Gå til innhold

Sunt drikke?

Gjest JMR1980

Anbefalte innlegg

Gjest JMR1980

Jeg lurer på hva som er sunt og usunt av de juice-typene meieriene lager.

Er eplenektar, appelsinjuive, tropisk juice sunt eller usunt?

Det står jo på kartongen at det er usukret juice. Er det sunt?

Vann er jo uansett best men jeg lurer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kålrota

Nektar er tilsatt sukker, juice er ren juice.

Juice gir også mye fruktsukker og kalorier, men også viktige vitaminer og antioksydanter.

man trenger ikke mye juice for å få i seg dagsbehovet av de vitaminene juicen inneholder, et lite glass er som regel nok. Man kan spise ganske mange appelisner før man har fått i seg innholdet i en halv liter juice, så hvis man teller kalorier, vil det lønne seg å spise frukten i stedet for å drikke flere glass juice.

Grønnsakjuicer er veldig sunt, mindre fruktsukker og kalorier enn fruktjuice, og mange vitaminer. F.eks tomatjuice, gulrotjuice osv.

Kalori- og sukkerinnhold står på kartongene, du kan sammenligne.

Skummet melk er også sunt.

Vann er godt for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå får vim også kjøt blåbærjuice og nypejuice, du kan forsøke de til en forandring. Drikker jeg mye, blander jeg i litt vann.

Det skal stå: Nå får vi også kjøpt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...