Gå til innhold

Får ikke høytalerne til å virke

Anbefalte innlegg

Gjest er litt oppgitt
Skrevet

Jeg har to høytalere til pc'n, de er nye (Logitech). Jeg får dem ikke til å virke. Alt er skrudd på plass riktig sted, og lyden er skrudd på både på selve høytalerene og på kontrollpanelet.

Jeg har en ny pc med et flunkende nytt kort også.

Hva gjør jeg nå?

Skrevet

Sjekk kontrollpanel en gang til. Det finnes flere innstillinger. Jeg har tulla med det der sjøl.

Costa1365380367
Skrevet

Hvis du har høytalere med forsterker, så velger du 'line out', hvis ikke så velger du 'speaker out'. Er rimelig sikker på at dine høytalere har en liten forsterker (det merker du på vekten av den ene høytaleren i forhold til den andre, stort sett).

Tror denne porten er farget grønn.

Deretter må du sjekke volum styrken: Control Panel -> Sounds & Multimedia -- huk av for 'Show volume control on the taskbar'. Deretter dobbeltklikker du på iconet som dukker opp nede ved klokka.

Sjekk at det står 'Playback Control', ikke 'Recording Control'. Sjekk lyd-nivået, sjekk at 'Mute' ikke er huket av.

Jeg har engelsk versjon av Windows 2000, hvis du har XP eller noe, så kan ting hete noe annet, men jeg tror det skal være mulig å finne ut av det likevel.

Mute kan du bruke hvis du opplever støy fra ’CD Audio’, dette skjer hvis du skrur lyd-nivået for denne lydkilden helt opp.

De to viktigste lydkildene i Playback Control er ’Playback’ og ’Wave/Mp3’, hvis ingen av disse står oppført så si fra.

Gjest ikke oppgitt lenger
Skrevet

Hvis du har høytalere med forsterker, så velger du 'line out', hvis ikke så velger du 'speaker out'. Er rimelig sikker på at dine høytalere har en liten forsterker (det merker du på vekten av den ene høytaleren i forhold til den andre, stort sett).

Tror denne porten er farget grønn.

Deretter må du sjekke volum styrken: Control Panel -> Sounds & Multimedia -- huk av for 'Show volume control on the taskbar'. Deretter dobbeltklikker du på iconet som dukker opp nede ved klokka.

Sjekk at det står 'Playback Control', ikke 'Recording Control'. Sjekk lyd-nivået, sjekk at 'Mute' ikke er huket av.

Jeg har engelsk versjon av Windows 2000, hvis du har XP eller noe, så kan ting hete noe annet, men jeg tror det skal være mulig å finne ut av det likevel.

Mute kan du bruke hvis du opplever støy fra ’CD Audio’, dette skjer hvis du skrur lyd-nivået for denne lydkilden helt opp.

De to viktigste lydkildene i Playback Control er ’Playback’ og ’Wave/Mp3’, hvis ingen av disse står oppført så si fra.

Nå fikk jeg det til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...