Gå til innhold

Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

musikeren står ved et veiskille. Har lyst til å prøve noe helt annet. Tenker å melde meg som ekstravakt/vikar ved div. psykiatriske institusjoner, fengsler, barnevern, ... Sånne steder. Tenkte kanskje å studere litt ved siden av, kanskje det går an å få lest på nattevakter? Men så er jeg litt usikker på hvor stort behov det er, om jeg får nok å gjøre. Og selvfølgelig veit jeg heller ikke om dette egentlig passer for meg.

Er det noen som har erfaring fra slike steder? Lyst til å dele noen tanker?

Skrevet

Forsøk deg innen psykiatri musikeren.. Behovet for mannlige ekstravakter der er stort! Du får garantert vakter og ja, tid til å lese på nettene :)

Skrevet

Forsøk deg innen psykiatri musikeren.. Behovet for mannlige ekstravakter der er stort! Du får garantert vakter og ja, tid til å lese på nettene :)

Hm. Så det hjelper kanskje litt å være mann, ja? Jaja, det er jo bra for meg:-)

Skrevet

Hm. Så det hjelper kanskje litt å være mann, ja? Jaja, det er jo bra for meg:-)

ja, dette er en av de få gangene(!), både innen akutt og på langtids-poster.

:)

Lykke til!

Skrevet

ja, dette er en av de få gangene(!), både innen akutt og på langtids-poster.

:)

Lykke til!

Takk! Er litt usikker på hva framtida vil bringe:-)

Skrevet

Behovet er stort. Ved psykiatrisk senter her er det lett å få ekstravakter på døgnavdelingen. På dagavdelingen er det vanskeligere. Der brukes ikke ekstravakter.

Ørkenvandreren
Skrevet

Jøss, skjer det noe når vi er +/- 40 år, musikeren?

Jeg har selv de to siste årene gått noen runder med meg selv i forhold til hva jeg ønsker å bruke

arbeidskraften min til fremover. Ønsket er en form for jobb hvor jeg føler at jeg - litt banalt sagt - mer direkte gjør noe "godt" for andre mennesker. Så langt har jeg ikke fått noe napp. :-/

Men jeg liker følelsen av at mine verdier og holdninger er i endring - er nok i ferd med å bli litt "mjukis", og kunne som sagt godt tenke meg å gi litt tilbake til mennesker som ikke er like heldig stilt som meg.

Har derfor stor sans for de refleksjonene du åpenbart gjør deg!

Skrevet

Jeg jobbet i studietiden ekstravakter på en bolig for psykisk utviklingshemmede. Både natt og i helger. Trivdes kjempegodt. Du får kanskje bare noen få vakter i begynnelsen, men så øker det på.

Som mann har du absolutt et fortrinn når du søker slike jobber!

Lykke til!

Gjest Vernepleieren
Skrevet

Behovet er stort. Ved psykiatrisk senter her er det lett å få ekstravakter på døgnavdelingen. På dagavdelingen er det vanskeligere. Der brukes ikke ekstravakter.

Hvor er det du jobber? Har vært i kontakt med endel steder (oslo/akershus) i forbindelse med ekstravakter (begynner på vernepleiestudiet), men det virker ikke som om det er så stort behov for det...

Skrevet

Hvor er det du jobber? Har vært i kontakt med endel steder (oslo/akershus) i forbindelse med ekstravakter (begynner på vernepleiestudiet), men det virker ikke som om det er så stort behov for det...

Dette er i Troms så det er et stykke unna :)

Skrevet

Jeg jobbet i studietiden ekstravakter på en bolig for psykisk utviklingshemmede. Både natt og i helger. Trivdes kjempegodt. Du får kanskje bare noen få vakter i begynnelsen, men så øker det på.

Som mann har du absolutt et fortrinn når du søker slike jobber!

Lykke til!

...Trur ikke jeg har tålmodighet nok til å jobbe med psykisk utviklingshemma. Har veldig lite lyst til akkurat det. Tenkte mest på folk med psykiske lidelser.

Skrevet

Jøss, skjer det noe når vi er +/- 40 år, musikeren?

Jeg har selv de to siste årene gått noen runder med meg selv i forhold til hva jeg ønsker å bruke

arbeidskraften min til fremover. Ønsket er en form for jobb hvor jeg føler at jeg - litt banalt sagt - mer direkte gjør noe "godt" for andre mennesker. Så langt har jeg ikke fått noe napp. :-/

Men jeg liker følelsen av at mine verdier og holdninger er i endring - er nok i ferd med å bli litt "mjukis", og kunne som sagt godt tenke meg å gi litt tilbake til mennesker som ikke er like heldig stilt som meg.

Har derfor stor sans for de refleksjonene du åpenbart gjør deg!

Vi blir eldre og klokere veit du;-)

For manges del så skjer det nok forandringer når en har levd ei stund. Det gjør noe med deg å få noen trøkker i trynet, en blir litt mer tolerant og ydmyk. Samtidig får en litt perspektiv på ting, gjør seg noen refleksjoner, kanskje blir litt mer bevisst på hvem en er, og hva som er viktig i livet. Og ikke minst hva som er uviktig, og bortkasta å bruke energi på:-)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...