Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

11

• Prozak

7

• Jeg er en annen

5

• monique1365380367

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en annen
Skrevet

Problemet er nok ikke så mye feilvurderinger fra psykiatriens side som manglende ressurser, både til utredning og behandling. Det som skjedde var en tragedie, men heldigvis skjer slike ting sjelden, og man kan ikke gardere seg mot alt. Parallellene til Lindh-drapet er likevel påtagelige og vil helt sikkert bli behørig "debattert" i media i nærmeste fremtid. I tillegg er fyren somalier - og til alt overmål presterte han altså å bli pågrepet i en moske.

Alt i alt nok vann på mølla til de som har en hang til å generalisere ut fra enkeltsaker, med andre ord.

Skrevet

Å så bra han er tatt! Skikkelig ekkelt det der med knivdesperado.

Om han nettopp er skrevet ut fra psykiatrisk sykehus på bakgrunn av at sykehuset ikke lenger kunne ha han der fordi han var etter deres mening "for frisk", er det jo ekstra skrekkelig!! Det psykiske helsevernet burde ikke friskskrive folk fordi de ikke har kapasitet!! Dog sies det at det psykiatrien i dag er presset, men fy! Det burde bli debatt om dette! Ikke bare for folks egen skyld, men også for omgivelsenes skyld må slike folk følges opp i lukket institusjon over lengre tid. At det koster en del penger av skattepenga våre, er bedre enn at det koster uskyldige deres liv eller får varige psyksiske mèn etter den skrekkelige desperado hendelsen.

Skrevet

Å så bra han er tatt! Skikkelig ekkelt det der med knivdesperado.

Om han nettopp er skrevet ut fra psykiatrisk sykehus på bakgrunn av at sykehuset ikke lenger kunne ha han der fordi han var etter deres mening "for frisk", er det jo ekstra skrekkelig!! Det psykiske helsevernet burde ikke friskskrive folk fordi de ikke har kapasitet!! Dog sies det at det psykiatrien i dag er presset, men fy! Det burde bli debatt om dette! Ikke bare for folks egen skyld, men også for omgivelsenes skyld må slike folk følges opp i lukket institusjon over lengre tid. At det koster en del penger av skattepenga våre, er bedre enn at det koster uskyldige deres liv eller får varige psyksiske mèn etter den skrekkelige desperado hendelsen.

Det var vel ikke sikkert at det var den riktige de hadde tatt, men han var ivertfall mistenkt.

"........................"

Skrevet

Problemet er nok ikke så mye feilvurderinger fra psykiatriens side som manglende ressurser, både til utredning og behandling. Det som skjedde var en tragedie, men heldigvis skjer slike ting sjelden, og man kan ikke gardere seg mot alt. Parallellene til Lindh-drapet er likevel påtagelige og vil helt sikkert bli behørig "debattert" i media i nærmeste fremtid. I tillegg er fyren somalier - og til alt overmål presterte han altså å bli pågrepet i en moske.

Alt i alt nok vann på mølla til de som har en hang til å generalisere ut fra enkeltsaker, med andre ord.

Nåja. Dette er langt fra den eneste hårreisende saken i forbindelse med psykiatrisk helsevesen. Det har ingenting med å fokusere på enkeltsaker å gjøre, men er heller en av mange sammenfallende tilfeller. Og det er et problem man bør få tatt fatt i og gjort noe med.

monique1365380367
Skrevet

Somaliere, er skumle folk! Det vet jeg alt om. Synd egentlig...sa til meg selv for mange år siden at jeg ALDRI skulle feie alle under en kam.

Men det som skjer nå, er spookey.....

monique1365380367
Skrevet

Somaliere, er skumle folk! Det vet jeg alt om. Synd egentlig...sa til meg selv for mange år siden at jeg ALDRI skulle feie alle under en kam.

Ikke lett og la være....

Gjest Grumpy
Skrevet

Du vet alt om det fordi? Truffet en somalier som var litt skummel?

Jeg traff en skummel danske en gang. Dansker er fæle folk gitt, det vet jeg alt om!

(Sorry. Jeg er ikke spesielt glad i rasister.)

Jeg er en annen
Skrevet

Nåja. Dette er langt fra den eneste hårreisende saken i forbindelse med psykiatrisk helsevesen. Det har ingenting med å fokusere på enkeltsaker å gjøre, men er heller en av mange sammenfallende tilfeller. Og det er et problem man bør få tatt fatt i og gjort noe med.

