Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

11

• Prozak

7

• Jeg er en annen

5

• monique1365380367

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en annen
Skrevet

Ja - det er vel vesentlig bedre at det heller går ut over noen andre uskyldige i ny og ne....

Eller at de tar sitt eget liv når de ikke får den hjelpen de i realiteten trenger, men ikke helt klarer å akseptere selv.....

Eller hva?

Det fins ikke noe alternativ. Vi kunne også sperre inne alle vi mistenker for å kunne utføre noe kriminelt, og kriminaliteten ville helt sikkert gå ned, men få ønsker et slikt samfunn.

Skrevet

Det fins ikke noe alternativ. Vi kunne også sperre inne alle vi mistenker for å kunne utføre noe kriminelt, og kriminaliteten ville helt sikkert gå ned, men få ønsker et slikt samfunn.

Det finnes alltid ett eller flere alternativ.

Skrevet

Han var i hvert fall "oppegående nok" til å skifte til rene klær og kvitte seg med blodet.....

Hvir han ikke husket noe, kunne det jo hende han trodde han hadde vært på Mc'ern og forspist seg og sølt med ketchup....

.....jaja

Skrevet

Hvir han ikke husket noe, kunne det jo hende han trodde han hadde vært på Mc'ern og forspist seg og sølt med ketchup....

.....jaja

Liker ikke du også godt slike advokater som selv tar initiativ til, og har ferdig utarbeidet alle forklaringer/bortforklaringer for slike grove ugjerninger klare for sine stakkarslige klienter på forhånd - godt utprøvd i rettssystemet, slik at de vet hva som "virker" og "ikke virker"...?

Skrevet

Liker ikke du også godt slike advokater som selv tar initiativ til, og har ferdig utarbeidet alle forklaringer/bortforklaringer for slike grove ugjerninger klare for sine stakkarslige klienter på forhånd - godt utprøvd i rettssystemet, slik at de vet hva som "virker" og "ikke virker"...?

Vel, jeg er i grunnen glad for at de gjør en sabla god jobb som forsvarere - jeg tar ikke advokaten for det, han/hun representerer bare sin klient, kanskje denne advokaten egentlig spyr av hele saken - inni seg, men er proff i jobben sin. Det syns jeg advokaten skal være. En dag er det du eller jeg som trenger en som snakker VÅR elendige sak :)

Gjest Fjomsen
Skrevet

Vel, jeg er i grunnen glad for at de gjør en sabla god jobb som forsvarere - jeg tar ikke advokaten for det, han/hun representerer bare sin klient, kanskje denne advokaten egentlig spyr av hele saken - inni seg, men er proff i jobben sin. Det syns jeg advokaten skal være. En dag er det du eller jeg som trenger en som snakker VÅR elendige sak :)

riktig

Skrevet

Nå håper jeg virkelig at rette vedkommende får sin straff. Tenker med gru på asylsøkeren som drepte bussjåføren på Valdresekspressen og en annen asylsøker. Han ble erklært psykotisk i gjerningsøyeblikket og overført til tvungent psykisk helsevern.

Skjønner jo at det er nødvendig, men det blir liksom litt "lettvint" etter å ha tatt to liv.

Hvis han faktisk var psykotisk da det skjedde, så hører han faktisk ikke til i fengsel. En som er psykotisk har mistet kontakten med virkeligheten, og det kan hende han f.eks fullt og helt trodde at han var i stor fare, og at de han knivstakk var livsfarlige for han. Kanskje han trodde han var forfulgt av mordere og knivstikking var eneste mulige forsvar der han var innesperret i bussen.

Skrevet

Nå håper jeg virkelig at rette vedkommende får sin straff. Tenker med gru på asylsøkeren som drepte bussjåføren på Valdresekspressen og en annen asylsøker. Han ble erklært psykotisk i gjerningsøyeblikket og overført til tvungent psykisk helsevern.

Skjønner jo at det er nødvendig, men det blir liksom litt "lettvint" etter å ha tatt to liv.

Han her var ikke asylsøsker, men en norsk statsborger som det rabla for. Det har da hendt mange ganger. Jeg syns man blander snørr og barter her fordi han kommer fra et annet land. Det er PSYKIATRIEN i Norge som trenger et skikkelig oppsving. Asylsøkersaken har ikke noe med dette å gjøre.

