Gjest snufs-snufs Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 ....døde i dag. I følge tekst-tv.... 0 Siter
Gjest en bare Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Tror nok det var det beste for dem. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Ut fra signaturen din antar jeg at du syns det var trist? Det var vel kanskje til det beste. En av dem hadde vel måttet dø uansett... 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Trist, men kanskje best tross lat,hvis de ikke fikk fjernet det ene hodet. Huff... Men kan en egentlig kalle det siamesisk tvillinger når det bare var en kropp med to hoder da? Siamesiske tvillinger trodde jeg var to kropper som var vokst sammen et eller annet sted på kroppen eller i hodet. Jaja, samme kan det være, jeg henger meg gjerne opp i slike bagateller når nyhetene blir presentert jeg. 0 Siter
lille, store, redde meg Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Tror nok det var det beste for dem. Hvorfor snakker alle om babyen med to hoder, som døde i flertall? Dette var ikke snakk om siamesiske tvillinger, men en baby med to hoder. Tror kanskje det var det beste jeg også. Men jeg håper foreldrene blir godt ivaretatt etter dette. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Trist, men kanskje best tross lat,hvis de ikke fikk fjernet det ene hodet. Huff... Men kan en egentlig kalle det siamesisk tvillinger når det bare var en kropp med to hoder da? Siamesiske tvillinger trodde jeg var to kropper som var vokst sammen et eller annet sted på kroppen eller i hodet. Jaja, samme kan det være, jeg henger meg gjerne opp i slike bagateller når nyhetene blir presentert jeg. Det hender ofte at siamesiske tvillinger deler organer og/eller bare har ett sett med enkelte kroppsdeler (f.eks ben eller armer). Som de fleste andre har jeg ikke detaljene rundt disse tvillingene, men så vidt jeg har forstått er det snakk om to personer (med egne hjerner) som delte kropp. Bare i en litt mer ekstrem variant enn mange andre siamesiske tvillinger man har hørt om. Det er klart det er trist når barn dør. Og denne gangen er det to små barn på en gang. Man kunne håpet på at det ville la seg gjøre å skille tvillingene eller at de kunne vokst opp i samme kropp, men slik gikk det dessverre ikke... 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Hvorfor snakker alle om babyen med to hoder, som døde i flertall? Dette var ikke snakk om siamesiske tvillinger, men en baby med to hoder. Tror kanskje det var det beste jeg også. Men jeg håper foreldrene blir godt ivaretatt etter dette. Var det ikke snakk om siamesiske tvillinger? Hvor har du det fra? Jeg har hørt at det var snakk om siamesiske tvillinger som delte kropp men med hvert sitt hode... Altså to personer som delte kropp. Flertall. Mulig jeg har misforstått... 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Var det ikke snakk om siamesiske tvillinger? Hvor har du det fra? Jeg har hørt at det var snakk om siamesiske tvillinger som delte kropp men med hvert sitt hode... Altså to personer som delte kropp. Flertall. Mulig jeg har misforstått... Man får vel gå ut fra at overlegen vet hva han snakker om: "- Jeg kan bekrefte at det er født et par siamesiske tvillinger her ved sykehuset, sier overlege Jon Lunde ved Sykehuset Østfolds barneavdeling. " 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Man får vel gå ut fra at overlegen vet hva han snakker om: "- Jeg kan bekrefte at det er født et par siamesiske tvillinger her ved sykehuset, sier overlege Jon Lunde ved Sykehuset Østfolds barneavdeling. " Takk :-) 0 Siter
Nikki Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Hvorfor snakker alle om babyen med to hoder, som døde i flertall? Dette var ikke snakk om siamesiske tvillinger, men en baby med to hoder. Tror kanskje det var det beste jeg også. Men jeg håper foreldrene blir godt ivaretatt etter dette. Leste i en eller annen artikkel i dag at det regnes som to personer når de har hver sin fungerende hjerne. 0 Siter
Soria Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Trist, men kanskje best tross lat,hvis de ikke fikk fjernet det ene hodet. Huff... Men kan en egentlig kalle det siamesisk tvillinger når det bare var en kropp med to hoder da? Siamesiske tvillinger trodde jeg var to kropper som var vokst sammen et eller annet sted på kroppen eller i hodet. Jaja, samme kan det være, jeg henger meg gjerne opp i slike bagateller når nyhetene blir presentert jeg. Ja, det var et program for en tid tilbake om et amerikansk tvillingpar, to jenter. De delte kropp men kontrollerte hver sin halvdel. Det var imponerende hvordan de klarte å koordinere bevegelsene. 0 Siter
Lucretia Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Det hender ofte at siamesiske tvillinger deler organer og/eller bare har ett sett med enkelte kroppsdeler (f.eks ben eller armer). Som de fleste andre har jeg ikke detaljene rundt disse tvillingene, men så vidt jeg har forstått er det snakk om to personer (med egne hjerner) som delte kropp. Bare i en litt mer ekstrem variant enn mange andre siamesiske tvillinger man har hørt om. Det er klart det er trist når barn dør. Og denne gangen er det to små barn på en gang. Man kunne håpet på at det ville la seg gjøre å skille tvillingene eller at de kunne vokst opp i samme kropp, men slik gikk det dessverre ikke... Jeg er enig i at de bør ses på som to individer, men forstår ikke hvordan de skulle skille de. Skulle de fått ett ben og en arm hver... eller..? 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Jeg er enig i at de bør ses på som to individer, men forstår ikke hvordan de skulle skille de. Skulle de fått ett ben og en arm hver... eller..? Den brutale sannhet i dette tilfellet ville vel vært at et av hodene hadde måttet blitt fjernet. Men nå slapp man (heldigvis?) å både ta et sånt umulig valg og å gjennomføre det... 0 Siter
Spirea Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040807/NYHET/321570271 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Jeg er enig i at de bør ses på som to individer, men forstår ikke hvordan de skulle skille de. Skulle de fått ett ben og en arm hver... eller..? Hvis det hadde vært mulig å skille dem så... Men det viste seg jo at det ikke ville latt seg gjøre, selv om de hadde overlevd. Hvis jeg husker rett så hadde de misdannelser på hjertet og lungene også var laget slik at begge var avhengig av dem... Hvis det HADDE latt seg gjøre å skille dem, hadde de nok fått en arm og et ben hver. Har hvertfall hørt om siamesiske som fikk hvert sitt ben men hadde egne sett med armer. 0 Siter
laban Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Det hender ofte at sammenvokste tvillinger bare klarer seg en kort stund utenfor livmoren når de mer eller mindre deler hjerte og lunger. Disse organene klarer ikke jobben når de sammen skal forsyne kroppen(e) med oksygen. Akkurat som visse hjertefeil blir dramatiske kort tid etter fødsel, mens tiden i livmoren har vært normal. 0 Siter
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Det var enda godt at de slapp, tenkte jeg. Hva slags liv ville de fått? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.