tonil Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Det er jo meningen at du selv også skal betale for dine barn. Du skal ikke få alle deres utgifter dekket av staten og evt. bidragsyteren. At noen har bedre råd enn andre er bare sånn det er. Det er ikke urettferdig at han har det bedre enn deg etter bruddet, selv om det kanskje føles slik. Nå er det nå jeg som betaler _alt_ for barnet. For de 620,- jeg får i bidrag betaler ikke han. Det betaler staten, dvs. også jeg, jeg har vært i full jobb siden hun var ett år. Og det går veeeelig mye penger på en i den alderen. Faren betaler ikke en dr..... Er det rettferdig da??? 0 Siter
tonil Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Det eneste jeg kan komme på er å troppe opp med en gjeng gorillaer og banke litt vett inn i huet hans. Men det er vel lite praktisk. Kan du ikke søke om å endre samværsretten? Når datteren din er såpass gammel så har hun jo uttalelsesrett og dersom hun forteller at hun ikke har lyst så vil hun sannsynligvis slippe. Du kan jo true faren med dette om han ikke skjerper seg. Hvis noen vet om en gjeng gorillaer så hadde nok det vært det beste. Neida. Men har nok tenkt å prøve å ta kontakt med familierådgivningskontoret. De kan vel hjelpe henne i sin sak. For han hører i allefall ikke på meg. Og det viktigste i denne saken er at hun skal blir hørt. Økonomisk har jeg klart meg med minstebidrag i alle år, og skal nok klare meg fortsatt også. Øknomomien er ikke det viktigste i denne saken. 0 Siter
petter smart Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Nå er det nå jeg som betaler _alt_ for barnet. For de 620,- jeg får i bidrag betaler ikke han. Det betaler staten, dvs. også jeg, jeg har vært i full jobb siden hun var ett år. Og det går veeeelig mye penger på en i den alderen. Faren betaler ikke en dr..... Er det rettferdig da??? Nei, det er ikke rettferdig. Men jeg tror ikke det er mulig å gjøre det rettferdig. Det vil alltid slå skeivt ut for noen. Men bidrag og andre ytelser skal jo kun gå til å dekke de nødvendige tingene. Det er kun 70 kr pr dag. Det er kanskje nok for små barn, men når de blir eldre skal de jo ha alt mellom himmel og jord. Og det koster. Men det blir feil om faren skal betale for ting som ikke er nødvendige også. En kan få hodepine av å prøve å finne et rettferdig opplegg for dette. 0 Siter
petter smart Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Nå er det nå jeg som betaler _alt_ for barnet. For de 620,- jeg får i bidrag betaler ikke han. Det betaler staten, dvs. også jeg, jeg har vært i full jobb siden hun var ett år. Og det går veeeelig mye penger på en i den alderen. Faren betaler ikke en dr..... Er det rettferdig da??? Nei, det er ikke rettferdig. Men jeg tror ikke det er mulig å gjøre det rettferdig. Det vil alltid slå skeivt ut for noen. Men bidrag og andre ytelser skal jo kun gå til å dekke de nødvendige tingene. Det er kun 70 kr pr dag. Det er kanskje nok for små barn, men når de blir eldre skal de jo ha alt mellom himmel og jord. Og det koster. Men det blir feil om faren skal betale for ting som ikke er nødvendige også. En kan få hodepine av å prøve å finne et rettferdig opplegg for dette. 0 Siter
tonil Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Nei, det er ikke rettferdig. Men jeg tror ikke det er mulig å gjøre det rettferdig. Det vil alltid slå skeivt ut for noen. Men bidrag og andre ytelser skal jo kun gå til å dekke de nødvendige tingene. Det er kun 70 kr pr dag. Det er kanskje nok for små barn, men når de blir eldre skal de jo ha alt mellom himmel og jord. Og det koster. Men det blir feil om faren skal betale for ting som ikke er nødvendige også. En kan få hodepine av å prøve å finne et rettferdig opplegg for dette. Enig der. Uansett hva slags regler, vil det alltid slå neg. ut på noen. Sånn vil det vel alltid være. God helg 0 Siter
petter smart Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Enig der. Uansett hva slags regler, vil det alltid slå neg. ut på noen. Sånn vil det vel alltid være. God helg God helg, og lykke til :-) 0 Siter
Gjest flerbarnsmor Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Nei, nettopp. Fordi bidraget er til barnet. Men det blir jo litt urettferdig at en person som ikke er skyld i bruddet må slite økonomisk pga det. Nei - det blir å snu saken - man opphører ikke ha økonomisk og annet ansvar for et barn selv om man "uforskyldt" kommer ut for samlivsbrudd. Det er snakk om under en tusenlapp i måneden i minstebidrag. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Nå har jeg bommet to ganger ;o) Aldri mer. Likevel er du ute etter kroppen min. Viril er jeg også, så det kan fort gå gæli vet du...*L* 0 Siter
Costa1365380367 Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Det aller aller viktigste er å velge med omhu den man skal skille seg fra! Mange undervurderer nok betydningen av en god skillsmissepartner. Blendet av kjærlighet, tro, håp og evig lykke - kanskje ikke så rart at mange glemmer den viktige finalen i et forhold 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.