Gå til innhold

Anbefal en hunderase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det trenger vel sant å si ikke du bry deg med?

Trenger ikke, men jeg må få reagere når folk oppfører seg som idioter og drittsekker.

"........................"

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skorpionfisken

11

• Prozak

8

• Rubia

6

• Lurveline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Trenger ikke, men jeg må få reagere når folk oppfører seg som idioter og drittsekker.

Jøsses, er vi i dårlig humør idag?

Skrevet

Sikkert mensen;o)

Skrevet

Egentlig ikke :-)

Gjest bullefrik
Skrevet

En bull terrier - tispe! (Bullegutter kan være veldig stri). Ser ut som en blanding av mummitroll og sau - og er fantastisk med barn. Har masse humor og trenger ikke allverdens mosjon.

Men må oppdras! Kan tørkes av med et pusseskinn i blant.

Skrevet

Vi har en rottweiler som er akkurat slik du beskriver, sett bort i fra kanskje én størrelse for stor....

Vi har en tispe på to år, kjempesnill og rolig med barn, nokså bedagelig anlagt. Hun synes langt på vei det holder med en kort tur ut for å tisse litt på morningen, og blir faktisk litt gretten hvis vi sleper henne ut for tidlig (typisk b-hund, liker å sove lenge om morningen).

HUn blir heller ikke hysterisk om hun innimellom også må nøye seg med en kort tur på ettermiddagen. I det hele tatt så er hun veldig rolig. I sommer har vi hatt henne med oss ut i båt for å fiske, og hun eeeelsker det! Hun står framme i baugen med i 30 knop, med tunga ut!

Hun er vakt-hund av type, så hun er ikke særlig interessert i å løpe etter noe som helst, ikke sauer heller. Vi har henne løs rett ved siden av saue-beiter, og hun bryr seg ikke om dem i det hele tatt.

Kan anbefale rottweiler på det varmeste!

skorpionfisken
Skrevet

En bull terrier - tispe! (Bullegutter kan være veldig stri). Ser ut som en blanding av mummitroll og sau - og er fantastisk med barn. Har masse humor og trenger ikke allverdens mosjon.

Men må oppdras! Kan tørkes av med et pusseskinn i blant.

Hvordan er den i iskaldt nordnorsk vær? Den har jo omtrent ikke pels?

Er det ikke den som man må ha seler på fordi hodet er mindre enn halsen sånn at halsbånd glir av?

mil1365380270
Skrevet

Ja vi har tenkt på labrador. Men har lest at den er aktiv og trenger mye stimuli.

Det vil han jo få på sommerhalvåret, men er redd det begrenser seg til daglige turer på vinterhalvåret.

Mental trening (dressur) vil han få hele året så det er kanskje nok. De blir jo mye mer sliten av en halvtime dressur enn flere timer med labbing...

Labradoren trenger fysisk aktivitet, den er egentlig en apporterende jakthund. De har stort sett en formidabel apetitt, og lett for å legge på seg.

Har til dags dato ikke møtt unger som ikke stikker til hunden godbiter :-)

Synes egentlig ikke man skal la hunden være alene flere timer hver dag. Hvis man ikke kan ha to, da.

Ikke at den ikke er snill og tilpasser seg livet sitt, men den blir en gladere hund, om den slipper :-)

Skrevet

Vil anbefale deg å sjekke ut om det finnes en hundeklubb i området der du bor, og snakke med folk der. Da får du både et inntrykk av mange ulike hunderaser i praskis, og også en kontakt med et miljø hvor du kan gå kurs og trene lydighet mm med hunden (gjerne også spor og/eller agility).

Vi har en hovawart selv, men den kan være en ganske krevende rase... :-)

Skrevet

Sikkert mensen;o)

Jepp :-)

Jeg synes bare det blir så utrolig barnslig å svare slikt på innlegg man heller skulle holdt seg unna.

Det blir som om noen etterlyser en god oppskrift på kyllingsuppe, og jeg svarer "Æsj, kyllingsuppe er noe dritt!"

"..........................."

Skrevet

Vi har en rottweiler som er akkurat slik du beskriver, sett bort i fra kanskje én størrelse for stor....

Vi har en tispe på to år, kjempesnill og rolig med barn, nokså bedagelig anlagt. Hun synes langt på vei det holder med en kort tur ut for å tisse litt på morningen, og blir faktisk litt gretten hvis vi sleper henne ut for tidlig (typisk b-hund, liker å sove lenge om morningen).

