Soria Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Sjekk ut rasevelgeren her http://www.canis.no/ 0 Siter
Gjest bullefrik Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hvordan er den i iskaldt nordnorsk vær? Den har jo omtrent ikke pels? Er det ikke den som man må ha seler på fordi hodet er mindre enn halsen sånn at halsbånd glir av? Den er ganske tøff i kaldt vær faktisk. Vi bruker vanlig lærhalsbånd - og det tror jeg de fleste andre bruker også. En bullterrier kan også bli veldig lydig og grei. Det finnes noen flotte buller i Tromsø! (Incredible Ivar blant annet). Kontakt evt bullterriermiljøet gjennom Norsk Kennelklubb, så får dere mer info. 0 Siter
musikeren Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Soft coated wheaten terrier, kanskje? Røyter ikke, og med riktig oppdragelse så er det en rolig og lettlært hund. Veldig rask og kvikk. Stor til terrier å være, 15-20 kilo. Men skulle jeg hatt hund, så ville det nok blitt en bullmastiff. DET er flotte bikkjer! :-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Sjekk ut rasevelgeren her http://www.canis.no/ Jeg har gjort det tidligere. Men fant at de ikke hadde nok kriterier for utvalg, så man ble anbefalt 15-20 forskjellige raser og da er man jo like langt. Det er bedre å høre folks personlige erfaring om hunder. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Soft coated wheaten terrier, kanskje? Røyter ikke, og med riktig oppdragelse så er det en rolig og lettlært hund. Veldig rask og kvikk. Stor til terrier å være, 15-20 kilo. Men skulle jeg hatt hund, så ville det nok blitt en bullmastiff. DET er flotte bikkjer! :-) Soft coated osv.... Røyter ikke. Når jeg hører at en hund ikke røyter tenker jeg arbeid og strev. Må den klippes da? Vi hadde en bouvier som måtte klippes. Himmel for arbeide. Den måtte også børstes mye og den dro all slags skit og rusk og hageavfall inn når det festet seg i pelsen. Den pelsen fungerte som støvsuger ute. Jeg er også mest for store hunder, men siden vi bor som vi gjør tett på naboer og siden barna skal kunne håndtere den også så vil vi nok ha en mindre hund.... MEN når jeg blir pensjonist og flytter på landet, da skal gamla ha stor hund da.... 0 Siter
Rubia Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Ok:o) Har hørt at afgansk mynde er litt "egenrådig" og ikke passer sammen med barn,stemmer det? De er nok litt egenrådige ja, og "fine"... Det var halvstore barn rundt denne tispa og det gikk helt greit, men hvordan det evnt. er med mindre barn vet jeg ikke. Det er iallefall grådig til pelsstell på de dottane...og de har svært lange bein som bør trimmes en del 0 Siter
Soria Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Jeg har gjort det tidligere. Men fant at de ikke hadde nok kriterier for utvalg, så man ble anbefalt 15-20 forskjellige raser og da er man jo like langt. Det er bedre å høre folks personlige erfaring om hunder. Ok, tenkte bare den kunne hjelpe. Jeg har en collie. Den hadde passet på flere måter, men med den blir det mye pelsstell. En korthåret collie kanskje? 0 Siter
Lurveline Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 De er nok litt egenrådige ja, og "fine"... Det var halvstore barn rundt denne tispa og det gikk helt greit, men hvordan det evnt. er med mindre barn vet jeg ikke. Det er iallefall grådig til pelsstell på de dottane...og de har svært lange bein som bør trimmes en del Ja det er en meget elegant hund synes jeg:o) 0 Siter
favn Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Trenger ikke, men jeg må få reagere når folk oppfører seg som idioter og drittsekker. "........................" Oioi. Sur og sliten i høyrehånda? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Jeg synes ikke man skal skaffe seg hund når den må være alene opptil 15-16 timer i døgnet. Den er jo alene om natten også. Kanskje du kan låne en hund i nabolaget og gå tur med? 0 Siter
Reg@l Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Ut fra hva du forteller her synes jeg ikke at du skal skaffe deg hund i det hele tatt. 0 Siter
Gjest bare lurer jeg da Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Ut fra hva du forteller her synes jeg ikke at du skal skaffe deg hund i det hele tatt. Hva er det du reagerer på? 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Oioi. Sur og sliten i høyrehånda? Den blir så godt som aldri sliten. "............................" 0 Siter
Niobe Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Rottweiler er flotte hunder. Men jeg tror ikke jeg vil anbefale noen den rasen hvis de ikke i utgangspunktet er forberedt på muligheten til å ha et litt mer "aktivt" hundehold. En rottweiler er i utg.punket mer krevende enn en del andre raser, selv om det selfølgelig finnes "lam" blant dem også. "......................." Nå kjenner jeg til 6 rottweilere, og de er alle sammen veldig avslappede hunder! Jeg har noen venner som har en Flatcoated Retriever, og DEN er det arbeid med! Den sitter jo omtrent ikke stille et eneste sekund i løpet av dagen. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. august 2004 Forfatter Skrevet 8. august 2004 Ut fra hva du forteller her synes jeg ikke at du skal skaffe deg hund i det hele tatt. Jo, du har muligens rett. Men jeg beskriver vel meg selv slik veldig mange hundeeiere er, så da innsnevrer du nok mye hvem som skulle hatt hund. Hundesaken her i huset er utsatt på ubestemt tid. MEN jeg vil nok leve med lengselen min etter hund, og før eller siden klarer jeg ikke mere....Da tasser det nok en rundt her.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.