skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Vi er en familie som på det meste er 5 i familien og på det minste er 2 i familien. Barna er 7,8 og 15 år. Vi ønsker oss en hund. En mellomstørrelse. Ikke blandt de minste og ikke blant de største. En som godtar en kort tissetur på morran før jobb, som kan være alene hjemme på hverdagene for så å få en lengre tur etter middag, og en kort tissetur før leggetid. Når vi har fri er vi ofte i båt eller på hytta, der kan han løpe fritt dersom han er sauevennlig. Han må tåle å være inne når vi er hjemme, ikke ut og inn i ett. Ikke hundegård. Jeg vil ikke ha en hund som må klippes eller krever masse pelsstell. Fordeler og ulemper med de rasene du kjenner til? 0 Siter
flisa Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 En sånn: http://www.virtualpet.com/pe/books/dogbs/rocketg.jpg 0 Siter
favn Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hunder er per def en vederstyggelighet. Gi hverandre en klem istedet. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 En sånn: http://www.virtualpet.com/pe/books/dogbs/rocketg.jpg Søt nok den, men er redd barna vil bli lei den. Og JEG går ikke tur med den i nabolaget! Poenget er at mamma (jeg) trenger noen som kan dra meg ut på tur hver dag, ikke bare i godvær som nå.... 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Hunder er per def en vederstyggelighet. Gi hverandre en klem istedet. Men den klemmen drar meg ikke med ut på tur.... i allslags vær. 0 Siter
monique1365380367 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 En sånn: http://www.virtualpet.com/pe/books/dogbs/rocketg.jpg En bicon havanaise....De er bare helt utrolig skjønne...har en selv, og den elsker barn, eg er veldig lett og dresere. Det er en miniatyrhund, med lang pels....og det det beste av alt...den røyter ikke! 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hunder er per def en vederstyggelighet. Gi hverandre en klem istedet. Hva i all verden er poenget med å komme med en slik idiotisk uttalelse her? "........................" 0 Siter
Gjest stakkars hund Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Søt nok den, men er redd barna vil bli lei den. Og JEG går ikke tur med den i nabolaget! Poenget er at mamma (jeg) trenger noen som kan dra meg ut på tur hver dag, ikke bare i godvær som nå.... Jeg skaffet meg hund en gang for at jeg skulle komme meg ut.Det endte med at både jeg og bikkja ble feit:o( 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Labrador. Grei å ha med å gjøre, godt gemytt, gode å trene, og kan fint fungere som både selskapshunder og brukshunder. "........................." 0 Siter
Gjest stakkars hund Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Men den klemmen drar meg ikke med ut på tur.... i allslags vær. Dèt trenger ikke en hund å gjøre heller. 0 Siter
favn Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Men den klemmen drar meg ikke med ut på tur.... i allslags vær. Åjoda. Du kan bli overrasket. 0 Siter
flisa Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Søt nok den, men er redd barna vil bli lei den. Og JEG går ikke tur med den i nabolaget! Poenget er at mamma (jeg) trenger noen som kan dra meg ut på tur hver dag, ikke bare i godvær som nå.... Tro meg, jeg har tenkt den tanken selv 0 Siter
favn Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hva i all verden er poenget med å komme med en slik idiotisk uttalelse her? "........................" Det trenger vel sant å si ikke du bry deg med? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Jeg skaffet meg hund en gang for at jeg skulle komme meg ut.Det endte med at både jeg og bikkja ble feit:o( Jeg har hatt hund før. Den første hadde jeg mens jeg bodde på landet, en blandingshund. Hun var vant til å gå løs, så da vi flytta til byen ble hun dødelig fornærmet og nektet å gå ut i band. Hun flytta til mine foreldre på landet og var hos dem til hun døde 14 år gammel. Da jeg hadde henne fikk hun tur hver dag. Den andre var vi litt uheldig med. Han var en bouvier, og hadde alt for sterkt vokterinstinkt. Det gikk ut over ungene, for han skulle på død og liv passe på dem også overfor vennene deres. Så vi måtte selge den. Han fikk også tur hver dag mens vi hadde den. Min samboer hadde en labrador som også ble 14 år før hun døde. Han har ikke hatt hund på 10 år. Jeg har ikke hatt hund på 5 år og savner det veldig. Det er lettere å sette seg ned i sofaen når ingen krever at du kommer deg ut på tur. Det er ikke sikkert det blir hund på oss, men leker med tanken, og første bud er jo å finne ut hvilken hund man vil ha. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 En bicon havanaise....De er bare helt utrolig skjønne...har en selv, og den elsker barn, eg er veldig lett og dresere. Det er en miniatyrhund, med lang pels....og det det beste av alt...den røyter ikke! Hvordan blir den da kvitt pelsen sin om den ikke røyter? Må den klippes? Da er den uaktuell. Hadde en bouvier som måtte klippes, det er mer arbeid med de pelsene enn å støvsuge etter dem når de røyter. 0 Siter