Gjest Grumpy
Skrevet

Han her var ikke asylsøsker, men en norsk statsborger som det rabla for. Det har da hendt mange ganger. Jeg syns man blander snørr og barter her fordi han kommer fra et annet land. Det er PSYKIATRIEN i Norge som trenger et skikkelig oppsving. Asylsøkersaken har ikke noe med dette å gjøre.

*applaus* endelig en som har hodet på rett plass...

Jeg er en annen
Skrevet

Det finnes alltid ett eller flere alternativ.

Så hva mener du alternativene er da, konkret?

Skrevet

Jeg skrev da heller ikke at "han her" er asylsøker. Jeg refererte til en annen sak hvor vedkommende faktisk var det.

Drapsmannen fra trikken er opprinnelig somalier, nå norsk statsborger. Om han har vært asylsøker eller kommet til Norge andre veier har jeg ikke peiling på, det bryr meg heller ikke. Poenget mitt er at vedkommende bør få sin straff.

Costa1365380367
Skrevet

Helsevesenet har vel fått økt press fra politikere om å redusere køene, samt at det norske helsevesenet er heller dårlig utbygd når det gjelder andre ting enn benbrudd osv.

Politikere har også en tendens til å ”løse” problemet ved å lufte sine tanker i media, snakke om effektivisering uten å gjøre faktisk grep.

Denne type pasienter er stort sett alltid tidkrevende da norges-plaster på panna ikke er tilstrekkelig. Og så lenge Norge skal berike det fargerike fellesskapet med folk fra krigsherjede land, uten at vi er i stand til å dekke det eksisterende behovet, så vil det vel bli en generell økning av nær sagt alle typer problemer relatert til innvandring.

Skrevet

Helsevesenet har vel fått økt press fra politikere om å redusere køene, samt at det norske helsevesenet er heller dårlig utbygd når det gjelder andre ting enn benbrudd osv.

Politikere har også en tendens til å ”løse” problemet ved å lufte sine tanker i media, snakke om effektivisering uten å gjøre faktisk grep.

Denne type pasienter er stort sett alltid tidkrevende da norges-plaster på panna ikke er tilstrekkelig. Og så lenge Norge skal berike det fargerike fellesskapet med folk fra krigsherjede land, uten at vi er i stand til å dekke det eksisterende behovet, så vil det vel bli en generell økning av nær sagt alle typer problemer relatert til innvandring.

Joda. Jeg sa ikke at det var noen lett skyldfordeling eller enkle løsninger. Men det er jo noe som ikke fungerer helt, da.

".........................."

Costa1365380367
Skrevet

Joda. Jeg sa ikke at det var noen lett skyldfordeling eller enkle løsninger. Men det er jo noe som ikke fungerer helt, da.

Det er lite som fungerer.

Men tilliten til det norske helsevesenet har vel vært sterkt dalende i flere år nå.

Men Norge er jo så opptatt av å redde verden, så vi handler først, så handler vi litt til, og litt til...etterhvert så kan man jo håpe at noen begynner å tenke, kanskje et system faller på plass en vakker dag.

Innvandring er jo ikke et nytt fenomen, jeg synes vi kunne forsøke lære av andre, for eks USA. Men gode gamle nordmenn liker å finne opp hjulet på nytt hver gang, for vi er overbevist om at vi kommer til å gjøre det bedre.

Problemet nå er at hvis vi begrenser innvandringen, så vil "sosialistene" i dette landet bekymre seg for Norges rykte utad. Hver gang FRP kryper oppover med et prosentpoeng, så ryker nattesøvnen til mange folk.

Mener jeg leste et sted at hovedtyngden av journalistene i Norge kun bruker venstrebenet sitt.

Skrevet

Det er lite som fungerer.

Men tilliten til det norske helsevesenet har vel vært sterkt dalende i flere år nå.

Men Norge er jo så opptatt av å redde verden, så vi handler først, så handler vi litt til, og litt til...etterhvert så kan man jo håpe at noen begynner å tenke, kanskje et system faller på plass en vakker dag.

Innvandring er jo ikke et nytt fenomen, jeg synes vi kunne forsøke lære av andre, for eks USA. Men gode gamle nordmenn liker å finne opp hjulet på nytt hver gang, for vi er overbevist om at vi kommer til å gjøre det bedre.

Problemet nå er at hvis vi begrenser innvandringen, så vil "sosialistene" i dette landet bekymre seg for Norges rykte utad. Hver gang FRP kryper oppover med et prosentpoeng, så ryker nattesøvnen til mange folk.