Jeg er enig i at det bør bevilges mer penger og at flere ressurser bør tilbys flyktninger som ofte har opplevd svært traumatiske ting. Men bortsett fra det setter lov om psykisk helsevern nokså strenge beskrankninger for i hvilken grad man kan benytte frihetsberøvigelse, og det mener jeg er riktig.

Gjest fargerikt fellesskap
Skrevet

Psykiatrien sliter med at de får innlagt mange antisosiale individer.

Ikke kan de tilbakeholdes med tvang etter loven, og selv om det hadde vært mulig, er de ikke behandelbare.

Det er ønsketenkning å tro at psykiatrien kan befri oss fra eller kurere de antisosiale psykopatene.

monique1365380367
Skrevet

Du vet alt om det fordi? Truffet en somalier som var litt skummel?

Jeg traff en skummel danske en gang. Dansker er fæle folk gitt, det vet jeg alt om!

(Sorry. Jeg er ikke spesielt glad i rasister.)

som jeg sa: jeg skulle aldri feie alle under en kam!... Noe jeg heller ikke gjør!....Og, jeg kan love deg det at jeg er ingen rasist, kommer heller aldri til og bli det!

Mitt møte med en somalier for mange år siden resulterte i en sønn!....som er mørkhudet! selvfølgelig!

Er ingen Rasist som sagt, men alikevel, det jeg opplevde med denne mannen, er egentlig ganske så privat....men har lært at to "religioner" sammen, funker dårlig....

Du kan tolke den akkuratt som du vil, for du vet...heldigvis...ingenting om det!

Gjest aboboa
Skrevet

Ikke kan de tilbakeholdes med tvang etter loven, og selv om det hadde vært mulig, er de ikke behandelbare.

Det er ønsketenkning å tro at psykiatrien kan befri oss fra eller kurere de antisosiale psykopatene.

Nå går jeg ut fra at dette ikke var en antisosial psykopat, men en svært syk paranoid/schizofren person det er snakk om. Og denne personen burde utvilsomt vært holdt innesperret da han er til fare for andre (og seg selv).

Skrevet

Nå går jeg ut fra at dette ikke var en antisosial psykopat, men en svært syk paranoid/schizofren person det er snakk om. Og denne personen burde utvilsomt vært holdt innesperret da han er til fare for andre (og seg selv).

antisosiale kan da holdes inne i rettsavdelinger?

Skrevet

Nå håper jeg virkelig at rette vedkommende får sin straff. Tenker med gru på asylsøkeren som drepte bussjåføren på Valdresekspressen og en annen asylsøker. Han ble erklært psykotisk i gjerningsøyeblikket og overført til tvungent psykisk helsevern.

Skjønner jo at det er nødvendig, men det blir liksom litt "lettvint" etter å ha tatt to liv.

Skrevet

Nå håper jeg virkelig at rette vedkommende får sin straff. Tenker med gru på asylsøkeren som drepte bussjåføren på Valdresekspressen og en annen asylsøker. Han ble erklært psykotisk i gjerningsøyeblikket og overført til tvungent psykisk helsevern.

Skjønner jo at det er nødvendig, men det blir liksom litt "lettvint" etter å ha tatt to liv.

Joda, skjønner hva du mener. Men det er klart - hvis man ER psyk, så blir det feil å putte en i fengsel.

"........................."

Skrevet

Og dette er ikke den første gang det skjer i år....

Skrevet

Jeg er enig i at det bør bevilges mer penger og at flere ressurser bør tilbys flyktninger som ofte har opplevd svært traumatiske ting. Men bortsett fra det setter lov om psykisk helsevern nokså strenge beskrankninger for i hvilken grad man kan benytte frihetsberøvigelse, og det mener jeg er riktig.

Ja - det er vel vesentlig bedre at det heller går ut over noen andre uskyldige i ny og ne....

Eller at de tar sitt eget liv når de ikke får den hjelpen de i realiteten trenger, men ikke helt klarer å akseptere selv.....

Eller hva?

Skrevet

Han var i hvert fall "oppegående nok" til å skifte til rene klær og kvitte seg med blodet.....

Skrevet

Det er stor forskjell på psykotiske og antisosiale "psykopater" da..

Tilfellet her er antagelig psykose, ikke psykopati.

Skrevet

Når en person er psykotisk så er det grunn nok til frihetsberøvelse, det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...