HUn blir heller ikke hysterisk om hun innimellom også må nøye seg med en kort tur på ettermiddagen. I det hele tatt så er hun veldig rolig. I sommer har vi hatt henne med oss ut i båt for å fiske, og hun eeeelsker det! Hun står framme i baugen med i 30 knop, med tunga ut!

Hun er vakt-hund av type, så hun er ikke særlig interessert i å løpe etter noe som helst, ikke sauer heller. Vi har henne løs rett ved siden av saue-beiter, og hun bryr seg ikke om dem i det hele tatt.

Kan anbefale rottweiler på det varmeste!

Rottweiler er flotte hunder. Men jeg tror ikke jeg vil anbefale noen den rasen hvis de ikke i utgangspunktet er forberedt på muligheten til å ha et litt mer "aktivt" hundehold. En rottweiler er i utg.punket mer krevende enn en del andre raser, selv om det selfølgelig finnes "lam" blant dem også.

"......................."

Skrevet

Jepp :-)

Jeg synes bare det blir så utrolig barnslig å svare slikt på innlegg man heller skulle holdt seg unna.

Det blir som om noen etterlyser en god oppskrift på kyllingsuppe, og jeg svarer "Æsj, kyllingsuppe er noe dritt!"

Skjønner hva du mener ja.

Gjest Magic Halo
Skrevet

Jeg har hatt drever, puddel, amerikansk mynde, schafer mm.

Nå har jeg en langh.schafer og en japansk spisshund.

Jeg vil på det varmeste anbefale Japansk spisshund til familier som ønsker en hund etter de fleste av dine krav.

Den er vakker, snill, rolig, hjemmekjær. Kritthvit...og tro det eller ei slik holder den seg - bor i skogen selv.

Pelsen bør grees litt i ny og ne, men pelsstellet var mindre og lettere enn jeg trodde.

Den er snill mot barn - vår var ikke vant til barn når vi fikk den halvannet år gammel, men det har gått strålende.

Den er middels til liten i str. og tåler en liten tissetur, men kan også ferdes uten problemer i skog og mark.

Veldig trofast og rolig.

Har ikke noe negativt å si om denne rasen, har hatt vår i over et år nå og den er det enkleste og godeste jeg har vært borti...så sier også alle som har hatt med ham å gjøre.

Lykke til med hundekjøpet :)

Hei Rubia. Hva er en "amerikansk mynde" for noe?

Skrevet

Hei Rubia. Hva er en "amerikansk mynde" for noe?

Skal vi se....

Det er den rasen som er noe høyere enn golden ol. Den har langt hår over alt, lang snute, lang tynn hale.

Den har en meget elegant, stolt gange...og faktisk måte å oppføre seg på også :)

Om du ser hodet bakfra - bare hodet - så kan det se ut som et kvinnehode med langt hår - og har også vært vist slik på bilder ol.

Artig rase...

Klarer ikke forklare bedre jeg Magic Halo...prøv på morro å søke opp rasen så får du se.

:)

Skrevet

Skjønner hva du mener ja.

Takk :-)

Gjest Magic Halo
Skrevet

Skal vi se....

Det er den rasen som er noe høyere enn golden ol. Den har langt hår over alt, lang snute, lang tynn hale.

Den har en meget elegant, stolt gange...og faktisk måte å oppføre seg på også :)

Om du ser hodet bakfra - bare hodet - så kan det se ut som et kvinnehode med langt hår - og har også vært vist slik på bilder ol.

Artig rase...

Klarer ikke forklare bedre jeg Magic Halo...prøv på morro å søke opp rasen så får du se.

Afghansk mynde kanskje?

Skrevet

Skal vi se....

Artig rase...

Kan det være det samme som american greyhound?

Skrevet

Afghansk mynde kanskje?

Sorry...du har selvsakt rett.

Sånn er det med amerikafriker vet du :)

Skrevet

Kan det være det samme som american greyhound?

Min feil Lurveline...det var selvsakt afghansk mynde...

Uansett...det er ikke en rase jeg vil anbefale etter kravene til skorpionfisken.

Skrevet

Min feil Lurveline...det var selvsakt afghansk mynde...

Uansett...det er ikke en rase jeg vil anbefale etter kravene til skorpionfisken.

Ok:o)

Har hørt at afgansk mynde er litt "egenrådig" og ikke passer sammen med barn,stemmer det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...