på rull?

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke brød som er i plastposer?

Dårlig smak og dårlig konsistens som definitivt ikke blir bedre utover dagen og neste dag.

Skrevet

Dårlig smak og dårlig konsistens som definitivt ikke blir bedre utover dagen og neste dag.

Da må det være brødet som er av dårlig kvalitet.Jeg oppbevarer alltid brødet i plastpose.Har aldri erfart det du sier.Kanskje etter 2-3 dager ja,men om brødet har ligget så lenge,så spiser jeg det ikke.Passer på at jeg ikke har mer brød fremme enn hva som spises opp på 1 til toppen 2 dager.

tommy's tiger
Skrevet

Hva er begrunnelsen for at (rene!) bæreposer av plast er mer uheldig for oppbevaring av brød enn plastposer på rull?

Tror det ofte er resirkulert plast i bæreposer, som er laget av alt plast"grums" som blir levert inn. Er sikkert mye uheldig i de som ikke bør være rett på mat.

Skrevet

Det var i et Forbrbrukerprogram jeg så det. Plasten som er fremstilt for å bære varer hjem er ikke spesielt bra for mat - Det er forskjellige typer plast -og denne bæreposeæplasten er ikke av den beste.

mener det var FBI jeg så det på jeg!

Skrevet

Da må det være brødet som er av dårlig kvalitet.Jeg oppbevarer alltid brødet i plastpose.Har aldri erfart det du sier.Kanskje etter 2-3 dager ja,men om brødet har ligget så lenge,så spiser jeg det ikke.Passer på at jeg ikke har mer brød fremme enn hva som spises opp på 1 til toppen 2 dager.

Ikke uten grunn at bakere konsekvent selger brød i papirposer...

Skrevet

Ikke uten grunn at bakere konsekvent selger brød i papirposer...

Jeg kjøper alltid brødet hos baker`n da.Ingen brød i papirpose der nei.

Skrevet

Jeg kjøper alltid brødet hos baker`n da.Ingen brød i papirpose der nei.

Neivel.

Skrevet

Neivel.

Akkurat,de gjør ikke det konsekvent nei:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...