Mener jeg leste et sted at hovedtyngden av journalistene i Norge kun bruker venstrebenet sitt.

#jeg synes vi kunne forsøke lære av andre, for eks USA."

Nei, nei og nei. Er det et land vi ikke har noe særlig å lære av så er det USA.

"Hver gang FRP kryper oppover med et prosentpoeng, så ryker nattesøvnen til mange folk."

Nja...mulig det. Men av flere "onder", så foretrekker jeg definitivt sosialisme fremfor ren kapitalisme. Den som tror at USA er et bedre land å leve i enn Norge tar nok desverre ganske så feil.

Costa1365380367
Skrevet

#jeg synes vi kunne forsøke lære av andre, for eks USA."

Nei, nei og nei. Er det et land vi ikke har noe særlig å lære av så er det USA.

"Hver gang FRP kryper oppover med et prosentpoeng, så ryker nattesøvnen til mange folk."

Nja...mulig det. Men av flere "onder", så foretrekker jeg definitivt sosialisme fremfor ren kapitalisme. Den som tror at USA er et bedre land å leve i enn Norge tar nok desverre ganske så feil.

Dårlig formulert fra min side der. Jeg mente vi kunne lære hvordan man ikke skulle gjøre det, siden innvandring ikke er et nytt fenomen.

Uansett så tror jeg ikke USA gjør alt feil, så enkelt-elementer vil man alltid kunne plukke med seg.

Det er vel "ingen" land i verden som har lykkes særlig godt med innvandring? Så eneste håpet er å lære av feilene.

Jeg tror forøvrig ikke at USA er et bedre land, tvert imot. Og jeg misliker påvirkningskraften det landet har/har hatt.

Ren kapitalisme blir vel litt for rått, men etter det jeg har skjønt, så er vel sosialismen kun en ”teori”? Det siste forsøket på et rent "sosialistisk" samfunn feilet vel når den kalde krigen roet seg?

Kapitalismen er i det minste et faktum som "fungerer".

Skrevet

Dårlig formulert fra min side der. Jeg mente vi kunne lære hvordan man ikke skulle gjøre det, siden innvandring ikke er et nytt fenomen.

Uansett så tror jeg ikke USA gjør alt feil, så enkelt-elementer vil man alltid kunne plukke med seg.

Det er vel "ingen" land i verden som har lykkes særlig godt med innvandring? Så eneste håpet er å lære av feilene.

Jeg tror forøvrig ikke at USA er et bedre land, tvert imot. Og jeg misliker påvirkningskraften det landet har/har hatt.

Ren kapitalisme blir vel litt for rått, men etter det jeg har skjønt, så er vel sosialismen kun en ”teori”? Det siste forsøket på et rent "sosialistisk" samfunn feilet vel når den kalde krigen roet seg?

Kapitalismen er i det minste et faktum som "fungerer".

Stort sett enig.

Men en viss fungerende sosialisme har vi jo i Norge, da. Vi har ikke den samme typen fattigdom, og det samme klasseskillet som USA har, for eksempel. Ingen "ekstreme" styresett fungerer egentlig i lengden - ren sosialisme (kommunisme) vet alle med noenlunne omløp i skallen at ikke fungerer. Men mange tror at ren kapitalisme er noe som fungerer på sikt, noe jeg er sterkt uenig i. En mellomting av et eller annet slag er det som sansynligvis vil fungere best. Så får vi heller ta med på kjøpet at det ikke alltid er helt beinstøtt og stabilt på alle områder.

"............................"

Skrevet

Til en viss grad er jeg enig med deg i det.

Men advokater (uansett om det er forsvarsadvokater eller advokater for aktoratet) skal jo i første rekke sørge for å ivareta rettssikkerheten til den enkelte - og for samfunnet for øvrig.

Og jeg synes ikke de gjør det, hvis de har som mål å sørge for at vedkommende slipper billigst mulig unna - uansett hva det er de har gjort.

Det er noe som moralskt sett skurrer veldig i mine ører da.

Skrevet

Og han er dømt for grov vold en gang tidligere (før han ble norsk statsborger), i tillegg til at han har vært i politiets søkelys flere andre ganger - dog uten fellende dommer da....

Et typisk eksempel på en som ikke burde blitt gitt norsk statsborgerskap.

Men det er jo lett å være etterpåklok....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...