Gå til innhold

Bidragspliktige fedre har det ikke så lett som alle tror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo meningen at du selv også skal betale for dine barn. Du skal ikke få alle deres utgifter dekket av staten og evt. bidragsyteren.

At noen har bedre råd enn andre er bare sånn det er. Det er ikke urettferdig at han har det bedre enn deg etter bruddet, selv om det kanskje føles slik.

Nå er det nå jeg som betaler _alt_ for barnet. For de 620,- jeg får i bidrag betaler ikke han. Det betaler staten, dvs. også jeg, jeg har vært i full jobb siden hun var ett år.

Og det går veeeelig mye penger på en i den alderen.

Faren betaler ikke en dr.....

Er det rettferdig da???

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

28

• laban

11

• Dorthe

9

• tonil

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det eneste jeg kan komme på er å troppe opp med en gjeng gorillaer og banke litt vett inn i huet hans. Men det er vel lite praktisk.

Kan du ikke søke om å endre samværsretten? Når datteren din er såpass gammel så har hun jo uttalelsesrett og dersom hun forteller at hun ikke har lyst så vil hun sannsynligvis slippe. Du kan jo true faren med dette om han ikke skjerper seg.

Hvis noen vet om en gjeng gorillaer så hadde nok det vært det beste.

Neida. Men har nok tenkt å prøve å ta kontakt med familierådgivningskontoret. De kan vel hjelpe henne i sin sak. For han hører i allefall ikke på meg.

Og det viktigste i denne saken er at hun skal blir hørt. Økonomisk har jeg klart meg med minstebidrag i alle år, og skal nok klare meg fortsatt også. Øknomomien er ikke det viktigste i denne saken.

petter smart
Skrevet

Nå er det nå jeg som betaler _alt_ for barnet. For de 620,- jeg får i bidrag betaler ikke han. Det betaler staten, dvs. også jeg, jeg har vært i full jobb siden hun var ett år.

Er det rettferdig da???

Nei, det er ikke rettferdig. Men jeg tror ikke det er mulig å gjøre det rettferdig. Det vil alltid slå skeivt ut for noen.

Men bidrag og andre ytelser skal jo kun gå til å dekke de nødvendige tingene. Det er kun 70 kr pr dag. Det er kanskje nok for små barn, men når de blir eldre skal de jo ha alt mellom himmel og jord. Og det koster. Men det blir feil om faren skal betale for ting som ikke er nødvendige også.

En kan få hodepine av å prøve å finne et rettferdig opplegg for dette.

petter smart
Skrevet

Er det rettferdig da???

Nei, det er ikke rettferdig. Men jeg tror ikke det er mulig å gjøre det rettferdig. Det vil alltid slå skeivt ut for noen.

Men bidrag og andre ytelser skal jo kun gå til å dekke de nødvendige tingene. Det er kun 70 kr pr dag. Det er kanskje nok for små barn, men når de blir eldre skal de jo ha alt mellom himmel og jord. Og det koster. Men det blir feil om faren skal betale for ting som ikke er nødvendige også.

Skrevet

Enig der.

Uansett hva slags regler, vil det alltid slå neg. ut på noen.

Sånn vil det vel alltid være.

God helg

petter smart
Skrevet

Enig der.

Uansett hva slags regler, vil det alltid slå neg. ut på noen.

Sånn vil det vel alltid være.

God helg

God helg, og lykke til :-)

Gjest flerbarnsmor
Skrevet

Nei, nettopp. Fordi bidraget er til barnet. Men det blir jo litt urettferdig at en person som ikke er skyld i bruddet må slite økonomisk pga det.

Nei - det blir å snu saken - man opphører ikke ha økonomisk og annet ansvar for et barn selv om man "uforskyldt" kommer ut for samlivsbrudd.

Det er snakk om under en tusenlapp i måneden i minstebidrag.

Pappa Bjørn
Skrevet

Nå har jeg bommet to ganger ;o)

Aldri mer.

Likevel er du ute etter kroppen min. Viril er jeg også, så det kan fort gå gæli vet du...*L*

Costa1365380367
Skrevet

Det aller aller viktigste er å velge med omhu den man skal skille seg fra! :)

Mange undervurderer nok betydningen av en god skillsmissepartner.

Blendet av kjærlighet, tro, håp og evig lykke - kanskje ikke så rart at mange glemmer den viktige finalen i et forhold :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...