monique1365380367 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hvordan blir den da kvitt pelsen sin om den ikke røyter? Må den klippes? Da er den uaktuell. Hadde en bouvier som måtte klippes, det er mer arbeid med de pelsene enn å støvsuge etter dem når de røyter. Den krever en del pelsstell!Jeg børster min 1 gang til dagen, og bruker ikke mer enn 10 min. på det Du kan klippe den hvis du vil, men er ingen must! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Labrador. Grei å ha med å gjøre, godt gemytt, gode å trene, og kan fint fungere som både selskapshunder og brukshunder. "........................." Ja vi har tenkt på labrador. Men har lest at den er aktiv og trenger mye stimuli. Det vil han jo få på sommerhalvåret, men er redd det begrenser seg til daglige turer på vinterhalvåret. Mental trening (dressur) vil han få hele året så det er kanskje nok. De blir jo mye mer sliten av en halvtime dressur enn flere timer med labbing... 0 Siter
Rubia Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Jeg har hatt drever, puddel, amerikansk mynde, schafer mm. Nå har jeg en langh.schafer og en japansk spisshund. Jeg vil på det varmeste anbefale Japansk spisshund til familier som ønsker en hund etter de fleste av dine krav. Den er vakker, snill, rolig, hjemmekjær. Kritthvit...og tro det eller ei slik holder den seg - bor i skogen selv. Pelsen bør grees litt i ny og ne, men pelsstellet var mindre og lettere enn jeg trodde. Den er snill mot barn - vår var ikke vant til barn når vi fikk den halvannet år gammel, men det har gått strålende. Den er middels til liten i str. og tåler en liten tissetur, men kan også ferdes uten problemer i skog og mark. Veldig trofast og rolig. Har ikke noe negativt å si om denne rasen, har hatt vår i over et år nå og den er det enkleste og godeste jeg har vært borti...så sier også alle som har hatt med ham å gjøre. Lykke til med hundekjøpet 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Jeg har hatt drever, puddel, amerikansk mynde, schafer mm. Nå har jeg en langh.schafer og en japansk spisshund. Jeg vil på det varmeste anbefale Japansk spisshund til familier som ønsker en hund etter de fleste av dine krav. Den er vakker, snill, rolig, hjemmekjær. Kritthvit...og tro det eller ei slik holder den seg - bor i skogen selv. Pelsen bør grees litt i ny og ne, men pelsstellet var mindre og lettere enn jeg trodde. Den er snill mot barn - vår var ikke vant til barn når vi fikk den halvannet år gammel, men det har gått strålende. Den er middels til liten i str. og tåler en liten tissetur, men kan også ferdes uten problemer i skog og mark. Veldig trofast og rolig. Har ikke noe negativt å si om denne rasen, har hatt vår i over et år nå og den er det enkleste og godeste jeg har vært borti...så sier også alle som har hatt med ham å gjøre. Lykke til med hundekjøpet Ja kanskje det? Den blandingshunden jeg hadde var 1/4 Japansk spisshund. Hun var snill som dagen var lang. Hun var 1/2 golden retriever så hun så ut som en veldig lys ganske liten golden retriever. Tror jeg må sjekke ut den spisshunden nærmere.... 0 Siter
Rubia Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Ja kanskje det? Den blandingshunden jeg hadde var 1/4 Japansk spisshund. Hun var snill som dagen var lang. Hun var 1/2 golden retriever så hun så ut som en veldig lys ganske liten golden retriever. Tror jeg må sjekke ut den spisshunden nærmere.... Det bør du gjøre. Jeg tok den primært for barna...schaferen min ble litt for stor å handskes med...men ble veldig positivt overrasket. Foretrekker helst større raser, og schaferen min er liksom gullet mitt, men maken til familiehund og god liten krabat som japaneren har jeg ikke sett maken til. Lykke til igjen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.