Gå til innhold

Anbefal en hunderase

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skorpionfisken

11

• Prozak

8

• Rubia

6

• Lurveline

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest bullefrik
Skrevet

Hvordan er den i iskaldt nordnorsk vær? Den har jo omtrent ikke pels?

Er det ikke den som man må ha seler på fordi hodet er mindre enn halsen sånn at halsbånd glir av?

Den er ganske tøff i kaldt vær faktisk. Vi bruker vanlig lærhalsbånd - og det tror jeg de fleste andre bruker også. En bullterrier kan også bli veldig lydig og grei. Det finnes noen flotte buller i Tromsø! (Incredible Ivar blant annet). Kontakt evt bullterriermiljøet gjennom Norsk Kennelklubb, så får dere mer info.

Skrevet

Soft coated wheaten terrier, kanskje? Røyter ikke, og med riktig oppdragelse så er det en rolig og lettlært hund. Veldig rask og kvikk. Stor til terrier å være, 15-20 kilo.

Men skulle jeg hatt hund, så ville det nok blitt en bullmastiff. DET er flotte bikkjer! :-)

skorpionfisken
Skrevet

Sjekk ut rasevelgeren her

http://www.canis.no/

Jeg har gjort det tidligere. Men fant at de ikke hadde nok kriterier for utvalg, så man ble anbefalt 15-20 forskjellige raser og da er man jo like langt. Det er bedre å høre folks personlige erfaring om hunder.

skorpionfisken
Skrevet

Soft coated wheaten terrier, kanskje? Røyter ikke, og med riktig oppdragelse så er det en rolig og lettlært hund. Veldig rask og kvikk. Stor til terrier å være, 15-20 kilo.

Men skulle jeg hatt hund, så ville det nok blitt en bullmastiff. DET er flotte bikkjer! :-)

Soft coated osv.... Røyter ikke. Når jeg hører at en hund ikke røyter tenker jeg arbeid og strev. Må den klippes da? Vi hadde en bouvier som måtte klippes. Himmel for arbeide. Den måtte også børstes mye og den dro all slags skit og rusk og hageavfall inn når det festet seg i pelsen. Den pelsen fungerte som støvsuger ute.

Jeg er også mest for store hunder, men siden vi bor som vi gjør tett på naboer og siden barna skal kunne håndtere den også så vil vi nok ha en mindre hund....

MEN når jeg blir pensjonist og flytter på landet, da skal gamla ha stor hund da....

Skrevet

Ok:o)

Har hørt at afgansk mynde er litt "egenrådig" og ikke passer sammen med barn,stemmer det?

De er nok litt egenrådige ja, og "fine"...

Det var halvstore barn rundt denne tispa og det gikk helt greit, men hvordan det evnt. er med mindre barn vet jeg ikke.

Det er iallefall grådig til pelsstell på de dottane...og de har svært lange bein som bør trimmes en del ;)

Skrevet

Jeg har gjort det tidligere. Men fant at de ikke hadde nok kriterier for utvalg, så man ble anbefalt 15-20 forskjellige raser og da er man jo like langt. Det er bedre å høre folks personlige erfaring om hunder.

Ok, tenkte bare den kunne hjelpe.

Jeg har en collie. Den hadde passet på flere måter, men med den blir det mye pelsstell. En korthåret collie kanskje?

Skrevet

De er nok litt egenrådige ja, og "fine"...

Det var halvstore barn rundt denne tispa og det gikk helt greit, men hvordan det evnt. er med mindre barn vet jeg ikke.

Det er iallefall grådig til pelsstell på de dottane...og de har svært lange bein som bør trimmes en del ;)

Ja det er en meget elegant hund synes jeg:o)

Skrevet

Trenger ikke, men jeg må få reagere når folk oppfører seg som idioter og drittsekker.

"........................"

Oioi. Sur og sliten i høyrehånda?

Skrevet

Jeg synes ikke man skal skaffe seg hund når den må være alene opptil 15-16 timer i døgnet. Den er jo alene om natten også. Kanskje du kan låne en hund i nabolaget og gå tur med?

Skrevet

Ut fra hva du forteller her synes jeg ikke at du skal skaffe deg hund i det hele tatt.

Gjest bare lurer jeg da
Skrevet

Ut fra hva du forteller her synes jeg ikke at du skal skaffe deg hund i det hele tatt.

Hva er det du reagerer på?

Skrevet

Oioi. Sur og sliten i høyrehånda?

Den blir så godt som aldri sliten.

"............................"

Skrevet

Rottweiler er flotte hunder. Men jeg tror ikke jeg vil anbefale noen den rasen hvis de ikke i utgangspunktet er forberedt på muligheten til å ha et litt mer "aktivt" hundehold. En rottweiler er i utg.punket mer krevende enn en del andre raser, selv om det selfølgelig finnes "lam" blant dem også.

"......................."

Nå kjenner jeg til 6 rottweilere, og de er alle sammen veldig avslappede hunder! Jeg har noen venner som har en Flatcoated Retriever, og DEN er det arbeid med! Den sitter jo omtrent ikke stille et eneste sekund i løpet av dagen.

skorpionfisken
Skrevet

Jo, du har muligens rett. Men jeg beskriver vel meg selv slik veldig mange hundeeiere er, så da innsnevrer du nok mye hvem som skulle hatt hund.

Hundesaken her i huset er utsatt på ubestemt tid. MEN jeg vil nok leve med lengselen min etter hund, og før eller siden klarer jeg ikke mere....Da tasser det nok en rundt her....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...